Search
Close this search box.

רקנאטי ספיישל רזרב 2019 יין הדגל של יקב רקנאטי

זהו מסע, בעקבות יצירתו של יין הדגל ספיישל רזרב 2019, מסע שהוא תכלית שאיפתו של היינן קובי ארביב, להוציא תחת ידיו את הכי טוב שהוא יכול. יין שהוא כולו מיקשה אחת, של הצלחה המורכבת מקומפוננטים טרוארים של 5 סוגי ענבים וזנים, המגיעים מ: כרם יפתח ברמת הגולן, משם מגיעים ענבי הקברנה סוביניון, כרם דישון, בגליל העליון, משם מגיעים ענבי הסירה, כרם יזרעאל, בעמק יזרעאל, משם מגיעים ענבי הפטיט סירה, וכרם הקריניאן פרא, בהרי יהודה, משם מגיעים ענבי הקריניאן, כל אלה יחדיו, מביאים לידי ביטוי את המיטב שבכל שנת בציר ומגלם בתוכו את חלקות הכרם המובחרות ביותר של היקב, מהם יוצרים את היין האיכותי ביותר בכל שנה ושנה. באירוע עיתונאים וכתבי יין שהתקיים במלון נורמן בתל אביב, אירחו אנשי היקב הבעלים לני רקנאטי ואורי שקד, מנכ"ל היקב אלי גידור, היינן הראשי קובי ארביב, וסמנכ"לית המכירות ומנהלת השיווק והפיתוח העסקי והרי הן: מרב קרן לוי וליאת מישען, את האירוע שכלל יין קבלת פנים נפלא ומרענן בדמותו של הרוזה גרי דה מרסלאן 2022 ולאחריו דברי פתיחה אותם נשא לני רקנאטי ולאחריהם, טעימה מקדימה ליין ההשקה שכללה את היינות המרכיבים אותו.

יקב רקנאטי ספיישל רזרב 2019

רשמי טעימה שלי: לפי שעה, היין מאופק, תירצו תכנו אותו "סגור" ועדיין, ככל שהוא "נפתח" בכוס, קמים ובאים העושר והמורכבות ומנעד הארומות והטעמים, הכול כך רחב, שכל אחד ממרכיבי הבלנד תרם את חלקו. אז מה היה לנו? זן ענבי הקברנה סוביניון, מהמרכיבים העיקריים והבולטים בבלנד, נתן צבע אודם עמוק וטהור, לצד שפע של ניחוחות מפתים: של פרי יער שחור, דובדבנים ואוכמניות ורמז דק של מנטול. בחך, הטאנין גמיש וחלק, מביא עמו ביטוי טעמים של אוכמניות ופטל שחור, שמקדמים את פני בלוטות הטעם, מה שמוביל לתווים של דובדבנים מכוסים בנימה עדינה של ניואנס שוקולדי. זן ענבי הסירה, מהמרכיבים העיקריים והבולטים בבלנד, תורם את חלקו בצבע אדום סגול עז, וארומה אופיינית של פרחי סיגליות, לבנדר, פרי אדום ופלפל שחור, עם ותוך מתן דגש על ביטוי מאפייני פרי ופרחוניות, טאנינים רכים, תיבול, פרחוניות, אלגנטיות וסיומת ארוכה ועדינה. זן ענבי המרסלאן, מבטא בבלנד מאפייני פרי ופרחוניות, טאנינים רכים וסיומת הרמונית ועדינה. זן ענבי הפטיט סירה, מבטא עוצמת צבע סגול שחור עמוק, עוצמה מאופקת, ומנעד ארומאטי רחב מאוד הנע, בין טקסטורה קטיפתית של פטריות יער אדומים וסגולים, לעשבוניות ים תיכונית וסיומת ארוכה וקרירה. זן ענבי הקריניאן אחרון הקומפוננטים, תורם את חלקו בריכוז פרי יוצא דופן ובתיבול  ארץ ישראלי, שורשי ופראי. יין בעל פוטנציאל השתבחות גבוה על ציר הזמן, של רץ למרחקים ארוכים, בתנאי יישון אופטימאליים. איזה יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש – יין הדגל של היקב

הרכב זני: קברנה סוביניון 35%, סירה 35%, פטיט סירה 12%, מרסלאן 10%, קריניאן 8%

במטרה לבטא את האזוריות ומאפייני המקום (הטרואר) של כל אחד ממרכיבי יין הדגל, בחרו אנשי היקב להציג ולהטעים בפני המוזמנים את 4 היינות (הבלנד מורכב מ 5 זנים הקברנה סוביניון לא היה לטעימה בפני עצמו זאת ומאחר שכל הענבים יועדו ליין הדגל) המייצגים נאמנה זן ואזור גידולו, אשר מחלקות הכרם שלהם הופק יין זה.

