חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מ. אקרמן משקאות ממליצים על – MASI MASIANCO – Pinot Grigio delle Venezie DOC, MASI CAMPOFIORIN, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

קבוצת מאסי, עם שורשים ב- Valpolicella Classica, מייצרת ומפיצה Amarone ויינות פרימיום אחרים בהשראת הערכים של הטריטוריות הוונציאניות. השימוש בענבים מקומיים ובשיטות אוטוכטוניות, והמחקר והניסויים שבוצעו על ידי הקבוצה הטכנית שלה, הופכים אותו לאחד מהיצרנים המפורסמים ביותר של יינות איטלקיים באיכות גבוהה בעולם. הסיפור של מאסי מתחיל בשנת 1772, כאשר משפחת בוסקאיני ביצעה את הבציר הראשון שלה בכרמים היוקרתיים ב "Vajo dei Masi", עמק בלב אזור ואלפוליצ'לה קלאסיקו. לאחר יותר מ-200 שנים של ייצור יין נלהב, החברה עדיין בידיים משפחתיות, המנוהלת על ידי הדור השישי והשביעי. נקודת אמת באמנות ייצור האמארון ברמה עולמית, מאסי מחדשת ומעבירה ללא הרף את מומחיותה בשיטת האפסימנטו, שהייתה נהוגה עוד מתקופת הרומאים הקדמונים. במשך יותר מארבעים שנה, מאסי ביצעה פרויקט פיתוח שאפתני עבור יקבים היסטוריים, תוך שיתוף פעולה עם: קונטי סרגו אליגיירי, צאצאיו של המשורר דנטה ובעלי אחוזת ואלפוליצ'לה, עם ההיסטוריה והמסורת הארוכים ביותר Conti Bossi Fedrigotti, המותג היוקרתי מבית טרנטינו, Canevel, יצרני יינות מבעבעים באיכות מעולה ב- Valdobbiadene. מאסי מחזיקה גם באחוזות המנוהלות באופן אורגני של Poderi del Bello Ovile בטוסקנה ומאסי Tupungato בארגנטינה. הקבוצה מייצרת יינות המוכרים ומוערכים ב-140 מדינות. מאסי היא גם שותפה בקבוצות ועמותות המקדמות מוצרים איטלקיים באיכות גבוהה בעולם, כגון: Fondazione Altagamma, Comitato Leonardo, Istituto Grandi Marchi ו-Amarone Families. מ. אקרמן משקאות ממליצים על – MASI MASIANCO – Pinot Grigio delle Venezie DOC, MASI CAMPOFIORIN, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

MASI MASIANCO 2022

Pinot Grigio Delle Venezie DOC

רשמי טעימה שלי: עשוי באמצעות תערובת של ענבי פינו גריג'יו שנבצרו טריים וענבי ורדוצו מיובשים למחצה. יין לבן איטלקי מודרני. צבע, צהוב כעין הקש חיוור, צלול, עם השתקפויות זהובות בוהקות בשוליים. האף, ארומאטי ופירותי, ניחוחות פרחוניים, פרי הדר, פרחים לבנים, דבש, רמזים עדינים של מתיקות ופרחים, בתוספת תפוחים בשלים. בחך, רך ומרענן, נעים וקל לשתייה. טעמים של הדרים ואגוזים עם תווים מינרליים ודבש. היין בעל גוף בינוני עם מבנה טוב, חמיצות רכה ומאוזנת וסיומת יבשה, ארוכה חלקה ונקייה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני:  Pinot Grigio 85%, Verduzzo15%

מוצא: כרמי "סטרה דל מיליון" בקסטיונות די סטרדה, פריולי. תנאי קרקע שונים, בעיקר משקעים גירניים על אדמת בזלת וחרסיתית.

אלכוהול: 13%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8 -10°C

פוטנציאל התיישנות: 3 שנים

בקבוק: 750 מ"ל

התאמה לאוכל: מסיאנקו הוא אפריטיף אידיאלי. מושלם עם מתאבנים, דגים ובשרים לבנים. יין לבן בעל גוף בינוני ואישיות נהדרת, אידיאלי למטבח המודרני בכלל.

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 – 89 ₪.

MASI CAMPOFIORIN 2020

Rosso Del Veronese IGT 

רשמי טעימה שלי: הסופר וונציאן המקורי נשאר נאמן לקונספט המקורי ומקבל עדכון בפרזנטציה ובסגנון להרמוני עוד יותר, מעוגל היטב ובעל גוף מלא, עם פירותיות אינטגרלית גדולה עוד יותר. צבע, אדום עמוק. ועשיר. חלק וקטיפתי ועם זאת נגיש ורב-תכליתי בשולחן. באף, ארומה המאופיינת בפירות יער כהים ואדומים בשלים, מעט פירות יבשים, עשבי תיבול ואלון, רמזים של תה וליקוריץ. בחך, טעמים מרוכזים של צימוקים, שזיפים ודובדבן כהה. גוף מלא וחלק, רב מבע וניואנסים מפותחים, עם רמזים של פירות יער אדומים חמצמצים ומעט צימוקים, עם רמזים לתבלינים וחבית. זוהי קלאסיקה איטלקית מודרנית אמיתית. ובמילים אחרות, הרבה יין, בלא הרבה כסף.

