חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן מציג: בציר חדש: ירדן רום 2019 – במהדורה מוגבלת – וכן, הוא אלגנטי ומרוכז ונפלא, כמו קודמיו.

יקב רמת הגולן משיק בימים אלו בציר חדש ליין הדגל שלו, ירדן רום 2019 שיצא במהדורה מוגבלת, זאת בתום חמש שנים של ציפייה מהבציר האחרון שיצא לשוק. את האמת לומר, התרגשתי. ממרומי גילי והוותק שלי באהבה וכתיבה על יין, נפלה בחיכי, הזכות ללוות את היינות בסדרת "רום" מיום ההשקה הראשון שנים רבות לאחור, באירוע לכתבי יין שהתקיים בחדר החביות של היקב, כאן הוצגה לראשונה היועצת זלמה לונג, והיין הוטעם לראשונה. ואמש, באירוע למוזמנים ומספר כתבי יין שהתקיים במוזיאון תל אביב, נערכה טעימה של יין רום מבציר 2014 יין שנמצא מן הסתם אצל אספנים וחובבי יין מושבעים, ומולו, יין ההשקה הרום 2019 שלבטח לא תופתעו לשמוע שכולו כבר "SOLD OUT", ובין השניים כ"תצוגת תכלית השוואתית״, יינות מסדרת "ירדן" של היקב מרלו 2019, סירה 2019, ו- קברנה סוביניון 2019. כשלפניהם, קיימנו סיור קצר במוזיאון והתרשמנו מציורי מופת של אמנים ידועי שם וניהננו מארוחת ערב ומנות פתיחה לקבלת הפנים, מעשה ידיו של השף  גל בן משה בעל כוכב המישלן ממסעדת "פסטל".
ירדן רום הוא יין הדגל של יקב רמת הגולן והיה בעבר יצירה משותפת של זלמה לונג, ייננית מומחית בעלת שם עולמי וויקטור שונפלד, היינן הראשי של יקב רמת הגולן. למרות שזלמה אינה שותפה יותר, ירדן רום 2019 נוצר באותה הרוח ועם אותם הזנים שנוצרו קודמיו.  ביקב התחיל התחילו לעבוד עם זלמה לונג כבר בשנת 2002 כשהמטרה הייתה לנסות ולהבין עד כמה העבודה וההשקעה בכרמים באה לידי ביטוי באיכותו של היין. מאז נעשו לא מעט שינויים בעקבות אותן תובנות שהתקבלו בדרך איך נעשה היין. היקב שואף כל הזמן להשיג איכויות יותר גבוהות ביינות שהוא מייצר. היין משקף את אזור הגידול הייחודי של יקבי רמת הגולן את הקרקע הוולקנית ואת קן הרוחב הגיאוגרפי והטופוגרפיה שאינה דומה לאף אזור גידול יין אחר בעולם.  הירדן רום, הוא בלנד של קברנה סוביניון, סירה, ומרלו, כשהרעיון העומד מאחורי מלאכת הבלנד הוא, שכל אחד מהזנים ייתן את חלקו ותרומתו מבלי להשתלט ולהיות דומיננטי על פני האחרים.  ולפיכך, הקברנה סוביניון ייתן את עושר הפרי הבשל השחור, הסירה ייתן אדמתיות ועשן ובשר, והמרלו, עם הפרי האדום יותר, הארומאטי עם קצת משהו מתובלן וירוק במקצת, יין שיהיה מרוכז ואלגנטי באותו הזמן. אתם שואלים אם הצליח להם? התשובה היא כן. זהו יין גדול. יין מושקע ומפואר. הוא עשיר בפרי, הוא בומבסטי, הוא עם 14.5% אלכוהול. הוא כבד, מלא גוף, ריבתי משהו אבל לא מתוק, יחד עם זאת הוא סוכרייתי במובן החיובי. יופי של יין. לא פחות

בציר 2019 מציין את יצירתו השביעית של ירדן רום, אשר הופק לראשונה מבציר 2006.

יקב רמת הגולן רום 2019

סוג היין: אדום יבש – מיינות הדגל של היקב

הרכב זני: ירדן רום מורכב מקברנה סוביניון (52%), מרלו (24%) ו-סירה (24%) אשר נבצרו מהכרמים הטובים ביותר של היקב, הממוקמים ברמת הגולן ומאושרים בתקן גידול בר – קיימא.

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 18 חודשים ובוקבק ללא סינון.

