חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב גסקון ממליץ על סוביניון בלאן 2022, "גל" 2021, "ליה" 2020, קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2019, גרנד גסקון 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב גסקון, הינו יקב בוטיק צעיר וביתי שאוחז ברשותו כבר לא מעט תעודות מדליות וזכיות. את האמת לומר, אינני יודע מאיפה להתחיל את הכתבה מהסוף או מההתחלה. כי הסוף, היה לי "קשה" לעלות במדרגות מקומת המרתף של היקב, אל קומת הסלון של הבית, כשאני מתנדנד שתוי, אוחז ביד אחת בשקית של בקבוקים שטעמנו ונותרו מלאים בחציים פחות או יותר פקוקים בפקק לטובת השתייה בבית בערב עם בני המשפחה וביד השנייה שלא הייתה לי… כי נאלצתי להישען על הקיר לייצב עמידתי , לקח ממני קובי קקון את מארז היין לחג לסייע לי במעלה המדרגות ועד לרכב, פן חלילה אפול. ועכשיו להתחלה. היא תמיד טובה. כי כל שבקשתי לעצמי בתיאום עם קובי קקון הבעלים והיינן של יקב גסקון, זה לעבור דרכו ולקחת יין לחג. עד כאן, כמה שזה קל ככה שזה פשוט. אבל הזוג קקון אושרה הרעייה וקובי, לא נותנים לך ללכת. אז אחרי כוס קפה משותפת וקצת צחוקים ורכילות על עולם היין, "הוויכוח" היה האם לנסוע עם קובי אל היקב ולעשות שם טעימת חביות שקובי כל כך רצה שנעשה ביחד, או וכאן התודה לאושרה המקסימה, שהמליצה לרדת במורד המדרגות אל היקב שבבית ולטעום כאן יינות, נו ומה? נראה לכם שמדובר ב"גומרים הולכים"? קובי קקון, יינן מקצועי, קפדן, מאוד מדויק, חרד לאיכות הענבים שעושים את יינותיו ושומר על צניעות חפה ממניירות, מייצר יין למעלה מ 8 שנים באהבה ותשוקה. היקב מתופעל כעזר לקובי, על ידי קבוצת חברים מצומצמת ואיכותית אשר נותנים את כל כולם על מנת שהגיע לתוצר הטוב ביותר. החזון של היקב הוא ליצור יין ישראלי אשר כולל בתוכו את כלל יתרונות הענבים הישראליים. חרף היותו יקב בוטיק צעיר וביתי, הקיר מעוטר בשלל תעודות זכייה ומדליות המעידות שכל יין זוכה כאן למלוא תשומת הלב האישית הנדרשת בתהליך הייצור על מנת לקבל יין גבוה ואיכותי. בואו ותצטרפו אליי לטעימת היינות של יקב גסקון וכל אחד ואחד מהם הוא המלצה בפני עצמו לכבד את שולחן החג. יקב גסקון ממליץ על סוביניון בלאן 2022, "גל" 2021, "ליה" 2020, קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2019, גרנד גסקון 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב גסקון סוביניון בלאן 2022

רשמי טעימה שלי: חדור מינרליות, אלגנטיות וטהרת פירות. באף, ניחוחות של אשכולית, לימון, אשר עוברים אל גרידת ליים, לימון ואשכולית בחך, פריך, נקי, אלגנטי ומעורר תיאבון, טעמי, דומדמניות והדרים בשלים, משתלבים עם חומציות רעננה ומאוזנת. יין מהנה וכייפי לשתייה וחוויה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי סוביניון בלאן

תיאור היין על פי היקב: יין זה יוצר מענבי סוביניון בלאן הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושב כרם בן זימרה שבגליל העליון הבציר ידני. הסוביניון בלאן מעניק ליין ירקרקות נעימה ופרחונית לימונית וטרופית עם סיומת נעימה.

