חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג ממליץ על שרדונה IMPRESSION שרדונה 2022, ו – ESSENCE קברנה סוביניון 2018 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב טפרברג, בשנת 1880 זאב טפרברג דור שני מצטרף אל אביו אברהם ומפתח את היקב בירושלים. ביחד הם צולחים את מאורעות המקום והתקופה. תעבורנה עוד 30 שנה עד שיהפוך מיקב משפחתי קטן ליקב מסחרי ששמו הולך לפניו. יינות טפרברג מאז 1870 ועד היום. למשפחת טפרברג היו שתי מסורות, הראשונה: לפני שחותמים על עסקה חדשה, פונים אל זר ברחוב ומעניקים לו במתנה 1% מהשותפות- להצלחה. השנייה, רק בן אחד מנהל ומוביל את היקב. מנחם טפרברג דור רביעי, שאחז במושכות כמעט 40 שנה, מעביר את ניהול היקב לבנו מוטי. יקב טפרברג ממליץ על שרדונה IMPRESSION שרדונה 2022, ו – ESSENCE קברנה סוביניון 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב טפרברג IMPRESSION שרדונה 2022

רשמי טעימה שלי: ביטוי מפתה ושלם של שרדונה המפגיש מבנה מלוח, אלגנטיות ועומק ריכוז פרי. ניחוחות הדרים, המשלימים את האלון הרך והמתובל באף. השימוש בעץ אלון לעשיית יין שרדונה, נחשב ליצירת יין הנוטה לכיוון הסגנונות המורכבים והמלוחים יותר של השרדונה. תווים קמחיים, צורניים מורים על האף, נגיעות לימון, אשכולית, מתפתחים למתחם מעושן טעמים בחך הנדיב, המציע רמזים לאגוזי לוז ונקטרינה עם ניואנסים של לימון משומר חריף. היין נשאר רגוע, עם חומציות מינרליות צפופה, בסיומת נוכחת ארוכה ורעננה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: שרדונה

תהליך ייצור היין: הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר בציר מכני ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי. לאחר קירור של המיץ ושהייה של כ-24 שעות לשקיעה של משקעים במיכל מקורר ומבודד, נעשתה שפייה למיץ הנקי אל מיכל נירוסטה והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה של 14 מעלות למשך כשבועיים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין הועבר לחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות חדשות להתבגרות של כ-5 חודשים בחביות אלו ללא תסיסה מאלו-לאקטית על מנת לשמור על פריכות ורעננות היין.

תיאור היין על פי היקב: יין לבן צלול ועשיר, שזורים בו ניחוח עץ וניל ואגוז והוא מצטיין בארומות פרי הדר. ליין מרקם מלא וסיומת רעננה ועוצמתית.

אלכוהול: 12%

יינן: שיקי ראוכברגר

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-℃ עם דגים מטוגנים או מאכלי עוף קלים

כשרות: כשר לפסח. בקבוק חדש. ללא חשש טבל וערלה. עפ"י היתר מכירה שע"י הרבנות הראשית לישראל. בהשגחת רבנות מטה יהודה בפיקוח הרב גד אטיאס שלי"טא.  מבושל על ידי פיסטור.

תאריך מילוי: 19.4.2023

מחיר מומלץ לצרכן: 45 ₪.

יקב טפרברג ESSENCE קברנה סוביניון 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום דיו צפוף עם גוון סגול צעיר. באף, דומדמניות שחורות, ניחוחות של שוקולד מריר, ליקוריץ, פטל שחור, תבלינים וטבק עם נגיעות עלים של נענע. החך מספק פיצוץ של פירות יער טריים וכהים. טעמים של פטל שחור, דובדבן שחור עסיסי, קסיס וקקאו מודגשים על ידי מבטאים מקסימים של אוכמניות ופטל. מרקם משיי משולב יפה, עם רמזים של אלון קלוי, גרפיט, מינרלים ורצפת יער. פירות בשלים ותבלינים אקזוטיים משתהים על סיומת נדיבה ומתמשכת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי קברנה סוביניון

מקור הענבים: ענבי הקברנה סוביניון נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה ובאקלים הררי. הכרם הראשון והעיקרי נמצא בגליל העליון בעמק קדש והכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. כרמים אלו מתאפיינים בטופוגרפיה שונה. הכרם בעמק קדש נטוע בגובה של 450 מטר מעל גובה פני הים. הכרם נטוע על גבי כנה מתונה. הכרם נהנה ממיקרו אקלים ייחודי ואופטימאלי לענבי קברנה סוביניון. הכרם בהרי אפרים נטוע בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים, בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות

תהליך ייצור היין: ענבי הקברנה סוביניון נבצרו מכל כרם בנפרד בזמן ההבשלה האופטימאלית של הענבים ובשעות הבוקר המוקדמות הגיעו הענבים ליקב. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה סוביניון למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה-cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הקברנה בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שישה ימים. עם סיום ההשריה-extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך 6 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין על פי היקב: קברנה סוביניון ESSENCE, הוא תוצר של שני כרמים מובחרים, הממוקמים בגליל העליון ובהרי אפרים. כל אחד מהם תרם את אופיו והוביל ליצירת יין שלם, עמוק והרמוני, יחד עם יישון של 18 חודשים בחביות, התקבל יין כהה ומרוכז ממנו מתפרצים ריחות פטל אוכמניות ושזיף, ניחוחות אלון קלוי, קפה ואדמה. מרקם היין, עשיר וכבד. בטעמו פרי בשל, הוא בעל חמיצות וגם מתיקות פרי מלטפת.

אלכוהול: 14.5%

יינן: שיקי ראוכברגר

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°־℃ עם מאכלי בשר עשירים או תבשילי קדרה מבושלים על אש קטנה.

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה. בקבוק חדש. בהשגחת הבד"ץ ירושלם של העדה החרדית. בהשגחת ועד "יורה דעה" הכשרות בפיקוח הרב שלמה מחפוד שליט"א. בהשגחת רבנות מטה יהודה כשר למהדרין בהשגחת הרב גד אטיאס שליט"א. U P  לא מבושל.

תאריך מילוי: 30.6.2020

מחיר מומלץ לצרכן: 99 ₪.

יקב טפרברג

קרדיט תמונות: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top