חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הרי גליל משיק לחיי השנה החדשה, את "סדרת סתיו" ומציג בציר חדש, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב הרי גליל, בגליל העליון, סמוך לקיבוץ יראון גילנו את יופיו של מפגש משוחרר עם הטבע. חווית המפגש הזו הולידה יקב חופשי ויצירתי בגישה ובעשייה שלו. אנו פועלים עם הטבע ויוצרים יחסים ברי קיימא עם האדמה והכרמים הצומחים מתוכה. חשוב לנו לשמור על הקיים. לתת לחיים בסביבה לשרות. לתת חזרה. יקב בר קיימא – "העתיד שלנו ושל הדורות הבאים טמון בידינו, וזאת לא קלישאה, אנו נמצאים במקום ובזמן שבו אנו יכולים להשפיע כדי לשפר את איכות חיינו ואיכות ילדינו". מתוך תפיסה זאת, יקב הרי גליל לקח על עצמו פרויקטים להובלת חזון הבר ־ קיימא, כדרך חיים ביקב, בכרמים ובסביבה החברתית. אין ספק, שכארגון שחי ומתפרנס מאוצרות הטבע כמקור לחומר גלם מהותי, אך טבעי הוא לנסות לעשות את המקסימום כדי לשמור עליו, חי, בריא, חיוני ולאורך זמן. מאז החל תהליך הטמעת תפיסת הבר-קיימא ביקב הרי גליל, אנחנו לא שוקטים על השמרים וממשיכים לחדש בפעולות ברוח סביבתית וחברתית כגון: מערכת חשמל סולארית על גג היקב, מערכת לטיפול במי שפכים, סולר מוחלף באנרגיה סולארית ועוד…לכבוד ראש השנה, יקב הרי גליל מציג את היינות המומלצים לשולחן החג, להרמת ה"לחיים" המושלמת ולפתיחת השנה בכוס היין האיכותית ביותר. יקב הרי גליל משיק לחיי השנה החדשה, את "סדרת סתיו" ומציג בציר חדש, מזוג יינות נגישים לקהל עם תמונת מחיר אטרקטיבית ועד ליינות הפרימיום של היקב, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

ראשית, לקראת ראש השנה, יקב הרי גליל משיק את סדרת סתיו – סדרה של יינות אדומים, גליליים ואיכותיים שמתאימים בול לעונת הסתיו ולשולחנות החג. צמחי הבר במקומיים של עונת הסתיו הגדלים בכרמי היקב מעטרים את התווית ומהווים חלק מהטבע הגלילי אותו היקב פועל לשמר, יינות הסדרה מופקים מענבים הגדלים בכרמי הגליל העליון.

"סדרת סתיו" – בסדרה קיימים שני יינות אדומים:

יקב הרי גליל סתיו אדום 2022

רשמי טעימה שלי: יין עסיסי ונדיב עם אופי עץ אלון נימוח ומתמשך. יש לו טעמים טעימים של שזיף, פטל שחור, שוקולד ותבלינים. החך שופע החיים והרעננות, הקטיפתי ומתגמל עם טעמי פירות כהים שמתעכבים על טעם מסיים ארוך.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין מורכב מ-45% מרלו, 35% קברנה סוביניון ו-20% סירה.

תיאור היקב את היין: ליין צבע אדום בוהק, הוא צעיר, פירותי עם ניחוחות של פירות אדומים, קסיס, אוכמניות וסיומת ארוכה וקטיפתית.

יינות סדרת סתיו תססו 7 ימים במכלי נירוסטה והתיישנו בחביות עץ אלון במשך ארבעה חודשים.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 55 ₪.

יקב הרי גליל סתיו פטי ורדו 2022

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של פירות אדומים ושחורים מסוכרים, תווים של עשבי תיבול ים תיכוניים ורמזים לעשן. בחך, הוא משיי, צפוף ועוטף. יין בעל גוף בינוני עם חמיצות ממריצה ואמצע חך אלגנטי מאוד.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין מורכב מ-100% פטי ורדו

תיאור היקב את היין: ליין צבע סגול עמוק בוהק עם ניחוחות של פירות יער כהים, פטל ודובדבנים לצד ארומה של וניל, קפה ועץ אלון צרפתי.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

יינות סדרת סתיו תססו 7 ימים במכלי נירוסטה והתיישנו בחביות עץ אלון במשך ארבעה חודשים.

מחיר מומלץ לצרכן: 55 ₪.

סדרת כרם יחידני – יינות זניים ובלנדים יחודיים, הנותנים ביטוי מלא לכרם ממנו הם באים, מתיישנים בחביות עץ אלון ובעלי פוטנציאל התיישנות. ניתן להשיג בחנויות היין ובמסעדות המובילות.

בימים אלה, הושקו יינות מ"סדרת הכרם היחידני" בבציר חדש:

כרם הצוק סירה 2020 –היין מורכב מ-100% סירה, היין בעל צבע סגול עמוק בצבע. בעל ארומות עשירות של פטל שחור, שזיף סגול, תותי עץ וריבת אוכמניות עם רמזים לקקאו רגבי אדמה. היין בעל מרקם מלטף, גוף מלא וסיומת וארוכה.

כרם הצוק מרלו 2020 – היין מורכב מ-100% מרלו, ליין צבע אדום עמוק עם ניחוחות של פרי יער בשל, רגבי אדמה, עשבי תיבול, וניל ועץ אלון, בעל גוף מלא עם מרקם קטיפתי וסיומת ארוכה.