אלכוהול: 11%

בקבוק: 750 מ"ל

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-10°־℃

כשרות: בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ"י היתר מכירה לא מבושל

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב גסקון "גל" 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום כהה עם גווני ארגמן. באף, ניחוחות של פטל שחור ושזיפים, עם תווים עדינים של דומדמניות שחורות, רוזמרין ועלי טבק. החך, בנוי באלגנטיות, עם רעננות מעוגלת בתווים פיקנטיים, מרקם משיי ופרי, לצד נימה של מתיקות לאמצע החך. שכבות של דובדבן כהה, שזיפים, תבלינים אדומים וטעמי פירות יער כהים ועדינים, משלימים בהרמוניה, על ידי טאנינים רכים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 60% ענבי שיראז, 40% ענבי קברנה סוביניון הגדלים באקלים קר ובגובה רב במושב כרם בן זימרה שבגליל העליון.

תיאור היקב את היין: היין "גל", הנו שילוב מנצח של ענבי שיראז וקברנה סוביניון שמביאים אתם ליין חומציות מאוזנת וצבע אדום עמוק בכוס. ליין גוף מלא ובעל ארומה הניכרים בה דובדבנים בשלים ומעט אוכמניות. טעם היין מלא, טאנינים נעימים שניתן להרגיש את הפרי שבו.

התיישנות: 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל"ל.

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ"י היתר מכירה לא מבושל

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב גסקון ליה 2020

רשמי טעימה שלי: מה שהקריניאן תורם לבלנד וכאן הוא המרכיב הדומיננטי, תלוי במידה רבה בכרם המדובר שממנו מגיעים הענבים בנווה ירק ולכרם הזה יש "קבלות" של הצלחה. הקריניאן מעניק כאן תבלין כהה דמוי ליקוריץ  כמו גם חומציות גבוהה וטאנינים בולטים. בעוד הקברנה סוביניון מהטרואר הגלילי, מספק מבנה טוב וניחוחות פירות שחורים. באף, תווים עזים של רימון, שזיף טרי ופטל שחור, משתלבים בצורה חלקה עם רמז של תבלין ציפורן ודשן עצי. מרקם קליל בחך עם חומציות ממריצה, משפרים את תחושת הפה ומאזנים את הגוף, ליצירת גימור חלק ונעים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 70% ענבי קריניאן המגיעים מנווה ירק ומ- 30% ענבי קברנה סוביניון המגיעים מכרם בן זימרה שבגליל העליון.

תיאור היקב את היין: השילוב של ענבי קריניאן  מאזור נווה ירק וענבי הקברנה סוביניון מהגליל העליון הובילו לשילוב מנצח של יין מאוזן שצבעו סגול עמוק ויפה יין בעל ניחוחות של פטל שחור, דומדמניות אדומות, שזיף ועקצוץ מפולפל עדין, המעצבים את האף ביין זה. יין רענן ממלא את החך עם גימור מעוגל.

התיישנות: 15 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ"י היתר מכירה לא מבושל

מחיר מומלץ לצרכן: 180 ₪.

יקב גסקון קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול-אודם, יין זה כהה ועשיר אפילו לעין. באף, השופע והאקספרסיבי ניחוחות ארומטיים ומפתים, מקבלים את פניכם מהכוס. מתחילים באוכמניות, פטל שחור ודומדמניות שחורות, ומובילים לקינמון, מוקה, לבנדר וציפורן ולסיום קופסת סיגרים וחצץ רטוב. בחך, כאשר טועמים את היין, הרושם הראשוני הוא הטאנין העדין והחומצה המאוזנת, שמובילה לאחר מכן לפטל שחור, דובדבן, ליקוריץ, קסיס, תבלין אפייה ושזיף בשל, כל אלה, משלימים תחושה רכה ועשירה בפה. הגימור חלק ומתמשך. יין עטור מדליות וכולן בזכות.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: יין זה מיוצר מענבי קברנה סוביניון הייחודיים הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושב כרם בן זימרה שבגליל העליון.

תיאור היקב את היין: ליין גוף מלא וצבעו עמוק ועז היין פירותי ומזכיר טעמים של וניל ושוקולד.

התיישנות: 15 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ"י היתר מכירה לא מבושל

מחיר מומלץ לצרכן: 165 ₪.

