Search
Close this search box.

כמיטב המסורת השנתית: תערוכת "KFWE- Kosher food & wine experience" הבינלאומית חוזרת לישראל!

תערוכת 'KFWE' שמציגה בפריסה נרחבת את עלית היינות הכשרים, מתקיימת מידי שנה בשישה מוקדים נחשקים בעולם: ניו יורק, לוס אנג'לס, פריז, לונדון, מיאמי ותל אביב. השנה האירוע מתקיים בפעם ה-11 בתל אביב, לאחר הצלחתו רבת השנים.
מדובר באירוע בינלאומי ומוקד עלייה לרגל יוצא דופן של ייננים ואנשי קולינריה בכירים מכל העולם. האירוע נערך ע"י קבוצת "צור עולם של יין" המייבאת, משווקת ומפיצה המובילה בישראל ליינות ואלכוהול כשרים בשיתוף עם חברת האם, תאגיד המזון והמשקאות הבינלאומי ROYAL WINE CORP

בתערוכת KFWE 2023 TEL AVIV הוצגו והוטעמו מאות מוצרים מעולם היין והאלכוהול הכשר, החל ממבשלות בירות מובחרות וכשרות ועד בקבוקי פרימיום נדירים שכמעט ולא ניתן למצוא בחנויות ביום יום.

בקבוקי יין בעלות של אלפי דולרים ובקבוקים לאספנים בלבד. מדובר בהזדמנות חד פעמים לטעום ולהתנסות ביינות אקסקלוסיביים וייחודיים שניתן למצוא רק על מדפי האספנים.

יתרה מזאת, האורחים באירוע זכו לפגוש את הייננים עצמם. לשמוע מפיהם על הווי היקב, סודות מעולם היין, חוויות מהמקצוע ועוד.

האירוע מתקיים במטרת על שהינה' הצגה לאורחים, שנבחרו בפינצטה, את מיטב מותגי הפרימיום הכשרים שיש לעולם להציע ועל כן פגשנו בתערוכה יינות ומשקאות מכל העולם, טעמנו וחווינו, תוצרת משובחות של מדינות כמו צרפת, ארה"ב, איטליה, ספרד, ארגנטינה, דרום אפריקה וכמובן ממיטב יקבי הבוטיק והמזקקות הישראליות.

בנוסף ליינות, חברת צור מייבאת משקאות חריפים מובחרים וליקרים שונים מרחבי העולם כמו ליקר שוקולד על טעמיו השונים ממפעל ידוע בטורינו באיטליה, שיכרים וליקרים מאלזס שממוקמת בגבול צרפת גרמניה. טקילה ממקסיקו, ויסקי מסקוטלנד ומארה"ב וכן משווקת את המזקקות הישראליות גולני, קצרין, ירושלמי ולג'נד, שלהם מגוון רחב של מוצרי אלכוהול/

חלק מזערי ממה שאהבתי:

מבעבע בלאן דה בלאן 2013

מותג: פסגות

סגנון: יין לבן יבש מבעבע בשיטת שמפיין

הרכב הזנים: 100% שרדונה

אזור: הרי ירושלים, ישראל

אודות היין:

הענבים נבצרו ידנית בלילה מהחלקות המשובחות ביותר, בהבשלה אופטימלית לוכדים טעמים של מינרלים, תפוח, מלון והדרים. הבלאן דה בלאן הותסס במיכלי נירוסטה, שם התיישן על משקעיו במשך 6 חודשים. לאחר מכן עבר תסיסה משנית בבקבוק בשיטת השמפניה המסורתית, שם התיישן במשך 6 שנים ויצר בושם נוזלי בעל מורכבות עשירה, אלגנטית ומבעבעת. צבע קש חיוור. האף מציג תווים של תפוח, הדרים, ובצק שמרים.החך מרענן, מלא בועות עדינות, מציג טעמים של תפוח, מלון, הדרים ומינרלים, עם מבנה חומצי מרענן, המציג, אלגנטיות, רעננות ואיזון.

נתוני היין:

ABV : 11.7%

RS: 1.0 g/L

TA: 8.6 g/L

מחיר מומלץ לצרכן: 350 ש"ח.

פסיפס 2019

מותג: יקב שילה

סגנון: יין אדום יבש

הרכב הזנים: מרלו, קברנה סביניון, פטי ורדו, קברנה פרנק

אזור: שילה , ישראל

אודות היין:

הענבים נבצרו בלילה. כל זן תסס והתישן בנפרד. המרלו סיים תסיסה אלכוהולית בחביות וגם תסיסה מלולקטית בחביות. הממסך הורכב לאחר כ-8 חודשים והתיישן בחביות למשך 10 חודשים נוספים.

