יריד היקבים הביתיים ה- 14 של בית הספר ליין שורק 2023

בית הספר ליין ויקב שורק, חוגגים 30 שנות עשייה השנה, ומקיימים את יריד היקבים הביתיים המסורתי ה- 14, עם 32 יקבים ביתיים, נרגשים כתלמידים המסיימים מסגרת לימוד, פותחים את ליבם  ואת בקבוקי היין מעשי ידיהם משתוקקים לשמוע את חוות דעתכם ויותר מזה הם רוצים שתאהבו את היין שלהם ותבקשו לרכוש.

מזה שנים ארוכות אני מלווה את היריד, לא פחות מהשנים שאני מלווה את היקב, את בית הספר ליין, מקום שאני רואה בו ומרגיש בו בבית.

אשקר אם אומר שטעמתי את כל היינות. אשקר אם אומר שפקדתי את כל העמדות. אשקר אם אומר שאהבתי את כל היינות.

אבל, יש בליבי כבוד גדול והערכה ראשית לאנשי היקב וסליחה מראש אם החמצתי ולו אחת או אחד. זהו ניר שחם האחד והיחיד, מנטור של יין במלוא מובן המילה, חכם, ידען, חייכן וגם צנוע וקצת ביישן. זה צוות התפעול של היקב שי וניר והכוח הנשי של היינניות שרון ומורן וגל, זו מיכל מאחורי הקופה, זו מיטל מנכ"לית היקב שלא יכולתם להחמיץ בכל פינה פה מתחבקת פה מתנשקת פה יין לממתינים בכניסה באהבה וחיוך מוזגת. כל אחת ואחד מהם, מהווים חוליה בשרשרת איתנה של חיבור אליכם ללימודים עשייה ואיך לא כמובן אהבה ליין.

פגשתי ביוסי שחם אבא של ניר, הוא עמד נרגש בשבת האחרונה ואמר לי:" תשמע, אתה לא יודע עד כמה אני מתרגש ואתה לא תאמין עד כמה אני גאה, אני מסתכל ולא מאמין".

ועכשיו ליין. ריגשה אותי כתמיד שרון ייננית יקב רוגלית. שמחתי עם קובי קקון מיקב גסקון כשהתקשר אליי בסיום האירוע בשבת אחר הצהרים ובישר לי כי הצליח למכור את כלל היינות גסקון גרנד רזרב שהביא עמו ושימו לב זה 200 ש"ח לבקבוק, כי חובבי יין יודעים להעריך יין טוב. שמחתי לפגוש את אורנה חברתי מיקב אדם. שמחתי וגם אהבתי את הקברנה פרנק של יקב טיוטא של ענת אגמון, הופתעתי לחיוב מהיינות של נעמי אדר הופמן מיקב מראה מקום, מהיינות של יקב נישקה, מהיין של אפי שטרים שנעשה מזני ענבי יין שאביה ד"ר מיכאל שטרים ייבא מארה"ב טעימה על ציר הזמן שרק עושה ליין טוב. היינות של יקב ויינשנק של שחר ויואב. הפתעה נהדרת היו היינות של יקב מסע של היינן רן. חזרתי והתרשמתי לחיוב מהיין של חברתי יהודית מיקב אמאוס אותו אני טעמתי וגם סיקרתי פעמיים. הצטערתי שלא יצא לי לטעום את הריבות והליקרים של ענת. בכלל לא הצטערתי שאכלתי מנת לחמניה עצומה גדושה בכל טוב שהכין לי איתי עישון בשר וגריל שעמדת המעשנות המעלפת שלו מלווה לאחרונה כל יקב שווה בארץ. כשעשיתי את דרכי אחרי שעות רבות הביתה לא החמצתי כמה לגימות מפנקות ומתוקות של איש הפסיפלורה. אבל 32 יקבים! אופס סליחה שלא הספקתי. באמת שרציתי אבל בשביל זה צריך עוד כמה מפגשים. לבטח עוד כמה והרבה ומהר של עוד ירידי יין שכאלה.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top