יקב נבו – לכאן, אתם חייבים לבוא!

ב – 29.6 ערב יום חמישי, חגגו אנשי יקב נבו את אירוע ההשקה השנתי אליו כמובן וכמו כמידי שנה, אני מוזמן. באותו הערב, חגגו אנשי יקב רמת הגולן את חגיגות ה- 40, אירוע אליו כמובן הוזמנתי. באותו הערב, חגגה עיריית גני תקווה את פסטיבל היין ה- 11, אירוע אליו כמובן הוזמנתי ואליו הגעתי. למחרת היום, מצאתי את עצמי מתנצל ומנסה למצוא 1000 תירוצים למה לא הגעתי לאירועים האחרים ותאמינו לי שבעיניי ובליבי כבוד גדול לאלה שהזמינו אותי וצער על שלא הצלחתי להתחלק חרף הרוחב שלי לכמה חלקים ולפקוד את כל האירועים. אבל, ישנם גם אירועים של חברים. יקרים. קרובים. כאלה של הרבה שנים. כזה הוא יקב נבו בעליו איריס ונבו חזן הכורם והיינן וגם מנהלת היקב ליאור פרל, שבפניהם אודה על האמת התפתלתי עת התנצלתי על שלאירוע שלהם לא הגעתי. אז סתם למי שמתעניין, לאירוע ההשקה השנתי של היינות האדומים מבציר 2020 אישרו הגעה תמורת 50 ש"ח, דמי כניסה, 500 איש. 380 מתוכם, התייצבו לאירוע. רבים וטובים מהם, ניצלו בחכמה רבה את האפשרות לקזז את 50 השקלים דמי הכניסה מרכישת יין ולפיכך הם יצאו שתויים, שמחים ולבטח גם מאושרים עם יין הביתה, מערב כך מספרים שהיה עשיר ביין, מבלים, מוסיקה, כיבוד והרבה שמח. ואני, עבדכם הקט, לא הייתי שם. אז מה עושים? מזמנים ביקור ביקב. כזה שנקבע לשישי האחרון. החל בסיור בכרמים ששורות הגפנים בהם ישרות ומסודרות כמו במסדר המפקד. כשבכרם השרדונה, כוסו הענבים ברשתות כנגד מפגע מאיים בדמות ציפורים חובבות הזן במיוחד, דרך חלקות הטנאט, הפטיט וורדו, הקברנה סוביניון, שם דאג נבו לסדר את הגפנים באופן כזה, שהן זוכות למנות חשיפה מבוקרת לשמש, תוך סידור העלווה במיפנה הקרקע המתבקש מול השמש. הכול כאן מדויק, מסודר, מוקפד, מדולל בהתאם, כי כאן נולד היין של יקב נבו והשאיפה לאיכות גבוהה ובלתי מתפשרת, היא כאן מילת המפתח וגולת הכותרת, עם קשר עמוק ואמוני, ליושב במרומים מצדו של נבו. במושב מטע, בלב של הרי יהודה, שוכן יקב הבוטיק נבו, חלום של מקום. חלום של כורם ויינן. כרמי היקב נטועים בגובה 700 מטר, בחלקות קטנות, מטופלות באופן קפדני, עם המון מגע אישי, בשאיפה להרמוניה של מתיקות וחמיצות. יבולים נמוכים מביאים לאיכות גבוהה, שמביאה ליצירתם של יינות מורכבים, עם חלון שתייה ארוך, על ציר הזמן.  עולם ישן ועולם חדש, נפגשים בעבודה ידנית ומיכון טכנולוגי מתקדם, בְּסִיַּעְתָּא דִשְׁמַיָּא.

כשהגענו למרכז המבקרים של היקב אחרי הסיור הנפלא בכרמים, הגיעה העת להתרווח וליהנות מטעימת היינות. ליאור פרל המקסימה מנהלת היקב, כבר חיכתה לנו, עם לחם קראנצ'י טרי שזה עתה יצא מהתנור, גבינות ומכאן לטעימת היינות.

פתחנו עם טעימת רוזה 2021. ולהלן הודעה : אין יותר מהיין הזה. עצוב כי נגמר. הפסד של כולנו. המשכנו ביינות ההשקה האדומים למעט המרלו שלדברי נבו, "קצת מוקדם לפתוח אותו" (אז יש לי למה לחכות לשתות…) בעוד ה SUMMER שתי נגיש ועכשווי, הקברנה סוביניון, הפטיט וורדו והבלנד, טאניים, מבקשים את זמנם, ומפגינים פוטנציאל השתבחות על ציר הזמן.

