חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

TOMMASI FAMILY ESTATES- אורח בישראל GIORGIO SCARSELLA – EXPORT MANAGER EUROPE

באירוע אינטימי לעיתונאים וכתבי יין, שהתקיים במרכז המבקרים של מתחם האחים שקד שברמת חן, נערכה טעימה מעניינת מאתגרת של יצרן היינות TOMMASI מאיטליה סוג של טעימה שכל חובב יין באשר הוא, אסור לו להחמיץ. מרכז המבקרים החדש, מאוד מרשים והמושקע של שקד, הפך במרוצת החודשים האחרונים למרכז "עלייה לרגל" לאנשי עולם היין ומתקיימות במקום הדרכות וטעימות יין לעיתים עד 2-3 ביום. אורח בישראל GIORGIO SCARSELLA – EXPORT MANAGER EUROPE ועלם החמודות הזה, העביר את הטעימה באנגלית רהוטה.

TOMMASI
יינות טומאסי מספרים סיפור על משפחה אשר מאמינה בעבודה קשה ואהבת האדמה. משפחה אשר חיה בהרמוניה עם הטבע וקבעה לעצמה כמטרה לייצר יינות מעולים. היקב המשפחתי נוסד בשנת 1902 על ידי ג'קומו טומאסי בלב אזור היין ההיסטורי של וואלפוליצ'לה קלאסיקו בצפון-מזרח איטליה. במשך השנים גדל היקב המשפחתי והוא נחשב כיום כאחד הטובים והחשובים באזור. לטומאסי יותר מ- 1,350 דונם כרמים איכותיים הנטועים באזורים הטובים ביותר ברחבי וואלפוליצ'לה מהם מופקים היינות האופייניים לאזור ובראשם האמרונה והריפאסו המפורסמים. בנוסף מחזיקה המשפחה באחוזה בשם פוג'יו אל טופו באזור מארמה שבטוסקנה.

TOMMASI AMARONE 2010* – מחיר מומלץ לצרכן 500 ₪. – כמות מוגבלת שהגיעה במיוחד לטעימה.

רשמי טעימה שלי: היין מורכב מענבי קורווינה, רונדינלה ומולינרה. אפתח בכותרת. WOW ולא פחות. באף, דובדבן מיובש, עור בלוי, תאנים מיובשות ואבק – ואז בחך הצפוף, מתיקות הסוכר הבשל, מרשמלו חרוך, תבלינים חמים כציפורן וקינמון, הטאנינים בשלים, עגולים ודביקים, והחומציות מתונה מספיק כדי למשוך את הצפיפות לגימור שוקולדי, לצד אספרסו מריר, רק בשביל זה היה שווה לבוא…איזה תענוג של יין.

TOMMASI AMARONE 2013* – מחיר מומלץ לצרכן 350 ₪. – כמות מוגבלת שהגיעה במיוחד לטעימה.

רשמי טעימה שלי: בלנד של ענבי קורבינה ורונס, קורבינה, רונדינלה, ואוזלטה. צבע, סגול/שזיף עמוק. באף, שזיפים, שוקולד, תווים יבשים של תות שדה, ליקוריץ, פטל שחור, עשב בר, קליפת תפוז מושרית, קלייה, תבלינים וקפה. החך, בעל גוף מלא וטאנינים משי מלוטש. פרי עז נקשר לעמוד שדרה מוצק, מרקם מעוגל וסקסי, הוא מכיל טונות של פירות, אך הוא מאוזן להפליא וניתן לשתייה. שוב, תענוג של יין.

TOMMASI Amarone della Valpolicella Classico Riserva Ca’ Florian 2010* – מחיר מומלץ לצרכן 585 ₪. – כמות מוגבלת שהגיעה במיוחד לטעימה.

רשמי טעימה שלי: זהו בלנד של קורבינה, קורבינונה ורונדינלה. באף, תווים של פירות אדומים, פטל שחור, דובדבן, ליקוריץ ושזיף. בחך, מבנה, בעל איזון אלגנטי, עשיר וצפוף, שופע ויטאליות, עם שפע טאנינים עדינים וחמיצות רעננה. גוף בינוני עד מלא, פירותי וטעים, רמזים לליקוריץ וקקאו. יופי של יין.