יין עשיר ופירותי. רב שכבתי מורכב ומאוזן. היין זוכה באופן  עקבי במדליות זהב ובציונים בין 90 ל- 95 ממיטב מבקרי היין והתחרויות בארץ ובעולם.

נתוני היין:

15.5% Alc

pH 3.52

TA 5.7

RS: 4 g/L

מחיר מומלץ לצרכן: 200 ₪

 

Domaine Usseglio Raymond & Fils Châteauneuf du Pape דומיין ריימונד אוסגליו ובניו שאטנוף דו פאפ 2021

מותג: דומיין ריימונד אוסגליו ובניו

סגנון: יין אדום יבש

הרכב הזנים: 80% גרנאש, 20% מורבדר, סירה, סינסו, קונואז'

אזור: שאטנוף דו פאפ, צרפת

אודות היין:

דומיין ריימונד אוסגליו הוקם בשנת 1964, על ידי ריימונד ואשתו דניאלה. מורכב מ-18 דונם של כרם ב-Châteauneuf-du-Pape ו-5 ב-Côtes du Rhône. אדמות האחוזה מקיפות סגנונות אקלים וקרקע שונים, מקרקעות חוליות ועד חימר עשיר במינרלים. בנו של ריימונד, סטפן אוסגליו, החל לחלוש על רוב הפעילות ב-1999. כשהוא מעביר את האחוזה לשיטות חקלאות ביו-דינמיות, עד שהפכה לאורגנית מלאה ב-2015. סטפן משתמש במיכלי בטון לתסיסה של רוב היין – הוא מאמין שזה מביא לביטוי טהור יותר של הפרי. הבלנד משקף את זני הענבים השונים והטרוארים השונים של האפלסיון עם דומיננטיות חזקה של הגרנאש. יין  בעל גוף בינוני, מבנה טוב וטאנינים בשלים, משובחים ואלגנטיים. בארומות פירות אדומים ושחורים, תווים מתובלים, וניואנסים של עשבי תיבול ועור. תחושת פה עגולה וסיומת מקסימה. מבוקבק ללא כל סינון. ויניפיקציה במיכלי בטון מסורתיים ויישון על משקעים גם במיכלי בטון מעל 15 חודשים.

נתוני היין:

ABV: 14%

מחיר מומלץ לצרכן: 350 ש"ח

Château Dauzac 2021 שאטו דאוזאק 2021

מותג: שאטו דאוזאק

סגנון: יין אדום יבש

הרכב הזנים: 70% קברנה סוביניון, 30% מרלו

אזור: מרגו, בורדו, צרפת

אודות היין:

שאטו דאוזאק סווג כ- Grand Cru Classé ב-1855. ממוקם ליד שפך הז'ירונד המשפיע ישירות על המערכת האקולוגית של הכרם, האזור מוגן מרוחות האוקיינוס הודות ל-120 הקטרים של כרי דשא ויערות. ברירת חלקות הכרם, ומיון קפדני של הענבים שנבצרו אפשרו יצור יין באיכות גבוהה במיוחד בבציר 2021. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי למשך 15 חודשים. התוצאה מדמה את הבצירים הגדולים של המאה הקודמת, ארומות פרי קריספי, עדינות, מורכבות ואורך נהדר בחיך. ליין רעננות ומבנה שהפכו את יינות בורדו למפורסמים. התקפת פרי טהור ורענן מפנה את מקומה לתחושת פה מלאה ומשיית שבה מתמזגים פרי אדום ותווי נענע. המרקם בשרני וקטיפתי.

נתוני היין:

13% Alc

מחיר מומלץ לצרכן: 550 ש"ח

בתערוכה פגשנו וגם טעמנו יקבי עולם ישן קלאסיים ומדויקים מצרפת כמו שאטו לוויל פויפ, שאטו לסקומב ורוטשילד, "טיילנו" במחוזות העולם החדש, עם יקב הרצוג האמריקאי ויינות אקזוטיים וחדשניים מניו זילנד ודרום אפריקה.
כמובן, אי אפשר ללא יקבי בוטיק ישראליים מובילים כמו שילה, פסגות ועמק האלה, שהיו חלק בלתי נפרד בתערוכה. האירוע לווה בדוכני מזון של מיטב השפים המובילים מעולם הקולינריה הכשר.

ROYAL WINE CORP

צור עולם של יין

KFWE

קרדיט צילום הבקבוקים: יח"צ

כל שאר התמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top