יקב גסקון יין הדגל גרנד גסקון 2020

רשמי טעימה שלי: כיאות ליין דגל, זהו יין אינטנסיבי, עשיר, מרוכז ומורכב, עם פרי כהה בשל ומרשים, רמזים של חריפות, טבק ופירות יער כהים, תבלין פלפל שחור, אדמה, וניל ומוקה. הצבע, הוא סגול נופך כהה ועמוק. האף, מלא בתבלינים ותווים פרחוניים מתוקים של סיגליות אשר משתלבים עם האלון הצרפתי כדי לספק תמיכה לטעמי פירות היער העסיסיים והאלגנטיים של הפירות השחורים בחך הרענן בשילוב מדויק והרמוני של חומציות מאוזנת ופירותיות בדגש על פרי שחור, לוונדר, תבלין וקסיס, בגימור עשיר, רך נקי ועסיסי.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 50% ענבי סירה, 50% ענבי פטיט ורדו, הגדלים באקלים הקר ובגובה הרב שבמושב כרם בן זימרה שבגליל העליון.

תיאור היקב את היין: הגרנד גסקון הינו שילוב מנצח של ענבי סירה  המביאים אתם ליין חומציות טרייה וצבע אודם עמוק בכוס. ליין אף ארומאטי של שוקולד מריר, סיגליות ופלפל שחור, טאנינים עגולים ודומדמניות שחורות מלוחות, כמון, דובדבנים וקינמון. הפטיט ורדו מביא אתו צבע אדום עז ודחוס ניחוחות של דובדבנים כהים מעורבבים עם סיגליות. לגרנד גסקון הבטחה לחיים ארוכים.

התיישנות: 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: קובי קקון

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°־℃

כשרות: בהשגחת הרבנות המקומית פרדסיה ללא חשש טבל ועורלה עפ"י היתר מכירה לא מבושל

מחיר מומלץ לצרכן: 250 ₪.

הייתה לי הזכות הכבוד והעונג לטעום יחד עם קובי 2 בקבוקי קברנה סוביניון, הראשון מבציר 2014, השני מבציר 2015, שניהם מגיעים מאותה החלקה, כאשר למעט שנת הבציר ההבדל בינהם בא לידי ביטוי בזמן ההתיישנות בחבית. הראשון ה- 2014 התיישן 15 חודש והשני ה- 2015 התיישן 30 חודש, את שני הבקבוקים קובי פתח ללא שיהוי או היסוס, תוך שהוא בוטח ביין שאנחנו הולכים לטעום. זו הייתה טעימה חווייתית שלא זוכים לה בכל יום של יופי של יינות. לא פחות. 175 ₪ ל- 2015, 200 ₪, ל- 2014, יינות לעילא שהזמן רק עשה ועושה להם טוב.

יקב גסקון קברנה סוביניון 2014

רשמי טעימה שלי: יין עז ומלא גוף זה, קופץ מהכוס עם שפע של ניחוחות עסיסיים וריבה, שמעניקים שזיפים אדומים, דומדמניות שחורות, פטל כהה, תבלין מרוקאי וברקע, רמזים של קלייה. חך, מורכב, עגול, קטיפתי, מספק פירות מרוכזים יותר, מולסה ופולי קפה קלויים כהים, הנתמכים על ידי טאנינים עשירים ועגולים, הנמשכים לסיומת ארוכה. יין זה, הוא ביטוי נהדר לזן הענבים, הטרואר ועבודת היינן המוקפדת.

יקב גסקון קברנה סוביניון 2015

רשמי טעימה שלי: באף, יין זה מציג ריחות עזים של אוכמניות, ארז ואניס, המובילים לכניסה בשלה ועשירה של קסיס ודומדמניות, מוקה ושוקולד. החך, חלק וקטיפתי המשקף את הניחוחות, מתהדר בטעמים מורכבים של פירות כהים וקקאו, דובדבן כהה ופירות שזיפים שחורים, מתערבבים עם תווים של ליקוריץ שחור. זהו יין רציני ודחוס, בעל גוף מלא, עשיר ואלגנטי, באופן לא מתנצל. עמוק ומרוכז.

יקב גסקון

פרדסיה

יינן: קובי קקון

[email protected]

סלולארי: 0503000300

צילומים: דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top