TOMMASI Amarone della Valpolicella Classico Riserva Ca’ Florian 2013* – מחיר מומלץ לצרכן 490 ₪. – כמות מוגבלת שהגיעה במיוחד לטעימה.

רשמי טעימה שלי: זהו בלנד של קורבינה, קורבינונה, ורונדינלה. צבע, אדום עמוק עם גווני שני, אף, פרחוני, מאוד אלגנטי ומורכב שזיפים, דובדבנים חמוצים, פטל שחור, בשלים. לצד ניואנסים של ליקוריץ, תבלין חם, קקאו מריר, החך, בעל גוף מלא, פרי עשיר, מורכב ואלגנטי, עם טאנינים עשירים וסיומת רעננה, ארוכה מאוד. יופי של יין.

Tommasi Rafael Valpolicella Classico Superiore 2019 – מחיר מומלץ לצרכן 85 ₪. – תמורה נהדרת למחיר

רשמי טעימה שלי: צבעו אדום אודם עז, אף מזמין ומפתה, פטל בשל ודובדבנים, גוונים פרחוניים, עם תווים "מלוחים" של עשבי תיבול טימין, זיתים שחורים. חך, בעל גוף בינוני.טאנינים עדינים מאוד המצופים בפרי. אורך טוב. טעים ונעים. 

TOMMASI RIPPASO 2018 VALPOLICELLA CLASSICO SUPERIORE DOC – מחיר מומלץ לצרכן 110 ₪. – "בייבי אמרונה" – יופי של תמורה למחיר.

רשמי טעימה שלי: בלנד של ענבי קורבינה ורונס, קורבינונה ורונדינלה. אף, "סגול" עם ניחוחות של לבנדר וסיגליות, לצד תבלינים חמים ודובדבנים. חך, עגול וגמיש, נוגע בסוג של מליחות, עם פירות שחורים, סיגליות ודובדבנים טריים ועסיסיים בשפע וגוונים עשבוניים "מתקתקים". סיומת ארוכה. אהבתי.

Tommasi Grappa di Amarone della Valpolicella – מחיר מומלץ לצרכן 235 ₪. – וואו! לחובבי הז'אנר.

רשמי טעימה שלי: עשוי מתזקיק של ענבי קורווינה, רונדינלה ומולינארה המשמשים לייצור האמרונה. צבע, ענבר זהוב. באף, פטל שחור, דובדבנים שחורים ופירות יבשים, החך, רך, מתובל חם, "תחושה שמנונית" עגולה, נעימה.

טומאסי אמרונה דלה ואלפוליצ'לה קלאסיקו
Tommasi Amarone Della Valpolicella Classico

מדינה: איטליה

אזור גידול: ואלפוליצ'לה, ונטו

זן ענבים: קורבינה (50%), רונדינלה (30%), קורבינונה (15%), מולינרה (5%)

התיישנות בחביות: 36 חודשים

תהליך יצור: לייצור האמרונה נבחרים הענבים הטובים ביותר מחלקות הכרם המשובחות ביוצר. ענבים אלו עוברים ייבוש מבוקר במשך כחמישה חודשים במהלכו מאבדים כ- 50% מנפחם. לאחר השלמת התסיסה מתיישן היין שלוש שנים בחביות עץ אלון סלובניות מסורתיות בנפח 3,500 ליטר.

על היין: אמרונה קלאסי משובח. תהליך הייצור המיוחד מעניק ליין ניחוחות וטעמים מורכבים ועשירים במיוחד. האמרונה של טומאסי מציג ניחוחות עשירים ומרוכזים של חרובים, צימוקים וריבת פרי אדום מתוקה. זהו יין עוצמתי מאוד ומרשים, בעל גוף מלא וסיומת ארוכה.

מחיר מומלץ לצרכן: בציר 2010 – 500 ₪ בציר 2013 – 350 ₪. בציר 2018 – 250 ₪.

טומאסי גראפה די אמרונה
Tommasi Grappa di Amarone

הגראפה הנהדרת של טומאסי מיוצרת מגפת הענבים ששמשו ליצור האמרונה המהולל של היקב. זוהי גראפה מיושנת איכותית ביותר שתהווה סיום ראוי לארוחה משובחת.

צבע: ענברי מהגוני

אף: ניחוחות עשירים של עץ אלון, וניל ותבלינים

טעמים: עשיר ומלטף עם רמזים פירותיים וסיומת אלגנטית

מחיר מומלץ לצרכן: 235 ₪.

