חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב מאור – גבעת אורחה 2019, גבעת אורחה 2018, "דובדבני" קברנה סוביניון סירה 2018, תל פארס 2013, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

"מאז שנת 2003 דואגים ביקב מאור יום וליל, שנה אחר שנה להעביר את המורכבות והקסם שבענבי היין אל הבקבוק, אצלכם במקרר היין. כרם מאור בתל פארס מטופל באהבה בטיפול אקולוגי טבעי, יסודי ומסור. ביקב משתמשים בציוד מודרני, ידע וניסיון רב שנים בשילוב עם תהליך ייצור מסורתי, ובעיקר שומרים על סטנדרטים גבוהים ככל שניתן על מנת שבסופו של דבר אליכם לכוס יימזג יין מדויק ונקי שמביא איתו בצורה מושלמת את כל החוויות שעבר מהכרם ועד לבקבוק. היינות של יקב מאור, זוכים מתחילת הדרך להערכה רבה, ולפירגון מצרכני יין ולקוחות. היינות נמכרים החל מהבציר הראשון במסעדות מובילות, חנויות יין, מעדניות ומלונות בוטיק. יינות יקב מאור זוכים גם להערכה מעבר לים ומקבלים ציונים בינלאומיים מרשימים מזה שנים רבות. היינות האדומים של יקב מאור, בעיקר מסדרות הפרימיום מתאפיינים ביכולת יישון גבוהה מאוד בהשוואה ליינות ישראליים: מאור קברנה סוביניון 2003 (!) נפתח לאחרונה בתחילת שנת 2019 והיה רענן ושמח. הכרם של היקב, ניטע בשנת 2007 באזור הגידול תל פארס בצפון מזרח רמת הגולן. לאחר שנים של בדיקות וניסיונות הם מצאו את המקום והטרואר המועדף עליהם ושם נשארו. כל תוצרת היקב מיוצרת מהכרם של תל פארס, ולמעשה כל יינות יקב מאור מאז 2010 הם יינות כרם בודד ("סינגל וויניארד"). ביקב מייצרים כ 15 אלף בקבוקים בשנה. זה לא הרבה, ואין להם יותר מידי כוונות לגדול בעתיד הנראה לעין. הכמות הקטנה גורמת מן הסתם לכך שהיינות שלהם אולי לא נמצאים בכל מקום והם בדרך כלל קשים להשגה. והם כבר התרגלו לקבל טלפונים מחובבי יין סקרנים שמנסים לשווא למצוא בקבוק מסוג מסוים או שנה מסוימת והם תמיד שמחים לעזור. אם נתקלתם בבקבוק של היקב שמצא חן בעינכם ואתם לא יודעים היכן להשיג אותו – אתם לא לבד… שלחו להם הודעת טקסט והם יעשו את המיטב לסייע. ועכשיו אחרי שהם ממש השתדלו ועשו בשבילכם את העבודה הקשה, כל שנשאר זה לשמוע את הצליל המקסים של פקק השעם נחלץ מהבקבוק, למזוג לכוס, לשתות וליהנות".

יקב מאור גבעת אורחה 2019, גבעת אורחה 2018, "דובדבני" קברנה סוביניון סירה 2018, תל פארס 2013, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

יקב מאור גבעת אורחה לבן 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, מבריק, קש חיוור עם גוונים ירוקים ושוליים בוהקים. אף, ניחוחות סמיון מורם קלאסי וסוביניון בלאן. לימון ליים, דומדמניות, מחטי אורן, מנגו ירוק ופסיפלורה עם ייחודיות קצה דשא, לצד ניחוחות מוגברים של גרידת מנדרינה, פסיפלורה, מלון, פפאיה, משתלבים עם נימות של צפחה, לנולין ופטרוזיליה שתרם הסמיון. ההכללה של סמיון בבלנד עם סוביניון בלאן, מתעלת עמוד שדרה עדין של חומציות טבעית כדי לבסס את טעמי האשכולית החריפים, קרם המנגו והאנדיב וסיומת מרקם. חך, פרי בתולי בטעם עז פריך ונקי. טעמי פירות טריים של לימון, פסיפלורה ואננס. החך ארוך ומשהה עם עמוד שדרה חומצי הדוק וגימור יבש נקי. הגישו צונן, כדי להדגיש משקל, אורך וטעם.

