חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת שבועות ועונת הקיץ שבפתח יקב טפרברג מאחל לכם חג שמח ומציע מגוון יינות חדשים שיככבו בשולחנות החג, פינו גרי אסנס 2022 היין הראשון של היקב שיוצא עם סימון אפלסיון הרי יהודה ו- IMPRESSION רוזה 2022

לראשונה בישראל יסומנו יינות יהודה אשר יעמדו בכללי האפלסיון בתוויות האזוריות "יהודה".

"יהודה" הוכרז כאזור יין מוכר (Appellation) ויקבל חותמת  ליינות המיוצרים מענבים הגדלים באזור. יקבים הנמצאים והמגדלים ענבים באזור הזה יזכו לחותמת הבלעדית.

אזורי גידול הגפנים שבמטה יהודה הם מהאיכותיים שבמדינת ישראל. בימים אלה, משרד המשפטים בישראל אישר סימן מסחר לאזור "יקבי יהודה " והכורמים, יצרני היין והמועצה האזורית מטה יהודה הפכו לחלוצים בסימון האפלסיון.

סימן המסחר החדש יוכל להופיע על תווית של כל יין, שלפחות 85% מהענבים שבו גדלו בגבולות האזור שסומן במפה, שהוגשה כחלק מן הבקשה שאושרה.

יקב טפרברג, יין אסנס פינו גרי 2022 הינו היין הראשון של היקב שיוצא עם סימון אפלסיון יהודה.

בהמשך יצטרפו עוד יינות של היקב תחת הגדרה של אפלסיון הרי יהודה ויקבלו את החותמת.

יקב טפרברג פינו גרי אסנס 2022 יין לבן יבש

רשמי טעימה שלי: יין חביב, רב מבע, אף, עם גוונים ארומטים מגוונים של נוגט, אגס נאשי, רפרפת וניל ופרחים לבנים. החך, נדיב, שבו פירות בשלים ומרקם יוצרים עושר, אך עם זאת מאזנים עם מינרליות עדינה מאוד ומגע קליל ומרוחק של שאריות סוכר, כדי להביא את היין לסיומת בלתי נשכחת.

שם היין : פינו גרי אסנס  2022

הרכב זני : 100% ענבי פינו גרי

מקור הענבים : ענבי הפינו גרי הגיעו מכרם בעמק האלה שנמצא במורדות יהודה. איכות הענבים הינה תוצאה של התאמת זן זה למיקומו המיוחד של הכרם ותנאי האקלים הקרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבקר הראשונות. כרם זה עבר מספר סבבים של דילול אשכולות על מנת להגיע לענבים העשירים במיוחד בריכוז טעמים וארומות.

נתוני בציר :

בריקס 22

חומצה [ג/ל] 5.8

pH 3.20

תהליך ייצור היין : הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר בציר ידני . הדולבים עם הענבים נפרקו למפריד עדין וייחודי ונכנסו מיד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן ואיכותי.

יש לציין כי הסחיטה והמשך הטיפול בכל השלבים של עשיית היין נעשתה באווירה – אנאירובית – ללא חשיפה לחמצן . חשיפה לחמצן המצוי באוויר עלולה לפגוע באיכות היין עקב תהליכי חמצון של טעמים וארומות. השימוש במעטה חנקן שמר על איכות היין בכל השלבים.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרויה הרחפה – FLOTATION . בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן והמאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה. התסיסה  האלכוהולית של המיץ הנקי ערכה כ-26 ימים בטמפרטורה של 12 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים. היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.  בסיום התסיסה , היין התיישן על שמריו בשיטת ה- "sur lie"  למשך כ-7 חודשים.

תיאור היין : צבע היין קש בהיר עדין וצלול . ליין בוקה המלווה במינרליות מורכבת ונגיעה פירותית.

היין בעל גוף קל עד בינוני, ומורכב – עם  חמיצות רעננה וסיומת פריכה ומהנה.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6° -8°־℃

יינן ראשי: שיקי ראוכברגר

אלכוהול: 12.5%

תאריך מילוי: 18.4.2023

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה ללא חשש טבל ערלה ושביעית ועפ"י היתר מכירה שע"י הרבנות הראשית לישראל. בהשגחת הרב גד אטיטס שלי"טר רבנות מטה יהודה.

מחיר מומלץ לצרכן : 80 ₪.

יקב טפרברג IMPRESSION רוזה יבש  2022

רשמי טעימה שלי: פרי בהיר, אדום בטעם וגוון ורוד בצבע, המזכיר עלה ורד ואבטיח באף, משלימים בחך, על ידי תות בר ותווים מרמזים של רימון, לצד גוונים של פירות יער קיץ ומסיים עם מינרליות מלוחה עדינה מה שהופך את הרוזה הממוקד פרי הזה, לשכבות של פירות יער וניחוחות פירות אדומים, עם רמז של היביסקוס על החך. היין מלא בטעם עם סיומת טעימה.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: 65% גראנש נואר, 35% קברנה פרנק

מקור הענבים: הקברנה פרנק מגיע מכרם בהרי יהודה והגראנש נואר מגיע מהגליל התחתון

בציר: מכני בשעות הלילה

נתוני בציר ממוצעים :

בריקס: 20.2

חומצה [ג/ל]: 6.7

pH: 3.3

תהליך ייצור היין:

בציר הענבים לכל זן נעשה באופן מכאני בשעות הלילה כדי לא לחשוף את הענבים הנבצרים לטמפרטורות גבוהות.

ענבי הגראנש והקברנה פרנק הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר בציר מכני , כל זן ברמת ההבשלה המיטבית. עם הגעת הענבים ליקב בוצעה הפרדה בין הענבים לבין השידראות והענבים נכנסו לריסוק עדין.

הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות , בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן , על מנת למנוע לחלוטין חימצון של טעמים וארומות המצויים בענבים .

הענבים שהו בפרס הפנאומטי האינרטי זמן קצר על מנת  למצות ארומה וצבע עדין מהזגים. עם סיום ההשריה הענבים נסחטו בלחץ נמוך ביותר ,בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר בגוון אדמדם קל.

המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרויה הרחפה – FLOTATION . בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן והמאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה.

התסיסה האלכוהולית ערכה כ-25 ימים בטמפרטורה של 13 מעלות. תסיסה בטמפרטורה זו נבחרה בכדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים.

היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו. , לאחר ייצובו של היין פאנל הטועמים של היקב בחר את  הבלנד הסופי.

תיאור היין: היין ססגוני ומלא חן בעל גוון ורוד קל ועדין, מלווה בפרי הדר ופרחוניות יפה ותיבול עדין. היין יבש, בעל חמיצות צעירה ורעננה ונוכחות פרי צעיר .

בקבוק: 750 מ"ל

אלכוהול: 11%

תאריך מילוי: 31.1.2023

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6° -8°־℃

יינן ראשי: שיקי ראוכברגר

כשרות: כשר לפסח ולכל ימות השנה ללא חשש טבל ערלה ושביעית ועפ"י היתר מכירה שע"י הרבנות הראשית לישראל. בהשגחת הרב גד אטיטס שלי"טר רבנות מטה יהודה.

מחיר מומלץ לצרכן: 45 ₪.

יקב טפרברג

קרדיט תמונות: איילת ארד

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top