Search
Close this search box.

יקב כינור דוד "טאוני פורט" אדום מחוזק 6 שנים

אתם מכירים אותי ויודעים כמה אני אוהב את היינות המחוזקים, המתוקים, המחבקים, מתרפקים ומפנקים, ואת יינות הפורט, ויש לי נטייה לאגור אותם אצלי בכל מיני פינות של הבית, בדיוק בשביל הימים הקרים, ולפעמים לפתוח אותם, כשבאים חברים, אבל הכי אני אוהב, זה ללגום ולטעום לעצום עיניים, ולגלוש לי בחלום. לבטח, יהיו שיגידו שלא שותים יינות מתוקים ומחוזקים כשחם בחוץ. אבל, תנסו להגיש את היינות המפנקים הללו כמנת קינוח מצוננת קמעה, ליד עוגת הגבינה, מגש הגבינות וסלסלת הפירות של חג השבועות ותבינו מיד שאת זה צריך ומומלץ לקנות ולשתות. בפסטיבל שבועות שהתקיים בשישי האחרון ביקב עמק האלה, נאלצתי להמתין בתור מעט ארוך וקצת צפוף (ברור למה) שהתאסף ליד עמדת ההטעמה של יקב כינור דוד. בעמדה, הוטעמו 2 יינות מתוקים מחוזקים בסגנון פורט האחד 10 שנים והשני 6 שנים, אני עבדכם, נשביתי בטעמיו של האחרון ולהלן רשמיי. 

יקב כינור דוד הוקם במרוקו ב 1905 ע"י היינן רבי דוד אדרעי ז"ל באישור מיוחד מהמלך המוסלמי לייצר יין והתמחה בייצור פורט כיום, היקב ממוקם בעיר האבות חברון בגובה 985 מטר על גבי גת עתיקה מתקופת בית שני תחת כיפת השמיים. יין הפורט מתיישן בחביות עץ אלון צרפתיות משובחות כמיטב המסורת. נכדו וממשיך דרכו של הסבא היינן דוד אדרעי התמקצע בלימודיו בפורטוגל מקום הולדת סגנון הפורט.

מה זה בכלל Tawny Port?

Tawny Port הוא יין מחוזק מתוק שמקורו וארץ מולדתו הנה צפון פורטוגל. צבעו בהיר יותר מ- Port Ruby ו- Vintage Ports, ויש לו צבע חום, או חום לבנים וטעמו כרמל אגוזי. Tawny Ports מגיעים בסגנונות זולים וגם כיינות פרמיום ממותגים. כל ענב מוסיף אופי שונה לבלנד הסופי, בין אם זה גוף, טאנין, צבע או טעם. בארץ המקור פורטוגל ביינות הטאוני פורט משמשים הזנים המובילים והם: טוריגה נסיונאל, טוריגה פרנקה, טינטה בארוקה, טינטה רואיז, טינטה אמרלה, טינטו קאו וסוסאו..חברו יינות Tawny Port עם אגוזים, פאי תפוחים, או אפילו גבינה כחולה והנאתכם תהיה רבה.

יקב כינור דוד "טאוני פורט" אדום מחוזק 6 שנים

רשמי טעימה שלי: באף, דובדבנים מבושלים, תפוז מסוכר, קרמל, אגוזי מלך בדבש, צימוקים, שוקולד ותבליני אפייה. בחך: גוף "עבה", מתקתקות נעימה, עגלגלה ולא מכבידה. רמזים של פירות אדומים מתובלים, שזיף אפוי, טארט דובדבנים מתוקים, קינמון, מַרמֵלָדָה, מִשׁמֵשׁ וקַרַמֵל. טופי ואגוזים בסיומת.

סוג היין: אדום מתוק מחוזק

יין טאוני K פורט מיוצר מבלנד של חביות המתיישנות 2 – 8 שנים בכדי לשמור על ייחודיות של 6 שנים לבקבוק זה.

הרכב זני: בבלנד זה 30% ענבי מרלו, 35% ענבי קברנה סוביניון, 30% ענבי מוסקט, 5% ענבי פינו נואר. ואכן, כל ענב מוסיף אופי שונה לבלנד הסופי, בין אם זה גוף, טאנין, צבע או טעם.

היין לא מסונן.

תיאור היקב את היין: בעל גוף טוב יציב ומאוזן עם סיומת מתמשכת בעל צבע ארגמני נוטה לחום. טעמו חזק ומיוחד המשלב יבש עם מתוק פירותיות עם רמזים של קפה, וניל וצימוקים.

פוטנציאל השתבחות: שמירה על היין בבקבוק המקורי תוסיף להתפתחותו עם השנים.

כשרות: כשר לפסח ללא חשש טבל ערלה ושביעית באישור ומפוקח ע"י המחלקה למצוות הארץ מהדרין רבנות ירושלים. כשר בהשגחת הרב דוב ליאור רב קריית ארבע וחברון. בהשגחת "יורה דעה" בד"ץ הגאון הרב שלמה מחפוד שליט"א.

טמפרטורת הגשה מומלצת: להנאה מושלמת, הגישו מעט מצונן ב- 10° – 12°C

יקב כינור דוד

[email protected]

052-542-6741

קריית ארבע, רח’ דוד המלך 25

תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top