יקב נבו רוזה 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, ורדרד חיוור, צלול עם שוליים בוהקים. באף, רימון ועשב מיובש, רמזים של הדרים וחמוציות. בחך, חומציות שופעת חיוניות, המציגה את אופי הפרי הבהיר, עם מעט מינרליות. מסיים פריך ונקי.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: ענבי קברנה סוביניון

וכך כותבים אנשי היקב על היין: יין מבציר מוקדם, עשוי מענבי קברנה סוביניון, עם חומציות שלטת. זהו קיץ בכוס. אידיאלי לשתייה במזג אוויר חם. יין קריספי, עם רמזים לפרי לימוני.

אלכוהול: 11.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8° -10°־℃

בקבוק: 750 מל"ל

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל. כשר למהדרין בהגחת הרב גד אטיאס רבנות מטה יהודה. K P

יקב נבו SUMMER 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום נופך עמוק. באף, ניחוחות של תווי פטל שחור ותות יער שחור בשל, עלה דפנה וגוון עדין, של פטריות אדמתיות. בחך, טעמים כמו פירות יער כהים (אוכמניות, דובדבנים, קאסיס), שזיפים, עם אדמתיות קלה ומסיימים עם תו "מלוח" של עלה דפנה. הרבה יין, בלא הרבה כסף, עם הנאת טעימה מובטחת.

סוג היין: אדום יבש

יין שנועד לתת מענה לאקלים החם אבל גם סוג של יין אדום, איכותי, שתי ונגיש, עם תמונת מחיר שווה לכל כיס שמעניק תמורה נאה למחירו.

הרכב זני: 70% קברנה סוביניון, 20% פטיט ורדו, 10% מרלו

התיישנות: 14 חודשים בחבית בת שנתיים.

אלכוהול: 14.1%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

בקבוק: 750 מל"ל

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל. כשר למהדרין בהגחת הרב גד אטיאס רבנות מטה יהודה. K P

יקב נבו קברנה סוביניון 2020

רשמי טעימה שלי:  אף, ביטוי פרי בשל הגובל באופי יבש עם עוצמת ארומות מתונה של דובדבנים שחורים, אוכמניות, קאסיס, שזיפים שחורים, דובדבן מיובש ותאנים/תמרים מיובשים. הפרי, מגובה בתבלינים יבשים ועשבי תיבול (קורנית, אורגנו, רוזמרין), דומדמניות שחורות. מתחת לפירות והתבלינים, הארז והגרפיט, קופצים בשובבות מהמושב הקדמי למושב האחורי ומתמזגים בהרמוניה, באור הזרקורים עם הפרי. השילוב של חבית עץ אלון, הוא נשיקת יינן מוכשר, מנוהל היטב ולא מוגזם. חך, פרי בשל כהה. אוכמניות, שכבת אלון קלוי, מינרליות חצץ בגימור, תת גוון גרפיט דרך פטל שחור ודובדבן שחור.  חומציות (עסיסית ופרצה בכניסה), טאנינים לעיסים בינוניים הנדבקים ללחיים, גוף מלא, מְאוּזָן. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: קברנה סוביניון

התיישנות: 23 חודשים.

אלכוהול: 14.0%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

בקבוק: 750 מל"ל

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל. כשר למהדרין בהגחת הרב גד אטיאס רבנות מטה יהודה. K P

יקב נבו פטיט ורדו 2020

רשמי טעימה שלי: יין אדום מודגש, בעל גוף מלא, עם פרופיל טעם חזק וטאנינים כבדים. באף, ניחוחות של פירות יער כהים וסיגליות ואחריהם פטל שחור, דומדמניות, עור, טבק, פלפל שחור ופולי וניל קלוי, לצד גוונים עשבוניים, של מרווה ולילך, משלימים עם טעמים של מולסה ופירות יער כהים, כמו פטל שחור, ושזיף עם רמז וניל וקרמל וכן תווים עדינים של סיגלית וקקאו. ציפוי הפה, הטאנינים הקטיפתיים, נשארים בפה, לצד גימור מתמשך של שוקולד מריר, טבק, ו-וניל. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: פטיט ורדו

התיישנות: 23 חודשים.

אלכוהול: 14.0%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

בקבוק: 750 מל"ל

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל. כשר למהדרין בהגחת הרב גד אטיאס רבנות מטה יהודה. K P

יקב נבו בלנד 2020

רשמי טעימה שלי: התערובת הזו מפוצצת בניחוחות של פירות, דומדמניות שחורות ואוכמניות מהפטיט סירה, עם תווים של דובדבן שחור מהקברנה. וניל, פלפל שחור וכמה רמזים פיקנטיים וצמחיים מסביב לאף. טעמי הפירות תואמים את הניחוחות, מוסיפים חומציות בהירה וטאנינים גדולים ושופעים לתחושת הפה וסיומת ארז ותבלינים מתמשכת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 60% פטיט סירה, 30% קברנה סוביניון, 10% מרלו

התיישנות: 23 חודשים.

