Search
Close this search box.

בקיץ הזה תשתו ורוד יקב הרי גליל משיק יין ראשון עם 10% אלכוהול – רוזה מסדרת גליל

יקב הרי גליל משיק היום יין חדש בסדרת "גליל" – גליל רוזה, יין הרוזה הראשון בסדרה.
גליל רוזה מכיל 10% אלכוהול בלבד בהתאם למגמה העולה של צרכני יין צעירים בעולם ובישראל המעדיפים לשתות יינות בעלי אחוז אלכוהול נמוך כדי להנות מיין איכותי וטעים שמאפשר להמשיך את היום.

רשמי טעימה שלי: יין עדין וארומטי, המציג תווים של תות שדה בשל ורמזים של דובדבן חריף ומלוח. לחך, טעמי פירות יער טעימים, מתוקים ובהירים, עם חמיצות רכה ופריכה. יין מסוגנן, שאפשר ליהנות ממנו יפה וקר.

תווית היין מעוצבת בהתאם לתקופה בה אנו משיקים אותה, מראה את הפריחה ואת בעלי החיים המצויים בכרמים ברי הקיימא של היקב.

גליל רוזה של יקב הרי גליל הינו יין שמתאים מאוד למזג האוויר בתקופה זו של השנה, לקראת חג השבועות. היין מורכב מ50% סירה, 38% סנג'ובזה ו-12% גרנאש. היין בעל ניחוחות טריים של אפרסק לבן ופרחי בר גליליים לצד חמיצות מרעננת. אחוז האלכוהול הנמוך של היין, 10%, הופך אותו לקליל, פריך וכיפי – שאי אפשר להפסיק לשתות.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6° -4°־℃

כשרות: למהדרין הרב אוירבך, O.K.


צריכת היין בישראל כבר לא מאופיינת רק בכוס יין אדום לצד מנה כבדה בארוחת הערב אלא גם בכוס יין לצד בראנץ' נעים בבוקר או בארוחת צהרים קלילה. במצבים כאלו קיימת העדפה ליינות קלילים יותר עם ריכוז אלכוהול נמוך, גליל רוזה הוא יין שנותן מענה מצוין לסיטואציות הללו.

בזכות החמיצות והרעננות הנפלאה של היין הוא יתאים למנעד רחב של מנות וטעמים כמו גבינות עדינות, דגים נאים כמו סביצ'ה או סשימי, סלטים רעננים ודג לבן בגריל, יין שמושלם לארוחת השבועות.

תהליך הייצור:
הענבים נבצרו בשעת בוקר קרירה לשם שמירה על רעננות טעמי הפרי. הענבים נקלטו ביקב ונסחטו מידית לקבלת התירוש. לאחר הצללה של 24 שעות התירוש הותסס עד ליובש בטמפרטורה נמוכה לשם שמירה על חיוניות ניחוחות וטעמי הפרי של היין.

על הבציר:
הבציר שקדם לחורף 2022 היה ממוצע במשקעים אך יחסית חם ביחס לשנים קודמות. הדבר הוביל לזמירת הגפנים מאוחר יותר מן הרגיל ומכך גם התעוררות הגפן משנת החורף באיחור קל ביחס לשנה ממוצעת. האביב והקיץ היו מתונים בטמפרטורות והענבים הבשילו בתנאים מיטביים. בציר 2022 היה איכותי במיוחד.

על סדרת גליל:
סדרת גליל של יקב הרי גליל היא סדרה יינות זניים ובלנדים ייחודיים, עשירים בטעם וארומה, חלקם עוברים תהליך במיכלי נירוסטה לשמירת רעננות הפרי וחלקם מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתי. ניתן להשיג בחנויות היין ובמסעדות המובילות.
עוד בסדרת גליל של יקב הרי גליל: גליל אלון, גליל אלה, גליל קברנה סוביניון, גליל קברנה פראנק, גליל סירה, גליל מרלו, גליל אלון לבן וגליל גוורצטרמינר.

על יקב הרי גליל:
יקב הרי גליל, שנוסד בשנת 2000 סמוך לקיבוץ יראון שבגליל, חרט על דגלו לקדם את חזון הבר קיימא, במטרה ליצור כרמים בריאים יותר, תוך שמירה על הטבע הקיים בהם – ומתוך תפיסת עולם לפיה הסביבה הטבעית עוזרת לכרמים לייצר מחזור חיים טבעי ובריא לאורך זמן. בכרמים שלו, עושה היקב שימוש במגוון הטבעי כמאזן אקולוגי. בדרכו זו אין שימוש בחומרי הדברת עשבייה כלל. החי והצומח בכרמים מייצרים מעגליות טבעית המקיימת את עצמה ומייצרת סינרגיה בריאה לכרמים, שמניבה יין איכותי לנו ולדורות הבאים.
אולם תפיסת העולם המקיימת של היקב לא נעצרת בכרמים. היקב פועל רבות לקידום חזון ודרך חיים ברי־קיימא, מתוך הבנה שכארגון שחי ומתפרנס מאוצרות הטבע חשוב לפעול במלוא המודעות כדי לשמור על הסביבה חיה, בריאה וחיונית לאורך זמן.

דנה שרון מנהלת השיווק: "אנחנו נרגשים להשיק את גליל רוזה המצטרף לשורת יינות מצוינים מסדרת גליל. לנו ביקב הרי גליל חשוב להקשיב לצרכנים, ללמוד את המגמות בארץ ובעולם ולייצר את היינות המדויקים והאיכותיים ביותר. גם בהשקת גליל רוזה, למדנו את המגמה העולה של צרכנים שמחפשים יין איכותי ומעודן עם אחוזי אלכוהול נמוכים, חקרנו, סיירנו ואנחנו נרגשים להשיק את היין המצוין הזה.

גם היין הזה כמו כל יינות יקב הרי גליל מיוצר בתנאים מקיימים ובייצורו שומר על ההרמוניה העדינה בכרם. אנחנו מאמינים שהעתיד שלנו ושל הדורות הבאים טמון בידינו, אנו נמצאים במקום ובזמן שבו אנו יכולים להשפיע כדי לשפר את איכות חיינו ואת איכות ילדינו. ביקב הרי גליל נמשיך לפעול על מנת לייצר יינות איכותיים תוך שמירה על הסביבה שלנו."

קרדיט תמונות: אסף קרלה

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top