חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יהודה – יינות הדגל "סולם יעקב" קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2020 ו – פטיט ורדו ספיישל רזרב 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

בשבת קייצית של תחילת חודש אוגוסט, קפצנו לבקר כהרגלנו ביקב יהודה. זה לוקח דקות מרגע פתיחת הדלתות עד שחזית מרכז המבקרים מתמלאת בחברים, בשכנים, באוהבי יין. את האמת לומר, רציתי לאסוף יין לכבוד ראש השנה, אבל אבי יהודה התעקש שנטעם אתו את היינות מבציר 2020 וגם את הרוזה החדש ולזה, אין מצב לומר לו לא. אחת לכמה חודשים, אנחנו מבקרים ביקב יהודה. יש משהו בנוחות ההגעה למקום, לבביות קבלת הפנים החמה, החיבוק החזק, השמחה האמיתית למפגש ההדדי והזמנת האורחים, שעושים לנו תמיד את החשק לבוא, לשהות במקום ותמיד לרצות לחזור. אבל זה לא רק זה. אבי יהודה היינן, עושה יינות שבדרך לא ברורה, הוא מצליח להכניס בהם לא רק ענבים, אלא גם הרבה נשמה. יקב יהודה, הוקם בשנת 1998 בנווה אילן ע"י אבי יהודה. אבי, מגיע ממשפחת כורמים שהפך ליינן. לאבי יש ארבע בנות: שמה של הבכורה "אחינועם", ועל שמה קרא אבי יין שיראז. אחריה הבת "שקד" ועל שמה קרא אבי יין קברנה. הבת השלישית ושמה "ניצן", בלנד של מרלו, קברנה ושיראז, כך אומר לי אבי, נמצא בכל היינות, מאחר והיא "כזו – היא מהכול". שמה של הבת הרביעית הצעירה שבבנות הוא "אורי", ועל שמה קרא אבי יין מרלו. לדברי אבי: "מתן שמותיהן של הבנות ליינות היקב, נועד לחבר אותן לעשייה ולהוויה של היקב". היקב מייצר 5 סוגי יינות בשנה. 4 יינות בסדרה על שם בנותיו ויין אחד הנקרא "סולם יעקב" שהוא יין מחווה לאחיו יעקב שנפטר. כל היינות של יקב יהודה הם יינות רזרב. היינות של יקב יהודה אוהבים התיישנות בחבית, היינו מוכרחים לצאת עם יין הביתה, כזה שכבר היינו תסלחו לי על הביטוי "שתויים" מדי כדי להמשיך ולטעום כאן, בקבוק אחר בקבוק אז יצאנו עם יינות הדגל, יקב יהודה – "סולם יעקב" קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2020 ו – פטיט ורדו ספיישל רזרב 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב יהודה "סולם יעקב" פטיט ורדו ספיישל רזרב 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, דיו כהה ועמוק. אף וחך, תווים ריחניים של סיגליות, פירות יער שחורים ותבלינים יבשים. דובדבן כהה ואחריו שזיף שחור עשיר. בחך, טאנינים אוחזים, מאוזנים על ידי חומציות, לצד טעמים עזים של פטל שחור, דובדבן שחור ושזיף עם מגע של תיבול, מרווה וסגול. הסיומת, חלקה, אלגנטית וארוכה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי פטיט ורדו שגדלו על אדמה גירית וסלעית בכרם שורש.

תיאור היין על פי היקב: סדרה נוספת לציון עשור וחצי לזכרו של יעקב האח האהוב. סדרת איכות ממוספרת ומוגבלת, מוקדשת לאנשי העמל שהולכים אל הכרם באהבה, מחפשים את הדיוק ושואפים למצוינות.

אלכוהול: 14.5%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות ומובחרות.

כורם ויינן: אבי יהודה

היין אינו מסונן.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

סה"כ בקבוקים: 726

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

יקב יהודה "סולם יעקב" קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2020

רשמי טעימה שלי: ואולי, זה היה קצת מוקדם לפתוח את היין הזה ומאידך, ככל שהיין נפתח בכוס, הוא חושף את צפונותיו. אף עוצמתי ומלא הבעה של אוכמניות בר, דומדמניות אדומות, תות עץ, תבלין אפייה, לילך מיובש. צחצוח אבנים מרוסקות, מהווה התחלה מזמינה לסיפור הנוזלי הזה, ואחריו חך אמצע מלא בפירות כהים, מינרלים רטובים, פרחי אביב וטבק מתובל. הגימור מרחיב, חושף את החך בשכבות של פירות כהים המשולבים בטאנינים אדירים, כולם מחזקים את איכות הפרי הנהדר הזה, המגיע מהחלקה הייחודית, שבכרם שורש.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סוביניון שגדלו על אדמה גירית וסלעית בכרם שורש.

תיאור היין על פי היקב: סדרה לציון עשור וחצי לזכרו של יעקב האח האהוב. סדרת איכות ממוספרת ומוגבלת, מוקדשת לאנשי העמל שהולכים אל הכרם באהבה, מחפשים את הדיוק ושואפים למצוינות.

אלכוהול: 14.5%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות ומובחרות.

כורם ויינן: אבי יהודה

היין אינו מסונן.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

סה"כ בקבוקים: 945

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

גם טעמנו ואל לי לפסוח על החווייה: "שקד" קברנה סוביניון רזרב 2020 יין שעשוי ממספר חלקות שונות של קברנה סוביניון מה שניתן לכנות "קברנה סוביניון טרוארי" ומה נפלא הוא היין הזה. טעמנו גם "אחינועם" שיראז רזרב 2020 יחד עם אחינועם ביתו המקסימה של אבי ולגמרי העזר כנגדו ידה בכל ויד כל בה ביקב. יין העשוי 90% ענבי שיראז ו- 10% ענבי קברנה סוביניון, טעמנו גם "אורי ניצן" 2020 יין העשוי מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטיט ורדו, יין שנעשה בחיבור טבעי ומושלם של אחיות בנפש בנותיו האהובות של אבי. וכן, איך אפשר בלי הרוזה מלבק החדש מבציר 2022 העשוי 100% ענבי מלבק, שהה כ- 3 חודשים בחבית עץ אלון צרפתי צבעו כעין הנחושת והוא לא פחות מאשר יין מקסים שעשרות ממנו "נחטפו" יום קודם. אז מבחינתכם חובבי היין, כל אחד מיינות יקב יהודה הוא בגדר יין מומלץ. איש איש טעמו והעדפותיו.  

יקב יהודה

השקד 100, שורש

נייד 0544638544

מושב שורש ד.נ. הרי יהודה

[email protected]

קרדיט צילום: דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top