חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אפק שרדונה רזרב 2020, ו- ולירון 2019, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

יקב אפק מייצרים כ- 7,000 בקבוקי יין בשנה. היינות כשרי למהדרין בהשגחת הרבנות ראש העין. מרבית הענבים מקורם בכרמי איכות בגליל העליון. חלק נוסף מקורו בכרמי יהודה וחלק נוסף מגיע מכרמים נבחרים בנגב. "תערובת" זו מאפשרת ליצור יינות בעלי מאפיינים זניים-טרואריים מחד, ובלנדים שמושפעים יותר מסגנון היינן או התאמת היין, מאידך.
הייצור מוקפד ביותר: כל הענבים שמגיעים ליקב עוברים ברור אשכולות וברור ענבים ידני והפרדה בין ענבים בדרגות הבשלה שונות. ההקפדה על רמת הניקיון והסניטציה ביקב היא מהגבוהות שביקבים בישראל.
מגוון היינות כולל יינות לבנים מזן שרדונה, יין רוזה מזנים משתנים מדי בציר ומגוון של יינות אדומים:
שני בלנדים – אחד מזנים אופייניים לעמק הרון (סירה וזנים נוספים), ושניים מזנים אופייניים לאזור בורדו – קברנה סוביניון ומרלו, פטי ורדו ועוד. בנוסף מייצרת משפחת ג'לח גם יינות זניים מזנים אדומים, כגון פטיט סירה ופטי ורדו, בין השאר.
ליקב יש גם יין קינוח מחוזק אחד – פורטדור – שמיוצר בכל חמש או שש שנים בלבד.
יינות יקב אפק זכו במדליות רבות וציונים לשבח בתחרויות יין בישראל ובחו"ל. בין השאר זכה היקב בתואר "יקב הבוטיק הטוב ביותר ליקבים עד 10,000 בקבוקים בשנה בתחרות" ובמדליית זהב כפול לשרדונה 2015 בתחרות 'טרה וינו 2017' (לראשונה לשרדונה ישראלי בתחרות זו!), במדליית זהב כפול לוולירון 2016 ב'טרה וינו 2018' ובמדליית זהב כפול ל'פורטדור' – יין הקינוח – בתחרות בינלאומית בצ'כיה. שרדונה ריזרב 2015 זכה בציון "90" באתר רוברט פרקר (ע"י מארק סקווירס)". יקב אפק שרדונה רזרב 2020, ו- ולירון 2019, לִכְבוֹד פֶּסַח נִיסָן הַ'תשפ"ג.

יקב אפק שרדונה רזרב 2020

רשמי טעימה שלי: שרדונה רזרב יוצר איזון מרשים של אופי עשיר מיושן בחבית וטעמי פרי תוססים. הוא נפתח בניחוחות מורכבים של תפוח זהב, מלון טל דבש, חמאה וגרד לימון. מרקם עגול ועסיסי מספק טעמים ממלאי פה של אננס טרופי ופירות אבן עם תווים של וניל חריף וגרידת הדרים. סיומת משוקללת באלגנטיות נפרשת עם חומציות רעננה ורמזים מתמשכים של קרמל.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: שרדונה

כרמים: הר ברכה

תיאור היין על פי היקב: ארומאטי עדין ארומות של תפוחים ירוקים, הדרים ופירות טרופיים. הפה בעל טעמים של קוקוס לבן וניל ומתפתח בכוס מתאים לגבינות קשות ולבשרים קלים

טמפרטורת הגשה מומלצת 10-12 ־℃

התיישנות: היין התבגר 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי משובחות.

ביקבוק: יולי 2021

אלכוהול: 12%

PH:3.43

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: אהרון ג'לח

כשרות: בהשגחת הרבנות הראשית ראש העין בד"צ הרב מרדכי מלכא ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. ללא חשש טבל עורלה ושביעית. לא מבושל.
בעל טעמים של פרי אדום כגון: דובדבנים ואוכמניות טריות מתובל ועסיסי סיומת ארוכה ואלגנטית מתאים לליווי בשרים עסיסיים על האש ובתנור גבינות קשות,

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב אפק ולירון 2019

ארומטיים נחמדים של סירופ אוכמניות, פטל שחור ומייפל עם רמזים של וניל ותבלין אפייה. מתפוצץ עם מעורב פירות יער כהה בחך ומסיים עם קקאו, ליקוריץ ורמזים עדינים של אדמה טרייה. טאנינים חזקים אך משולבים היטב כהה, דיו ודחוס, עם שכבות של פרי גרגרי יער, נגיעות אדמה וגוונים פרחוניים מקסימים שזורים בתווים מלוחים יותר של פלפל שחור ותבלין קופסת סיגרים, הכול נתמך על ידי שילוב מאוזן של עץ אלון.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: סירה ופטיט סירה

כרמים: גליל עליון והרי יהודה

ביקבוק: יולי 2021

התיישנות: 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 15%

PH: 3.59

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: אהרון ג'לח
כשרות: בהשגחת הרבנות הראשית ראש העין בד"צ הרב מרדכי מלכא ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. ללא חשש טבל עורלה ושביעית. לא מבושל.
בעל טעמים של פרי אדום כגון: דובדבנים ואוכמניות טריות מתובל ועסיסי סיומת ארוכה ואלגנטית מתאים לליווי בשרים עסיסיים על האש ובתנור גבינות קשות,

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 ־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב אפק

רח' עליית הנוער 14

039022857
ראש העין

קרדיט תמונה: איל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top