חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יעקב אוריה – הדוכס פונטיף 2020, ו – הצייד השקט 2019, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

"יעקב אוריה, בחיפוש תמידי עם למידה, התנסות, חוויה ואף טעויות, קצת כמו מגרש משחקים – הכול כדי להכיר לעומק את חומר הגלם, ואת הביטוי של ממשק הגידול, ביצירת יינות חדשים, אחרים. היינות הם יצירה אישית עם הרבה סקרנות ושאיפה לדיוק, ולכל יין יש את שמו המיוחד והסיפור שעומד מאחוריו.

יעקב אוריה החל את דרכו הייננית בשנת 2004, ומאז חוקר את גבולות האפשר בייצור יין.

דרך עשיית יינות ארטיזנליים ביקב נגוסיאנט קטן, משם לחקר קליפות הענבים הלבנים של הזנים השונים, ועד ייצור יין מסחרי במערך גדול ומורכב בקנה מידה של 700,000 בקבוקים בשנה – ניתן תמיד להבחין בסגנון האישי של אוריה המעניק ליינותיו טביעת אצבע ייחודית ואופי מובהק.

היינות נושאים את שם היינן כחתימה אישית על הכתוב, וסדרת 'הלבנים על קליפותיהם' קיבלה את השם אלפא אומגה (מ-א' עד ת') כביטוי השלם של הענב הלבן.

בימים אלו יעקב אוריה משמש גם כיינן ראשי ביקב חדש ומרתק בשם פינטו, הממוקם באזור הנגב, בו ימשיך ליצור גם יינות אדומים בביטוי מקומי- דרומי".

אם חיפשתם לעצמכם יינות "רגילים" את אלה יעקב אוריה עשה מזמן…אם חיפשתם לעצמכם "יין למבינים" כזה שיאתגר אתכם לנסות לטעום משהו אחר, לבטח משהו ייחודי, בואו לכאן והם מחכים לכם גם הצייד וגם הדוכס. יעקב אוריה – הדוכס פונטיף 2020, ו- הצייד השקט 2019, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

יעקב אוריה – הדוכס פונטיף 2020

רשמי טעימה שלי: באף, פטל שחור, פירות קסיס, דובדבנים שחורים, תותים, פלפל לבן, עשב מיובש ועשבי עלים, לצד אלון קלוי, מינרלים ואדמה מאובקת מלוכלכת. היין האלגנטי הזה, מורכב עם שכבות של פירות אדומים בשלים, שהשתלבו יפה, עם רמזים לעשבי תיבול ואלמנטים אדמתיים אחרים. טאנינים חלקים כמשי וחומציות יפה נוכחת ומאוזנת היטב. החך טרי עם פטל, תותים מבושלים, עשבי תיבול טחונים, אגוזים ורמיזה לעץ אלון רך.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: פינו נואר 45% סירה 33% גרנאש 22%

אזור גידול: פינו נואר – גליל עליון, סירה – שפלת יהודה, גרנאש – שפלת יהודה

תיאור היין על פי היקב: הפינו נואר הגיע אלינו מבורגונדי שהייתה דוכסות עצמאית במשך מאות בשנים. בלנד ה-(M)GS הגיע אלינו מאזור שטונף דו פאפ שהיה מקום גלותו וביתו החדש של האפיפיור. גוף בינוני, עם עמוד שדרה חומצי. דובדבנים חמוצים, פרי יער שחור, רצפת יער ותבלינים חמים.

אלכוהול: 13.5%

יינן: יעקב אוריה

התיישנות: 12 חודשים

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18 – 16־℃

כשרות: מהדרין, רבנות מ.א. לכיש + OU

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יעקב אוריה הצייד השקט 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, חיוור צלול, גוונים ירוקים ושוליים בוהקים. באף, יין ארומטי ומשיי זה אחרי עירסול וזמן להיפתח, מציג שכבות של ניחוחות אטרקטיביים. התווים העליונים הם פרחי לימון ותפוח וקמומיל, ואחריהם לימון עז ותווים הדרים אחרים. בליבה תווים של תפוחים צהובים, אננס, אפרסק ואגס צהוב עם מגע של אספרגוס, עשבוני בקצוות. תווים של מינרליות, אבן גיר, צדפות מעניקים מימד ומבנה ליין הזה. היין מלא בטעמים פירותיים טרופיים, של שנין בלאן המשלימים את טעמי האגס וההדרים של הסמיון. מרקם משיי נתמך על ידי חומציות גבוהה מרעננת החיה סיומת פרחונית פריכה ופירותית מתמשכת. הגישו צונן ולא קר מדי.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: עשוי 60% סמיון ו- 40% שנין בלאן בהבשלה לא מלאה. ללא עץ.

איזור גידול: שפלת יהודה

תיאור היין על פי היקב: שם היין מתכתב סגנונית עם יין "עמק הציידים", כאשר שילוב השנין בלאן מאפשר נגישות יותר מהירה מסמיון 100%. צבע בהיר, אלכוהול לא מעיק, ארומטי ואלגנטי. היין מבקש זמן להיפתח עם הרבה רבדים, עדין ומלא טעמים בו זמנית. היין נפתח לאיטו בהפגינו אלגנטיות ופירותיות מאופקת.

אלכוהול: 11.5%

יינן:

התיישנות:

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 14 – 10־℃

כשרות: מהדרין, רבנות מ.א. לכיש + OU

מחיר מומלץ לצרכן: 140₪.

  • [email protected]

  • 050-6887011 נמרוד

  • קרדיט תמונות: מאתר היקב עם שינוי שנת בציר על ידי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top