חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יהודה – מלבק ספיישל רזרב 2019, סולם יעקב ספיישל רזרב 2019, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

במחלף שורש ימינה, כשאתם עושים דרככם לכוון ירושלים, חולפים על פני תחנת הדלק "פז" שבכניסה לצומת, מטפסים במעלה הכביש, מתלהבים מהנוף הנשקף אליכם ממורדות ההר, אתם נכנסים אל מושב שורש. שם, ממש מול הכיכר הראשונה, מיד בכניסה לישוב, על גבעה קטנטונת, משמאל לכם איך שאתם משלימים את הקפת הכיכר, אי אפשר להחמיץ שלמעלה, מתחת לשלט " יקב יהודה", מתרחשת איזו תכונה בזעיר אנפין, שמבקשת ומזמינה אתכם פנימה. יקב יהודה הוקם בשנת 1998 בנווה אילן ע"י אבי יהודה. אבי יהודה, מגיע ממשפחת כורמים והפך ליינן. לאבי יש ארבע בנות. שמה של הבכורה אחינועם ועל שמה קרא אבי יין שיראז. אחריה הבת שקד ועל שמה קרא אבי יין קברנה. הבת השלישית היא ניצן ושמה, כך אומר לי אבי, נמצא בכל היינות, מאחר והיא "כזו – היא מהכול". שמה של הבת הרביעית הצעירה שבבנות הוא אורי, ועל שמה קרא אבי יין מרלו.
לדברי אבי, מתן שמותיהן של הבנות ליינות היקב, נועד לחבר אותן לעשייה ולהוויה של היקב ולמעשה אביהן. יקב יהודה – מלבק ספיישל רזרב 2019, סולם יעקב ספיישל רזרב 2019, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

יקב יהודה – מלבק ספיישל רזרב 2019

רשמי טעימה שלי:  אף, ארומטי עז. ניחוחות של אוכמניות, שזיפים ופטל שחור. בחך, פרי מאוזן במיוחד, לאיזון חומציות. זהו יין במשקל בינוני עד כבד. מילוי פה, וגימור חלק. עשיר ועסיסי, מפוצץ בטעמי אוכמניות, דובדבנים שחורים עשירים מאוד, אך לא בשלים מדי. גם אספלט ואופי חלוקי נחל רטובים. עמוק ואלגנטי כאחד. טאנין סופר עדין באמצע, מתפוגג עם הפירות הטריים, עם ריכוז טוב, אבל לא בצורה כבדה. סיומת ארוכה.

סוג היין: אדום יבש – ספיישל רזרב

הרכב זני: 100% ענבי פטי וורדו

תיאור היין על פי היקב: סדרה זו נולדה בהיותי בסיור עם חבורת ייננים ממטה יהודה במנדוסה שבארגנטינה. שם התוועדתי לזן המלבק ובהתרגשות גדוולה החלטתי לטעת אותו בכרם שורש, בשיטה ייחודית. הזן הארגנטיני התאקלם בהרי יהודה התבגר במשך כעשור ונבצר לראשונה בסתיו 2019.

אלכוהול: 14%

התיישנות: 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי משובח.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18 – 16־℃

בקבוקים: 820 סך הכול

יינן וכורם: אבי יהודה

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 180 ₪.

סולם יעקב ספיישל רזרב 2019

רשמי טעימה שלי: אף, פירות אדומים כהים בשלים, ניחוחות פטל שחור פריכים מועלים על ידי טוסט קל ווניל ושזיפים בולטים מאוד, רמיזות פרחוניות, עם ניואנסים עדינים של פלפל ותבלין אלון. חך, כניסה מונעת פירות עם תווים עשירים ויפים של שזיפים ותמרים, שם גם פלפל שחור ועשבי תיבול מקומטים מוסיפים עומק אלגנטי. אמצע החך, חושף תווים של שוקולד מריר ותבלינים מתוקים. גימור, יין עוצמתי בעל טאנינים אבקתיים וסיומת ממושכת מקסימה, עם תווים של קופסת סיגרים ושזיפים מיובשים.

סוג היין: אדום יבש – יין דגל

הרכב זני: 100% ענבי פטי וורדו

תיאור היין על פי היקב: סדרה נוספת לציון עשור וחצי לזכרו של יעקב האח האהוב. זוהי סדרת איכות ממוספרת ומוגבלת, מוקדשת לאנשי העמל שהולכים אל הכרם באהבה מחפשים את הדיוק ושואפים למצוינות. היין מיוצר מענבי פטיט וורדו שגדלו על אדמה גירית וסלעית בכרם שורש.

אלכוהול: 14%

התיישנות: 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות.

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18 – 16־℃

בקבוקים: 850 סך הכול

יינן וכורם: אבי יהודה

היין: אינו מסונן.

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

 יקב יהודה

אבי יהודה כורם ויינן

נייד 0544638544

מושב שורש ד.נ. הרי יהודה

[email protected]

תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top