לאחר ההתבססות שלנו בכרם בתל פארס, התחלנו לתכנן נטיעת כרמים לענבים לבנים. עשינו הרבה שעורי בית, והדילמה לא הייתה קלה. נכון לזמן בו התחלנו בתכנון לא היו כרמים לבנים באזור, ולא רק זאת אלא שבעבר היה ניסיון לא טוב עם כרמים של שרדונה שנעקרו. בדקנו היטב את התנאים באזור, חשבנו על זנים מתאימים, השווינו לאזורים בעלי תנאים דומים במקומות אחרים בעולם, התייעצנו, ויצאנו לדרך. נטענו כרמים לבנים משני זנים: סוביניון בלאן: אחד הזנים הלבנים המובילים והמוצלחים בישראל בשנים האחרונות. עם הזן הזה יש ניסיון רב ומוכח בתנאים דומים לשלנו. סמיון: זו כבר החלטה פחות טריוויאלית. בישראל נטועים אמנם מאות ואלפי דונמים של סמיון, אך רובם ככולן מיועדים מראש ליינות פשוטים וזולים, ומטופלים בהתאם, ובכל זאת קיימים בארץ מספר כרמים בוגרים של סמיון אשר נותנים תוצאות מצוינות. מצד שני הגפן עצמה עמידה, בריאה ונוחה לטיפול, ולמדנו שבמקומות שונים בעולם עם תנאים דומים מתקבלים יינות סמיון (או ממסכים של סמיון וסוביניון בלאן) מצוינים. התוצאות לא מאכזבות. שתי החלקות משתפות פעולה בשמחה עם צורת הגידול האקולוגית ברת קיימא שאנו מיישמים בכרם. אנחנו מקבלים ענבים נהדרים, ביבולים נמוכים מאוד לדונם (כמו שאנחנו אוהבים) ואיכות ענבים משגעת. כיום נטועים סביבנו לא מעט כרמים לבנים מזנים שונים על ידי מספר יקבים. מאז בציר 2013 אנחנו מייצרים גבעת אורחה לבן בהנאה רבה. הענבים נבצרים משני הכרמים כמעט במקביל, נסחטים ומעורבבים עוד בשלב התירוש. התסיסה היא ספונטנית טבעית, ארוכה וקרה, והיין יושב על המשקעים מספר חודשים. התוצאה היא יין יבש מאוד, מינראלי, מורכב ובעל נוכחות מורגשת, מעט 'קריספי'. היין מבוקבק בדרך כלל כמעט שנה מהבציר, ונמכר כשנה לאחר מכן.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: סמיון וסוביניון בלאן

תיאור היין על פי היקב:  יין יבש מאוד, מינראלי, מורכב ובעל נוכחות מורגשת, מעט 'קריספי'. היין מבוקבק בדרך כלל כמעט שנה מהבציר, ונמכר כשנה לאחר מכן.

אלכוהול: 13.5%

יינן: דני מאור

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12- 10־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

יקב מאור גבעת אורחה אדום 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, כהה, אף, אקספרסיבי עם תווים של פירות שחורים בשלים, וניל, סיגליות ועץ אלון קלוי מעורבב עם קצת תבלינים רך. בחך, היין היה בעל גוף מלא עם טאנינים מתפזרים ותחושת פה יוקרתית שהיתה ארוכה ומתמשכת עם רמזים של פטל שחור, ליקר קסיס, אלון, מינרלים ואדמה מאובקת רכה.

מאור גבעת אורחה אדום הנו בלנד מבוסס קברנה סוביניון בתוספת סירה, ומעט פטיט וורדו. הענבים למאור גבעת אורחה אדום מגיעים משתי חלקות בכרם של היקב באזור תל פארס ברמת הגולן. יינות סדרת מאור גבעת אורחה עוברים תהליך תסיסה ספונטנית ללא תוספת שמרים ונסחטים לאחר השריה של כשבועיים עד שלושה שבועות על הקליפות. יינות הסדרה מתיישנים במשך שנה בחביות עץ אלון צרפתיות משומשות ולאחר מכן עוד שנה עד שנה וחצי בבקבוקים לפני שיווקם לחנויות יין ומסעדות. יינות הסדרה נגישים מאוד לשתייה ומאופיינים בארומות וטעמים של פרי בשל ותבלינים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד מבוסס קברנה סוביניון בתוספת סירה, ומעט פטיט וורדו

תיאור היין על פי היקב: יינות הסדרה נגישים מאוד לשתייה ומאופיינים בארומות וטעמים של פרי בשל ותבלינים.