מאסי, יקב Valpolicella ההיסטורי שחגג לאחרונה 250 שנות בציר ענבים, מציג כעת את בציר 2020, השנה ה-55 של יין האייקון Campofiorin שלו, ה"קמפופיורין החדש" כשהוא מוכן לשוק הבינלאומי עם אריזה ותוכן מעודכנים. שינויים בעיצוב התווית מאופקים, כיאה לאייקון על הבמה הבינלאומית, אך הם משרים ליין יוקרה עוד יותר. Campofiorin, תמיד נאמן לעצמו, קרוב יותר לטעם העכשווי. התווית הוגדלה עם תוספת של רקע אפור שמעצים את הסגלגל המרכזי עם קרן השפע ההיסטורית. לוגו היין Campofiorin הוא בצבע אדום אך נבחר עם קו מתאר זהב עדין כדי להבליט אותו. נבחר פורמט בקבוק 'חשוב', עם קפסולת שעווה אדומה והתכונה הסגנונית הסמלית של המשפחה, המלאך עם המוטו הלטיני 'Nectar Angelorum Hominibus', נמצא על הצווארון.

Campofiorin נולד הודות לרעיון שהיה פשוט וגאוני בו-זמנית: תסיסה של יין העשוי מענבי ורונזה טריים שנקטפו זה עתה על החריף היבש למחצה של אותם זנים ששימשו בעבר לייצור אמארונה. זו הייתה הולדתו של ריפאסו, מושג שתואר מיד על ידי יו ג'ונסון האנגלי, אחד ממומחי היין המובילים בעולם, כ'טכניקה גאונית'. זה היה ברטון אנדרסון, הסופר האמריקני ואחד מהסמכויות הגדולות ביותר בתחום היין האיטלקי, שתיאר את Campofiorin כ"יין בגודל ומורכבות מדהימים, אב טיפוס לסגנון חדש של יין אדום ורונזי בהשראת הטכניקה של אמרונה". בחיפוש אחר יכולת שתייה ואיזון מקסימליים ביין, שיכלל מאסי את הטכניקה המקורית בשנות ה-80, ופיתח אותה לתהליך 'התסיסה הכפולה' המשמש לייצור Campofiorin מודרני. היין עשוי מענבי קורווינה, רונדינלה ומולינרה טריים, שעברו תסיסה של 30% מענבים שלמים מיובשים למחצה מאותם הזנים, שאינם משמשים לייצור אמרונה. התוצאה היא עושר רב יותר של צבע, תמציות, ניחוחות ובשמים, כמו גם עלייה באלכוהול, בשילוב עם טאנינים רכים ומעודנים יותר. Campofiorin הוא אולי היין הידוע ביותר בסגנון ריפאסו והיין הזה מיקב מאסי ההיסטורי, הוא קלאסיקה איטלקית אמיתית. 

מדינה: איטליה

מחוז: ונטו, ורונה

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: Corvina 70%, Rondinella 25%, Molinara 5%

Corvina – זן מקומי, בעל מעמד גבוה הודות לשכיחותו בתערובת הענבים המשמשת לאמרונה ואדומים אחרים של ורונז. מספק ריחות גוף עדינים, בצבע סגול עם זר אופייני של דובדבנים בשלים. התקפות קלות של ריקבון אצילי במהלך תהליך האפסימנטו מגדילות את תכולת הגליצרין ביין ומוציאות את טעמי הדובדבנים החמוצים והדובדבנים עם רמזים קלים של אגוזי לוז.

Rondinella – זן ענבי ורונזה מקומי המעניק ליין מבנה טאני, צבע עז ואף מעודן. תהליך האפסימנטו, עושה את הצבע עמוק יותר ואת הטאנינים רכים יותר.

Molinara – זן ענבי ורונזה מקומי המעניק רעננות, חמיצות וחריפות בולטת כאשר תהליך האפסימנטו, מעשיר ברמזים של פלפל שחור.

אלכוהול: 13%

התיישנות: תסיסה כפולה. 24 חודשי אחסון בחבית, התבגרות של 6 חודשים בבקבוק, לפני מכירה.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 115-120 ₪.

מ. אקרמן בע”מ, עוסקת בייבוא והפצת משקאות חריפים ויינות מהגדולים והמובילים בעולם. החברה הוקמה בשנת 1963, על ידי מנחם אקרמן ז”ל, והיא נותרה בבעלות משפחתית, תחת ניהולם של האחים אסתי ומיקי אקרמן. כיום, החברה הינה היבואנית הרשמית של יותר מ- 70 מותגי אלכוהול שונים, שמקורם באוסטרליה, ארצות הברית, צפון אפריקה ומדינות אירופה. לחברה צוות של כ-100 עובדים הפועלים בשני מוקדים: אזור התעשייה פולג, נתניה וחיפה. מ. אקרמן בע”מ פועלת לקידום תרבות המשקאות בישראל עם אירוח תחרויות בינלאומיות כגון Bacardi Legacy, חשיפתם של מוצרי פרימיום וסופר-פרימיום, קידום טרנדים בינלאומיים בתחום השתייה ועידוד הייצור המקומי. החזון – חיזוק המובילות בתחום המשקאות החריפים בישראל באמצעות חוויית שירות ורפרטואר חדשני ואיכותי, עם דגש על חינוך ומיסוד תרבות שתייה מתקדמת.

טלפון שירות לקוחות: 050-8700888

מענה טלפוני בין השעות 09:00-17:00

מייל שירות לקוחות: [email protected]

תמונות: באדיבות אקרמן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top