עונת גידול 2019: התאפיינה בחורף גשום מהממוצע עם טמפרטורות מתונות החל מחודשי האביב ועד למועד הבשלת הענבים. תנאי אקלים אלה, הובילו לבציר בחלקו המתון של הקיץ.

כרמים: גליל עליון, רמת הגולן, עמק יזרעאל והרי יהודה.

זנים: קברנה סוביניון, סירה, פטיט סירה, קריניאן ומרסלאן.

קרקעות: טרה רוסה, בזלת, חרסיתית כבדה, גיר ורנדזינה.

גובה: 200-600 מטר מעל פני הים.

ייננות: לאחר בציר ידני וסלקטיבי לכל זן בנפרד, הועברו הענבים להשריה קרה ולאחר מכן דימום, במטרה להגדיל את יחס הקליפה ולהעלות את עושר היין וריכוז הפרי. התסיסה לוותה בטמפרטורות מתונות ולאחר מכן, תנועת נוזל חופשי בלבד FREE RUN ללא סחיטה.

יישון והבגרה: בחביות אלון צרפתי גדולות, למשך 20 חודשים, אשר במהלכם מתבצעת סדרת טעימות בה נקבע הבלנד הסופי הטוב ביותר בכל שנת בציר.

השילוב של תנאי האקלים המתונים והקרירים, בעונת גידול זו לצד התאמה של כל זן לאזור הגידול האידיאלי עבורו, הובילו ליין המציג הרמוניה מושלמת: יין עם מורכבות, עומק ואין ספור רבדים אשר מקנים עוצמתיות, רעננות, תיבלון ויכולת התיישנות רבת שנים.

רשמי טעימה מטעם היקב: יין עשיר, מורכב ורב רבדים, בעל גוף מלא וחמיצות מאוזנת המאפשרת לו להתיישן במשך שנים רבות. ליין ארומות של פירות יער שחורים, טבק, פלפל שחור ותבלון ים תיכוני.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר למהדרין מן המהדרין לשיטת הב"י לכל ימות השנהולחג הפסח. הענבים נקיים מחשש  ערלה ושביעית. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. בהשגחת הרב אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל. בד"צ בית יוסף. לא מבושל.  בהשגחת הבד"ץ חתם סופר כשר למהדרין. U P

אלכוהול: 13.5%%

מחיר מומלץ לצרכן: 205 ₪.

יקב רקנאטי הוקם בשנת 2000 על ידי לני רקנאטי ואורי שקד. מטרתם הייתה הקמתו של יקב חדש אשר יפיק יין ישראלי איכותי ומקורי. פילוסופיית היקב מכוונת ליצירת יינות מקומיים ומקוריים, יינות שיבטאו בצורה הטובה ביותר את אקלים המקום, האדמה ואת שנות הבציר. את תהליך הפקת היין מוביל היינן הראשי קובי ארביב. ארביב, החל את עבודתו ביקב בשנת 2006, ובמרוצת השנים התפתח ולמד את עולם היין כאוטודידקט. ב-2011 מונה ליינן ביקב. ארביב, יינן מוכשר ומקורי המאמין בהתאמת הזנים הים-תיכוניים לאקלים הארץ-ישראלי. ליקב כרמים באזורי הגידול האיכותיים ביותר בארץ, והוא מגדל בהקפדה יתרה זנים ים תיכוניים ייחודיים, כגון: פטיט סירה, מרסלאן וקריניאן, זנים מקומיים (מראווי) וכל זאת במקביל לגידול זנים בינלאומיים קלאסיים, כגון: קברנה סוביניון, סוביניון בלאן, שרדונה וזנים אחרים.
היקב גאה על הישגיו חסרי התקדים השנים האחרונות, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית. אך אינו נח על זרי הדפנה וממשיך לטפח כרמים חדשים, לבצע מחקרים בתחום החקלאי והיינני, והחשוב מכל – להפיק יין באהבה גדולה, תוך שאיפה לשיפור מתמיד ולביטוי מיטבי של הטרואר הארץ ישראלי הנפלא העומד לרשותנו. יקב רקנאטי, סמל של מצוינות.

יקב רקנאטי

‭04-6222288‬

פארק תעשיות רמת דלתון

קרדיט תמונת הבקבוק: עומרי מרון

יתר התמונות כולן דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top