אלכוהול: 15%

יינן: דני מאור

התיישנות: 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתיות משומשות ולאחר מכן עוד 12 עד 18 חודשים בבקבוקים, לפני שיווקם לחנויות יין ומסעדות.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18- 16־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

יקב מאור "דובדבני" קברנה סוביניון סירה 2018 

סדרת דובדבני:

יין אדום כשר. ממסך של קברנה סוביניון וסירה מהחלקות המובחרות של היקב. יוצר בתסיסה ספונטאנית טבעית עם תסיסה מלולאקטית בחביות, ויישון נוסף של שנה וחצי בחביות. זהו יין בסגנון 'עולם חדש' עם קריצה לסגנון יינון הקברנה-שיראז האוסטרליים.

רשמי טעימה שלי: כן. לא קשה לזהות מיד שזה העולם החדש. ליין אף עשיר של פירות לפנים שהעלה ניחוחות דקדנטיים של שזיף, דובדבן שחור, דומדמניות, וניל, תבלין אניס, שוקולד וטבק אדמתי. בחך, היין היה בעל גוף מלא עם טאנינים מעוגלים שפינה את מקומו לחך צבוע בפירות כהים, וניל, שוקולד, קרמל וטבק מיובש. היין מאוזן עם פירות כהים מדהימים ותבליני אפייה מלוחים שמשאירים חשק לעוד. היין המרוכז והמורכב הזה, נגיש ושתי ומאוד מהנה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד קברנה סוביניון וסירה

תיאור היין על פי היקב:

אלכוהול: 14%

יינן: דני מאור

התיישנות: 18 חודש בחביות עץ אלון

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18 – 16־℃

כשרות: כשר לפסח, ללא חששד טבל ערלה ושביעית. לא מבושל.  בד"צ ביתיוסףמחלקת הכשרות הרב ישי סמואל רק המועצה הדתית האזורית רמת הגולן

מחיר מומלץ לצרכן: 119 ₪.

יקב מאור תל פארס 2013

מאור 'תל פארס' הוא יין הדגל של היקב. זהו ממסך אדום מבוסס סירה מהחלקות המובחרות ביותר בכרם שלנו בתל פארס. היין ממשיך את המסורת של יינות 'סירה' של היקב שיוצרו משנת 2005 עד 2009. בכל שנה אנו בוחרים את החביות הטובות ביותר של הסירה שלנו, עם תוספת קטנה של קברנה סוביניון ופטיט וורדו, יוצרים את הבלנד המושלם ומשאירים בחביות ליישון נוסף. היין מיושן בסך הכל מעל שנתיים בחביות עץ אלון משומשות ועוד שנתיים בבקבוק לפני שחרורו למכירה. היין נקרא על שם תל פארס, שהוא אחד התילים הבולטים ביותר ברמת הגולן ותוחם את אזור הגידול מצפון.

רשמי טעימה שלי: אין זה עבורי התל פארס הראשון שאני טועם ואני רוחש כבוד גדול ליין זה ולדני היינן שעשה אותו. מבחינתי זה אחד מיינות הסירה הישראלים היותר טובים שמסתובבים פה וכזה שהזמן לא רק שעשה לו טוב, לכו ותאמינו ששעות וגם יום למחרת פתיחת הבקבוק הוא עדיין שר שירת מנצחים. צבע, סגול כהה אטום עמוק.באף, המורכב והעשיר, פטל שחור, פרי קסיס, דובדבנים שחורים, אלון קלוי מתוק, עשן, חומץ בלסמי, פלפל לבן, עשבי תיבול, מינרלים ואדמה רטובה. בחך, הגוף מלא, צבוע באדמה מאובקת, מאוזן עם פירות יער כהים עשירים, טאנינים מעוגלים וסיומת נחמדה שהציגה רמזים של פירות כהים מעורבים, ארז, מינרלים גיר ואדמה מאובקת רטובה מעורבת עם עשבי תיבול. נפלא.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: סירה, עם תוספת קטנה של קברנה סוביניון ופטיט וורדו

תיאור היין על פי היקב:

אלכוהול: 14.5%

יינן: דני מאור

התיישנות: 24 חודש בחביות עץ אלון ועוד 24 חודש בבקבוק בטרם יצא לשוק.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18- 16־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 159 ₪.

[email protected]

054-6713011

קרדיט תמונות: באדיבות טל מאור

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top