יקב רקנאטי שרדונה כרם תל פארס SINGLE VINEYARD 2021 לכבוד חג שבועות

לכבוד חג השבועות מציגים ביקב רקנאטי, לראשונה, את יין שרדונה כרם תל פארס בציר 2021 מסדרת כרם יחידני, יין שמקפל בתוכו סיפור על אזור גידול, למידה וסבלנות. ענבי השרדונה ניטעו לפני עשור בדיוק, בחלקה בכרם תל פארס שבדרום רמת הגולן,  על אדמה בזלתית המתנשאת לגובה של 620 מטרים מעל פני הים ומיקרו אקלים ייחודי. החלקה הקטנה, הבודדת והיחידה, סיפקה לזן זה תנאים אידיאלים לגידול ולהעמקת השורשים והביאה לידי ביטוי עושר, מליחות ומינרליות יוצאי דופן. הבציר הראשון אכן מגשים את כל התקוות שתלו בו – בתום תקופת הבגרה בת 18 חודשים בחביות מעץ אלון צרפתי התקבל יין בעל עומק רב, עשיר בטעמים ובמורכבות יוצאת דופן המביאה לידי ביטוי מאפייני פירות גלעין, פרחוניות ומינרליות עדינה, בעל 11.5% אלכוהול. יין שרדונה תל פארס הינו חלק מסדרת כרם יחידני, סדרה המשקפת פילוסופיה ייננית אותנטית, אשר שואפת לבטא את הכרם, סביבתו וזן הענבים הגדל בו. גישה זו מגלמת בתוכה כורמות מותאמת אקלים, מועדי בציר מדויקים ועשייה ייננית אלגנטית ומאופקת אשר סוללת את דרכה של חלקת הכרם, ליצירת יין איכותי.

"יקב רקנאטי הוקם בשנת 2000 על ידי לני רקנאטי ואורי שקד. מטרתם הייתה הקמתו של יקב חדש אשר יפיק יין ישראלי איכותי ומקורי. פילוסופיית היקב מכוונת ליצירת יינות מקומיים ומקוריים, יינות שיבטאו בצורה הטובה ביותר את אקלים המקום, האדמה ואת שנות הבציר. את תהליך הפקת היין מוביל היינן הראשי קובי ארביב, אשר החל את עבודתו ביקב בשנת 2006, ובמרוצת השנים התפתח ולמד את עולם היין כאוטודידקט. ארביב, יינן מוכשר ומקורי המאמין בהתאמת הזנים הים-תיכוניים לאקלים הארץ-ישראלי, פילוסופיה ייננית אותנטית, השואפת לשקף ביצירת היין את אזור הגידול, הכרם, וזן הענבים הגדל בו. ליקב כרמים באזורי הגידול האיכותיים ביותר בארץ, והוא מגדל בהקפדה יתרה זנים ים תיכוניים ייחודיים, כגון: פטיט סירה, מרסלאן וקריניאן, זנים מקומיים (מראווי) וכל זאת במקביל לגידול זנים בינלאומיים קלאסיים, כגון: קברנה סוביניון, סוביניון בלאן, שרדונה וזנים אחרים.
היקב גאה על הישגיו חסרי התקדים השנים האחרונות, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית. אך אינו נח על זרי הדפנה וממשיך לטפח כרמים חדשים, לבצע מחקרים בתחום החקלאי והיינני, והחשוב מכל – להפיק יין באהבה גדולה, תוך שאיפה לשיפור מתמיד ולביטוי מיטבי של הטרואר הארץ ישראלי הנפלא העומד לרשותנו. יקב רקנאטי, סמל של מצוינות". יקב רקנאטי שרדונה כרם תל פארס (כרם יחידני) 2021 לכבוד חג שבועות.

יקב רקנאטי שרדונה כרם תל פארס 2021 

רשמי טעימה שלי: צבע, קש זהוב חיוור עם גווני ירוק מבריקים, שוליים בוהקים. האף, מורכב ומפתה, מראה מינרליות צורנית, קליפת לימון שעווה, אפרסק לבן ובריוש טרי קלוי עם חמאה. היין נפתח ומציג מערך מורכב של קפיר ליים, פירות אבן ותווים פרחוניים. החך, מראה כוח מאופק ואיזון נהדר. מרמז על הדרים בשלים עסיסיים ושקדים בגריל, דחף החומצה הטבעי המדהים שלו, נושא את היין לאורך זמן ומספק בהירות גבישית לפרי. מבנה עדין ואנרגיה נוכחת, מגדירים את היין הנהדר הזה, המעניק תמורה מצוינת למחירו.

סוג היין: לבן יבש

SINGLE VINEYARD כרם יחידני: סדרת הכרם היחידני של יקב רקנאטי מציגה את הכרמים המובחרים ביותר של כל זן ענבים בכל אזור גידול. באופן זה כאשר נטעם את יינות הכרם היחידני של הכרמים המובחרים שלנו נוכל לאפיין את אדמת האזור הייחודית, את האקלים, את אופן הגידול והעשייה. סדרה זו הינה לב ליבה הפועם של העשייה הייננית ביקב ובמרוצת השנים נוספו לה זנים ושיטות עשיה ייחודיות.

חלקת שרדונה כרם יחידני כרם תל פארס שוכנת בלב ליבו של אזור רמת הגולן ומתנשאת לגובה 630 מטרים. שילוב של מיקרו אקלים וקרקע בזלתית מהווים בית גידול אידיאלי לזן השרדונה המביא לידי ביטוי מאפייני פירות גלעין פרחוניות ומינרליות עדינה. 

הרכב זני: ענבי שרדונה

תיאור היין על פי היקב: יין בעל עומק רב עשיר בטעמים ובמורכבות יוצאת דופן.

אלכוהול: 11.5%

יינן ראשי: קובי ארביב

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6° -8°־℃

ידידותי לטבעונים

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת אלמשעלי יוסף רב המועצה האזורית מרום הגליל, בד"ץ בית יוסף, בד"ץ חתם סופר, U P

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

יקב רקנאטי

קרדיט תמונה: סטודיו קו חדש

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top