חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אפק ממליץ על אפק שרדונה 2021, ו – ולירון 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב אפק, הוקם על ידי בני משפחת ג'לח בראש העין בשנת 2008. היקב מייצר מספר מצומצם של יינות בכמויות קטנות בלבד. יקב אפק זוכה מדי שנה במדליות רבות בתחרויות ובהערכת מבקרי וחובבי יין שמרבים לפקוד אותו וקירות מרכז המבקרים עמוסים בגאווה רבה בתעודות ובזכיות. ביקב אפק, עורכים מגוון של אירועי טעימות, ערבי יין והדרכות. כמו כן ניתן לרכוש יין בצורה ישירה: יינות מבצירים עכשוויים, לצד יינות ארכיון משנים נבחרות. נוסף על בקבוקים בפורמט רגיל (750 מ"ל) הם מציעים גם יינות בפורמט חגיגי – מגנום – של 1.5 ליטר, לאירועים ושמחות. לקניית יין הקליקו כאן (חנות מקוונת, תפתח בחלון חדש). יקב אפק ממליץ על אפק שרדונה 2021, ו – ולירון 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב אפק שרדונה 2021

רשמי טעימה שלי: באף, תווים של תפוחים פרוסים, וניל וטיפות אגסים עם רמזים של עשבי תיבול עלים, טעמי חמאה וחבושים, קליפת הדרים מיובשת וארז. בחך, למרות שהאלון קיים, הוא לא מוגזם, אלא מתאים לפרי העשיר מוסיף קרמיות של מרקם. תפוח, אגס, טופי רך והתבלינים הם עגולים ומלאי טעם, מרקם חלק ורחב. גוף בינוני עד מלא, "חמאתי" עם חמיצות פריכה והדרית. גימור מעודן ומלוטש. יין נעים, טעים ויוקרתי.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ענבי שרדונה

אזור גידול: שילה

הבציר: שנת 2021, עונת הבציר החלה מאוחר. לאורך הגידול הטמפרטורה הייתה ממוצעת, ללא אירועי קיצון.

תהליך הייצור: היין תסס והתבגר במשך 240 יום בעץ אלון צרפתי, בטמפרטורה של 14 מעלות. עם תום התסיסה, הועבר למיכלי נירוסטה ובוקבק.

רשמי טעימה מטעם היקב: יין מינראלי, בעל צבע לימוני בוהק, אף רענן וארומאטי עתיר ריח הדרים אשכוליות ופומלות אליהם מתלווים ניחוחות מפתיעים של מנטה בפה שמנוני, פה אלגנטי והכול בעטיפה טרופית עדינה.

הגשה והתאמה לאוכל: אפריטיף מצוין יין לבן משובח שילווה מאכלי ים שונים, בשרים קלים וסלטים.

אלכוהול: 13.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-10°־℃

פוטנציאל השתבחות: בתנאי אחסון נאותים היין יתיישן היטב במשך 3 עד 5 שנים ממועד הבציר

יינן: אהרון גלח

כשרות: ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. בד"ץ ראש העין ובברכתו של הרב מרדכי מלכא ללא חשש טבל ערלה ושביעית.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב אפק ולירון 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול עמוק וכהה. זה מתחיל, באף מאופק בתחילה וככל שהיין נפתח בכוס, מתגלים צפונותיו, עם ניחוחות כפריים של שזיף שחור קלוי, ריבת אוכמניות, תאנה חרוכה, תווים פרחוניים של לבנדר, סירופ סוכר חום וקרמל מסוכר. ואז היין מתפתח עוד יותר לבשר בקר חרוך עם רוטב מרינרה, עשבי תיבול קלאסיים מופיעים לצד, פרחי סיגלית שנקטפו זה עתה, עם ניחוחות אוכמניות מוגברים על ידי רוזמרין, מרווה ורמזים לאורגנו. בחך, הגוף מלא. הטאנינים נוכחים מאוד, אך מציעים מרקם נעים מאוד. החומציות מהנה ובסך הכול, היין הזה מאוזן היטב. הטעם נעזר, ברמזים פרחוניים ואלמנטים מלוחים, כדי לאזן את הפירות הכהים והנועזים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי סירה ופטיט סירה

אזור גידול: הרי יהודה, גליל עליון

תהליך הייצור: היין תסס כשלושה שבועות "על זגים" בכ- 22 מעלות -.

התיישנות:  ועבר התבגרות של כ- 16 חודשים בחביות משומשות וחדשות מאלון צרפתי

רשמי טעימה מטעם היקב: בעל גוף לליווי ארוחה טובה. ליין צבע אדום בוהק בעל גוף מלא, ניחוחות מאופקים חמיצות טובה מרקם קטיפתי הפה מתובל וחומצי היין עשיר בארומות וטעמי פרי אדום כגון דובדבנים ואוכמניות טריות, מתובל ועסיסי סיומת ארוכה ואלגנטית

הגשה והתאמה לאוכל: יין אידיאלי לליווי בשרים אדומים עסיסיים על האש ובתנור גבינות קשות.

הבציר: שנת 2020, עונת הבציר החלה בחורף גשום במיוחד שהגיע מעל לממוצע השנתי לאורך הגידול הטמפרטורה הייתה קרירה ולפני הבציר חום מעל לממוצע. התיישנות : בתנאי אחסון נאותים, היין התיישן היטב במשך חמש עד עשר שנים ממועד הבציר.

אלכוהול: 15.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

יינן: אהרון גלח

כשרות: ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. בד"ץ ראש העין ובברכתו של הרב מרדכי מלכא ללא חשש טבל ערלה ושביעית.

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב אפק

עליית הנוער 14 ראש העין

טלפון: 050-428-7676

 [email protected]

קרדיט תמונות: איל קרן סטודיו לצילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top