אלכוהול: 14.0%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

בקבוק: 750 מל"ל

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל. כשר למהדרין בהגחת הרב גד אטיאס רבנות מטה יהודה. K P

עכשיו, אמרתי לנבו, שבפעם האחרונה שהייתי במרתף החביות שלו היה לפני כ-5 שנים, או אז טעמתי יין קינוח מחוזק בסגנון פורט שנכנס לחביות. ביקשתי לדעת, מה קורה עם היין שרבים מכם יודעים עד כמה אני אוהב אותם את היינות המתוקים הללו, המחוזקים, מפנקים, מתרפקים. אז ירדנו לחדר החביות. כאן, נמצאות 5 חביות של יין קינוח מחוזק בסגנון פורט, על טהרת ענבי פטיט ורדו בציר מאוחר 2018. 2 מהחביות בנות 300 ליטר, 3 מהחביות בנות 225 ליטר. "מתי אתה מבקבק?" שואלת אותו ליאור אחרי שהיא מתמוגגת מטעימת היין. "מתי אתה מבקבק"? אני שואל, (חולם שתוי, לאסוף איתי הביתה איזו חבית או שתיים). ונבו מחייך בצניעות הכול כך אופיינית לו, ואומר: "אני לא ממהר. אני רוצה שהוא יתרכז עוד."…

יקב נבו יין קינוח מחזק בסגנון פורט פטיט וורדו 2018

רשמי טעימה שלי: אף, ארומאטי, הנפתח בניחוחות של קליפת תפוז, פלפל אנגלי, אוכמניות, ציפורן, צימוקים, דומדמניות שחורות וקסיס, מתערבב עוד יותר עם תווים של שוקולד מריר, עם טבק, וניל ולילך. החך, בעל גוף מלא, בסגנון פורט, עם תחושת פה קטיפתית ומעוגלת. אין טאנינים על מה לדבר. תווים של קרמל ופרלין, צימוקים, קסיס, אניס, וניל, אלגום, תאנים מיובשות, משמש טורקי, רוטב טריאקי/שזיפים יפני וככל שהיין נפתח, מתעצמים תווי קליפת התפוז והתאנה. הגימור של היין הזה נמשך ארוכות תוך ציקצוק מתבקש בלשון, עם תווים של אניס, צימוקים, שזיף, אוכמניות, טבק וקסיס. תענוג. לא פחות. יאללה לבקבק. 

סוג היין: אדום מחוזק מתוק

הרכב זני: פטיט וורדו

בציר: 2018

אלכוהול: 17.0%+-

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° -16°־℃

בקבוק: 750- 500 מל"ל טרם נקבע

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל. כשר למהדרין בהגחת הרב גד אטיאס רבנות מטה יהודה. K P

יקב נבו

"יין תמיד היה חלק בלתי נפרד מחיינו באהבה נשמה ושמחת חיים"

יקב נבו הוא יקב בוטיק משפחתי ,כשר, שהוקם בשנת 2002 וממוקם במושב מטע שבהרי ירושלים, אזור כפרי אשר גידלו בו גפן יין עוד מימי אבותינו.

מקור היין בענבים איכותיים הגדלים בכרם נבו במושב מטע, אזור אידיאלי לגידול גפן יין, המשלב שמש חמימה ולילות קרירים, קרקע עשירה במינרלים וכמות משקעים מתאימה.

היקב מייצר כ- 14,000 בקבוקים בשנה ומתמחה בייצור יינות אדומים יבשים מזנים שונים- קברנה סובניון, מרלו, פטיט ורדו ועוד. משנת 2013 החל היקב בייצור יין רוזה מאשכולות שלמים ומשנת 2020 גם יין לבן מענבי שרדונה.

בשנת 2010 , נטעה המשפחה בסמוך ליקב כרם יין מזן מרלו. מכרם זו מיוצרות סדרות ייחודיות ואיכותיות. מתן דגש על דילול הפרי, אוורור הכרם ושילוב טכנולוגיות מתקדמות, תורם לאיכות פרי גבוהה שמתבטאת בצבעים עזים וטעמים בשלים. היינות האדומים מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי ומיוצרים בסדרות מוגבלות, מה שמאפשר ליינן להעניק מגע אישי בתהליך העשייה.

מרכז המבקרים ביקב נבו בנוי בעיצוב ייחודי המאפיין את האזור, ובסגנון המשרה אווירה נעימה וביתית. ייחודו של המקום במיזוג שבין איכות היין לאהבת האירוח. בעלי היקב מעטירים חום משפחתי על המבקרים, ומעניקים לחויית הסיור במקום נופך אישי בזכות שילוב הסיפור המרתק על הקמתו.

מרכז המבקרים פתוח בכל יום חול לסיורים וטעימות בתיאום מראש

0526071780
0526071866

הברוש 57, מושב מטע

שעות פעילות:

בתיאום מראש
א-ה – 09:00-15:30

ו’ – 09:00-14:00

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top