"פסטיבל היין ה- 11 בגני תקווה". לכל חובב יין, זה עוד מקום לאהבה!

כן ושוב הדס שמואלי, מנהלת התרבות והאירועים בעיריית גני תקווה, מרימה אירוע יין לתפארת וזו השנה ה- 11. כמי שמלווה את האירוע משנתו הראשונה, אני מזהה את החשודים הבולטים והמידיים והם אותם יקבים שאת חלקם יש לי הזכות לומר הייתי השדכן בינם לבין הדס שמואלי להביאם להציג ולהטעים את יינותיהם באירוע. בערב חמישי האחרון מועד האירוע, לי אישית קצת היה קשה וגם דרש ממני גם להתנצל מעומק הלב על היעדרותי ולו על שום העובדה שהייתי מוזמן בדיוק באותה עת ושעה לחגוג 40 שנים ליקב רמת הגולן, או לחגוג את מסיבת ההשקה השנתית של היינות האדומים אצל חבריי היקרים איריס ונבו חזן ביקב נבו. נטו, מתוך שיקולים אנוכיים של קירבה גיאוגרפית של האירוע בגני תקווה למקום מגוריי והבטחתי להדס שמואלי להיות כתמיד אורח שלה, הגעתי לכאן.

כשלושת רבעי שעה קודם לפתיחת האירוע לקהל, עוד הספקתי לראות את בדיקות הסדר והאבטחה האחרונות והמוקפדות שביצעה המשטרה, את התארגנות המציגים ואת הדס כהרגלה בקודש עוברת מעמדה לעמדה, מהחזית לאחור, שואלת ודואגת ומוודאת שהכול מוכן, מסודר ושלאיש לא חסר דבר.

אז מה היה לנו? ובכן כפי שציינתי אותם חשודים מידיים הם אותם יקבים כמו "יקב מוניץ", "יקב מדבר", "יקב משק יין הנס שטרנבך", שבעיניי התבלטו עם יינותיהם רמה וכמה רמות ויותר מהיינות של יתר המציגים.

ומאידך וכמו תמיד, הדס שמואלי דואגת לעשות מדי שנה ושנה, בלנד מושכל ונכון, של יקבים ידועים ובולטים לצד שחקנים ומציגים חדשים ונרגשים, כאלה שעבורם המקום הוא בפעם הראשונה במרכז הבמה (גני תקווה).

בכניסה, כל אורח קיבל לידיו כוס יין איכותית נושאת לוגו פסטיבל היין וגם תשורה בדמות חולץ פקקים.

פגשתי את דינה ודני בראון מ"יקב בראון" שבימים אלה עסוקים בבניית מרכז מבקרים. הם הגיעו עם לא פחות מ- 7 יינות אדומים, 2 יינות רוזה, 2 יינות לבנים, כולם יינות שהיינן שלהם הוא אד זלצברג היינן לשעבר של יקב ברקן.

פגשתי לראשונה את שני השותפים של "יקב נאור" של שי ברכה ויניב וולף יקב בן 5 שנים

פגשתי את יקב הארבעה של מני גרטלר יקב שהוקם לזכר 4 חברים שנפלו בשירותם הצבאי או בפיגוע בקפה מומנט כולם למדו עם בעל היקב בתיכון וגם בעלי ובין החברים גם הלוחם האגדי עמנואל מורנו. הכרם הוא פרוייקט חינוכי התנדבותי כמפעל הנצחה לחברים שנפלו וללא כוונת רווח. כל היינות של היקב הנם יינות מרלו בגידול אורגני גם היין נעשה בשיטה אורגנית ללא תוספת ביסולפיט.

פגשתי את המורה והמנחה המקצועי של מני גרטלר מיקב הארבעה והוא מנחם וייס הלבני מ"יקב וייס הלבני", שהוא הידרולג במקצועו שעושה יין בסוסיא שבהר חברון. כל היינות של היקב הנם לפי שעה יינות מרלו מכרמים בסוסיא אותם הוא מגדל. בשנה הבאה ייכנס גם פינוטאג'. הגידול הוא גידול אורגני ללא בי סולפיט וזה כבר 15 שנה.

את הקינוחים באירוע הטעימו אבא ובת מ"מזקקת הולנדר" מבית מאיר. רני הולנדר מואטי הרוח החיה במזקקה, הטעימה שנאפסים ליקר ותזקיקים, מאוד מהנים וטעימים של פירות במגוון עשיר של טעמים.

הציגו והטעימו במקום גם "יקב TOUCH BY FUSION" של הזוג ידידיי עינת ודורון יצחקי. גם עמדת היין של "יקב ויינר" ידידי. גם יקב VIN DORE , ה"גראפה של רפאל", לצד מציגים יבואני יין עצמאים עם פורטפוליו יינות עשיר ואקלקטי מהעולם.

אז הייתה גם מוסיקה טובה, עם להקת ליווי וגבינות מצוינות

והמון קהל מאושר ושמח שהגיע ליהנות מהיינות.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top