טומאסי פינו גריג'ו לה רוסה
Tommasi Pinot Grigio Le Rosse

מדינה: איטליה

אזור גידול: ונטו

זן ענבים: פינו גריג'ו

תהליך יצור: היין תסס ושהה במיכלי נירוסטה לשימור הרעננות.

על היין: יין רענן וארומטי בעל צבע ירקרק בהיר עם ניחוחות נעימים של דבש ופריחה .פינו גריג'יו נהדר.

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪.

טומאסי פרוסקו
Tommasi Prosecco

מדינה: איטליה

אזור גידול: ונטו

זן ענבים: גלרה

תהליך יצור: שיטת שרמה על פיה מתבצעת התסיסה השנייה במכלים סגורים לקבלת בעבוע טבעי עדין
על היין: יין מבעבע איכותי ומהנה בעל בעבוע עדין ואלגנטי ואופי פירותי רענן.

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪.

טומאסי ריפאסו קלאסיקו סופריורה
Tommasi Ripasso Classico Superiore

מדינה: איטליה

אזור גידול: ואלפוליצ'לה, ונטו

זן ענבים: קורבינה (70%), רונדינלה (25%) וקורבינונה (5%)

התיישנות בחביות: 18 חודשים

תהליך יצור: לאחר התסיסה האלכוהולית היין עובר תסיסה שניה עם ענבים שעברו ייבוש לייצור אמרונה. לאחר מכן מתיישן היין במשך כ-18 חודשים בחביות עץ אלון סלבוני מסורתיות גדולות בנות 6,500 ליטר.

על היין: ליין צבע אדום עמוק עם ארומה של פירות יבשים, צימוקים ותבלינים. לריפאסו גוף מלא עם טאנינים מוצקים אך מתוקים וטעמי פרי מרוכזים מתפרצים. ריפאסו קלאסי מאוזן מאוד ומרשים עם סיומת ארוכה.

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

טומאסי ואלפוליצ'לה קלאסיקו סופריורה כרם רפאל
Tommasi Valpolicella Classico Superiore Rafael

מדינה: איטליה

אזור גידול: כרם רפאל, ואלפוליצ'לה, ונטו

זן ענבים: קורבינה (60%), רונדינלה (25%), מולינרה (15%).

התיישנות בחביות: 15 חודשים

תהליך יצור: לאחר השלמת מתיישן היין במשך כ-15 חודשים בחביות עץ אלון סלבוני מסורתיות.

על היין: צבעו של היין אדום עמוק והוא מציג ניחוחות דובדבנים, פלפל שחור, תבלינים וכמהין. יין בעל גוף בינוני עם הרבה פרי רענן וטאנינים רכים.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

טומאסי אמרונה דלה ואלפוליצ'לה קלאסיקו רזרבה קא' פלוריאן
Tommasi Amarone Della Valpolicella Classico

מדינה: איטליה

אזור גידול: ואלפוליצ'לה, ונטו

זן ענבים: קורבינה (75%), רונדינלה (5%), קורבינונה (20%)

התיישנות בחביות: 48 חודשים

תהליך יצור: מופק מהכרם האיכותי והבוגר ביותר של טומאסי בסמוך לבית המשפחה המקורי. הענבים עוברים ייבוש מבוקר במשך כמאה ימים במהלכם מאבדים כ- 50% מנפחם. לאחר השלמת התסיסה מתיישן היין שנה בחביות באריק ושלוש שנים נוספות בחביות עץ אלון סלבוניות מסורתיות בנפח 3,500 ליטר. היין משוחרר לשוק לאחר התיישנות נוספת של כשנה לפחות בבקבוק.

על היין: אמרונה משובח ברמה הגבוהה ביותר. מציג ניחוחות עשירים מאוד של פרי אדום בשל לצד תבלינים ומוקה. בעל גוף מלא מאוד ועשיר עם מורכבות נהדרת וסיומת ארוכה ואלגנטית.

מחיר מומלץ לצרכן: בציר 2010 – 585 ₪ בציר 2013 – 490 ₪.

TOMMASI

אחים שקד

קרדיט תמונות: למעט תמונות הבקבוקים הרשמיות – יח"צ חו"ל

שאר התמונות דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top