חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שטרן "אלכס" סוביניון בלאן פינו גרי 2022, סירה 2021, פטי וורדו 2020, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

אני אפתח בסוג של הַכָּאָה עַל חֵטְא וזאת על שום עובדת היותי ממרומי גילי ושנות כתיבתי על יין, מכיר את ידידי היינן ג'וני שטרן מיקב שטרן, היכרות רבת שנים ובכל השנים הללו לא קיימתי ולו אפילו פעם אחת את מצוות הביקור אצלו ביקב, למרות שהוזמנתי רבות פעמים ולאחרונה שכבר רציתי, ג'וני נפל למשכב, דרך זוגתו איחלתי לו איחולי בריאות והחלמה שלמה ושוב בעוונותיי הביקור ביקב נדחה. למזלי, היינות של יקב שטרן כן מגיעים אל חיכי פה ושם ואני בהחלט עוקב אחר היקב ויינותיו בכבוד ובהערכה רבה. יקב שטרן הינו יקב בוטיק גלילי משפחתי, השוכן בקיבוץ תובל. היקב הוקם בשנת 2004 ע"י ג'וני שטרן בסיועה ובתמיכתה של רוני לנדאו והעבודה בו נעשית תוך הקפדה על הפרטים הקטנים, המון תשומת לב והכי חשוב אהבה גדולה ליין. 

פרסים ומדליות – החל משנת 2008, משתתף 'יקב שטרן' בתחרויות היין 'אשכול הזהב', שנחשבת ל'אוסקר של היין הישראלי'; 'טרה וינו' הבינלאומית בה לוקחות חלק כ- 30 מדינות ומבקרים בה שופטים, מהטובים והנחשבים בעולם; ותחרויות בינלאומיות נוספות. מאז החל היקב להשתתף בתחרויות, הוא משאיר את חותמו בתעשיית היין הישראלית והבינלאומית, באמצעות זכיות מרשימות מדי שנה!

היקב מתאפיין בקשר הדוק עם "ידידי היקב" – קבוצה גדולה של חברים, קרובי משפחה ומכרים, המתגייסת לעבודה החל מהבציר בעונה הבוערת וכלה בעבודות היקב במהלך העונה "השקטה". ג'וני שטרן, יינן היקב, רכש ידע רב בנושא יצור יין מספרות מקצועית ולימודים במכללת תל חי בקורס "מתמחה בייצור יין". החל משנת 2016 היקב מייצר יינות כשרים. יקב שטרן "אלכס" סוביניון בלאן פינו גרי 2022, סירה 2021, פטי וורדו 2020, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

יקב שטרן "אלכס" סוביניון בלאן פינו גרי 2022

רשמי טעימה שלי: הניחוחות האופייניים של הסוביניון הם הדומיננטיים באף, לצד מרווה, הדרים, אשכולית מתוקה, אפרסק בשל, פרח סמבוק ופלפל ירוק. הפינו גרי שולט בחך, עם איזון טוב בין חריפות וחמיצות פריכה. זהו יין לבן יבש פריך, מרענן, צורני, בעל גוף מלא עם תחושת פה מקסימה. המשקל בין שני הזנים, לרבות השונות הטרוארית, נותנים לבלנד את גופו, בעוד שסוביניון מוסיף יותר חומצה ורעננות, בעוד הפינו גרי תורם את חלקו, בטעמים שונים של פירות האבן, המודגשים על ידי אפרסק, נקטרינה ומשמש.

סוג היין: יין לבן יבש

הרכב זני: בלנד של 70% ענבי סוביניון בלאן, שנבצרו מכרמים בקדמת צבי שברמת הגולן,  ו- 30% ענבי פינו גרי שנבצרו בכרם שבגוש עציון.

אלכוהול: 12.7%

יינן: ג'וני שטרן

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12°-8°־℃

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרבנוות האזורית משגב הרב עוזיאל אליהו. יבול שביעית לפי היתר מכירה. לא מבושל.

יוצר ובוקבק ביקב כישור

תאריך ביקבוק: דצמבר 2022

ידידותי לטבעונים

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב שטרן סירה 2021

רשמי טעימה שלי: אף, פרי כהה בשל ונועז, תווים בשרניים ומתובלים, תחשבו מעושן, סטייק טרטר, פלפל שחור, וניל, ארז ותבלינים, עם מעט אבן, גרפיט ואז פירות יער כהים. החך, מציע יותר אוכמניות ופטל שחור כנגד שוקולד מריר, קקאו/אספרסו, טאנין מעוגל, חומצה באיזון טוב, סיומת חזקה וארוכה.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי סירה שנבצרו מהכרמים שבקיבוץ תובל.

אלכוהול: 14.2%

יינן: ג'וני שטרן

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, הונגריות ואמרקאיות.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרבנוות האזורית משגב הרב עוזיאל אליהו. בד"ץ בית יוסף. U P לא מבושל. יבול שישית.

יוצר ובוקבק ביקב כישור.

תאריך ביקבוק: ינואר 2023

ידידותי לטבעונים

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב שטרן פטיט וורדו 2020

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של פטל שחור, אוכמניות, דומדמניות שחורות ושזיף מחוזקים על ידי ליקוריץ שחור, וניל ותווים פרחוניים מקסימים. היין מתפתח בפה, עם ליבה של פטל שחור, לפתן פירות יער מעורב ורימונים, יחד עם שוקולד מריר, וניל, קפה ורמז מלוח של עגבניות מיובשות. כניסה עסיסית, גדולה, מאוזנת, על ידי טאנינים עוצמתיים ומשהים, אשר נפתרים בגימור ארוך ומענג, של פירות יער מצופים שוקולד, טבק וקפה טחון.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי פטיט וורדו שנבצרו מהכרמים שבקיבוץ תובל.

אלכוהול: 13.5%

יינן: ג'וני שטרן

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

תאריך ביקבוק: יוני 2022

ידידותי לטבעונים 

יוצר ובוקבק ביקב כישור

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת הרבנוות האזורית משגב הרב עוזיאל אליהו. בד"ץ בית יוסף. U P לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב שטרן

קיבוץ תובל, ד.נ בקעת בית הכרם

סופי שבוע (שישי-שבת) בין השעות 10:00-17:00

077-7242090

[email protected]

שיווק והפצה: חווית היין הישראלי בע"מ – עודד שוהם 0546520604

קרדיט תמונות: מאתר האינטרנט של היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top