כרם הצוק ניטע ב-2013 ומצוי בגובה של 670 מטר מעל פני הים על גבול לבנון, סמוך לקיבוץ מנרה. הכרם מניב איכויות מצוינות לאורך השנים וזוכה לגידול בפרוטוקול בר קיימא.

אלכוהול: 15%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כרם משגב עם 2020  היין אדום אטום בצבע, בעל ניחוחות מתובלים של פירות יער, קסיס, פלפל שחור, אדמה, ועץ אלון בעל מרקם מעל וסיומת ארוכה ומענגת. יין משגב עם מיוצר מענבי קברנה סוביניון וקברנה פרנק שגודלו בכרם משגב-עם, הכרם הצפוני ביותר בישראל. הכרם ניטע בשיפולי רכס רמים ומייצר איכויות יוצאות דופן.

אזור גידול: הרי הגליל העליון

תהליך הייצור: היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 14.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

יינות הכרם היחידני התיישנו כ- 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ובעלי פוטנציאל יישון רב.

בנוסף, יקב הרי גליל מציג בציר חדש ליין הכורמים האיכותי – הכורמים 2020.

יין עשיר עם מרקם קטיפתי המורכב מענבי פטי ורדו, קברנה סוביניון, סירה, מרלו וקברנה פרנק. היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי והוא בעל גוף מלא וסיומת ארוכה. יין הכורמים מורכב מהענבים המובחרים ביותר מחמשת כרמי הדגל של היקב: כרם משגב-עם, כרם האלה, כרם יפתח, כרם יראון וכרם מלכיה ומהווה מחווה למי שעומד מאחוריהם – הכורמים הפועלים מבוקר עד ליל במסירות, תשוקה למקום ואהבת האדמה. כיקב בר קיימא אשר הסביבה והמקום בו הוא פועל חשובים לו, קיימת מחויבות לאנשים, לכרמים ולאדמה אשר תשמש גם את הדורות הבאים.

סדרת גליל – יינות זניים ובלנדים ייחודיים, עשירים בטעם וארומה, חלקם עוברים תהליך במיכלי נירוסטה לשמירת רעננות הפרי וחלקם מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי. ניתן להשיג בחנויות היין ובמסעדות המובילות.

גם גליל קברנה סוביניון הוא יין שישתלב בצורה מצוינת בשולחן החג, שהושק בבציר חדש 2021.

יין מענבי קברנה סובניון הגדלים בכרמי הגליל העליון. יין אלגנטי ונגיש עם ניחוחות של פירות יער בשלים ותבלינים לצד רמזים של עץ אלון טבק ורגבי אדמה , גוף מלא וסיומת ארוכה וקלאסית.

אזור גידול: הרי הגליל העליון

הרכב זני: 100% קברנה סוביניון.

תהליך הייצור: 4-7  ימי תסיסה במכלי נירוסטה. תסיסה מלולאקטית בחביות עץ אלון .

התיישנות: היין התיישן במשך כשנה בחביות עץ אלון צרפתי.

אלכוהול 15%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

גליל קברנה סוביניון 2021 – מורכב מ-100% קברנה סוביניון. היין אלגנטי ונגיש עם ניחוחות של פירות יער בשלים ותבלינים לצד רמזים של עץ אלון טבק ורגבי אדמה, גוף מלא וסיומת ארוכה וקלאסית. היין תסס במשך  7 ימים במכלי נירוסטה, תסיסה מלולאקטית בחביות עץ אלון והתיישן במשך כשנה בחביות עץ אלון צרפתי.

על יקב הרי גליל:

יקב הרי גליל, שנוסד בשנת 2000 סמוך לקיבוץ יראון שבגליל, חרט על דגלו לקדם את חזון הבר קיימא, במטרה ליצור כרמים בריאים יותר, תוך שמירה על הטבע הקיים בהם – ומתוך תפיסת עולם לפיה הסביבה הטבעית עוזרת לכרמים לייצר מחזור חיים טבעי ובריא לאורך זמן. בכרמים שלו, עושה היקב שימוש במגוון הטבעי כמאזן אקולוגי. בדרכו זו אין שימוש בחומרי הדברת עשבייה כלל. החי והצומח בכרמים מייצרים מעגליות טבעית המקיימת את עצמה ומייצרת סינרגיה בריאה לכרמים, שמניבה יין איכותי לנו ולדורות הבאים.

אולם תפיסת העולם המקיימת של היקב לא נעצרת בכרמים. היקב פועל רבות לקידום חזון ודרך חיים ברי־קיימא, מתוך הבנה שכארגון שחי ומתפרנס מאוצרות הטבע חשוב לפעול במלוא המודעות כדי לשמור על הסביבה חיה, בריאה וחיונית לאורך זמן.

ידידותי לטבעונים

מחירים מומלצים לצרכן:

כרם הצוק סירה– 190 ₪

כרם הצוק מרלו– 190 ₪

כרם משגב עם– 190 ₪

הכורמים– 240 ₪

גליל קברנה– 65 ₪

סדרת סתיו– 55 ₪

כשרות: למהדרין. הרב אוירבך, O.K.

קיבוץ יראון ד.נ. מרום הגליל ישראל 1385500

טלפון 04.6868748 | פקס 04.6868506

[email protected]

קרדיט צילום: יח"צ/ חגית גורן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top