תיאור היין על פי היקב: ירדן רום 2019 מציג ארומות של פירות אדומים ושחורים בשלים, יחד עם ניחוחות של קליפת תפוז, שוקולד, אדמה, טבק ובשר מעושן. יין מופלא זה משלב גוף מלא עם אלגנטיות ובעל סיומת ארוכה. ירדן רום מוכן לשתייה כעת, ובתנאים נאותים ימשיך להשתפר בבקבוק בשנים הקרובות ויישמר במצב מצוין גם לאחר למעלה מעשור משנת הבציר.

על ייחודיות שנת בציר 2019
בציר 2019 היה עוד בציר יוצא מן הכלל ברמת הגולן. העונה החלה לאחר חורף הגשום ביותר מזה שנים, והביאה לידי סיום חמש שנות בצורת. אביב קריר באופן לא אופייני הסתיים בפתאומיות בהתחממות בחודש מאי ונמשך בחודשי קיץ נעימים ובטמפרטורות ממוצעות לעונה מיוני עד אמצע ספטמבר. הבציר החל באיטיות כאשר ענבים ראשונים נקלטו ביקב ב-6 באוגוסט וגל חום בין ה-18-20 בספטמבר האיץ את הבשלת האשכולות בכרמים והביא בעקבותיו את שבוע הבציר השני בגודלו בתולדות היקב. אוקטובר חם מן הרגיל תרם להמשך הבציר בהילוך גבוה עד לסיומו ב-23 באוקטובר. בסיכומה, עונת הבציר של 2019 הייתה עוד עונה נפלאה שסיפקה לנו יינות יוצאי דופן.

על אזור הגידול
הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ-400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

אסף בן – דב, מנכ"ל יקב רמת הגולן: "לאורך שנות פעילות היקב, מטרת העל ששמנו לנגד עייננו היא לקדם את תרבות היין האיכותי בישראל, והיצירה החדשה מבית היקב – "ירדן רום 2019" היא יצירה שמביעה בכל נימיה בדיוק את המטרה הזאת. ההשקה של הבציר החדש לאחר חמש שנות ציפייה, פותחת באופן חגיגי את חגיגות שנת ה-40 ליקב, שנה שתהיה רוויה בשמחות, לצד המשך עשייה איכותית ובלתי מתפשרת".

ויקטור שונפלד, היינן הראשי של יקב רמת הגולן: "ירדן רום הוא סמל לרדיפה הבלתי פוסקת שלנו אחר התקדמות, למידה ושיפור גידול היין שלנו. ירדן רום היה בעבר תוצר של עבודתנו עם הייננית המפורסמת בעולם, זלמה לונג, ולמרות שאת היין האחרון לא הוצאנו בשיתופה, אני יכול להגיד בגאווה שהיין עשוי באותה הרוח. אני מתרגש להוציא רום חדש אחר חמש שנים של ציפייה, ואנחנו גאים להמשיך ולעבוד עם כמה מהמוחות הטובים בעולם בשאיפה להגשים את הפוטנציאל המדהים של רמת הגולן, מקום ייחודי על הפלנטה שלנו".

שרית כהן, סמנכ"לית שיווק וקשרי לקוחות של יקב רמת הגולן: "ירדן רום כששמו כן הוא, ממרום העשייה, היצירתיות, האיכות והסינרגיה של האדם עם הטבע. כמו כן, של המקומיות והשורשיות יחד עם הבינלאומיות. היין מעביר את "טעם המקום" ומביא עימו בשורה שיוצרת חוויה עשירה עם ניחוח בינלאומי בנוף היין המקומי. ליקב רמת הגולן ישנה פילוסופיה של יצירה ועשייה הגורסת כי היכרות לימוד ומיצוי הפוטנציאל הטמון בטרואר הייחודי של ארץ היין שלנו, רמת הגולן, ושל כל כרם וכרם של כל חלקה וחלקה, יש בכל אלו כדי ליצור יינות איכות, הנותנים ביטוי למקום ממנו הם מגיעים".

אודות היקב
יקב רמת הגולן הוא הראשון שקם ברמה. היקב נוסד ב- 1983 על ידי 8 קיבוצים ומושבים וממוקם בעיר קצרין אשר במרכז הגולן. מיום היווסדו ועד היום, הטביע היקב את חותמו בעולם היין הישראלי והקמתו שינתה לחלוטין את מפת היין המקומיות ואת תפיסת האיכות בתודעת הצרכן הישראלי. בהיותו פורץ דרך בעשייתו ובזכות המוניטין שצבר ברחבי העולם והתארים בהם זכה בתחרויות החשובות ביותר, הביאו ליקב רמת הגולן בפרט וליין הישראלי בכלל הכרה בינלאומית.

כשרות: 

יקב רמת הגולן על כל יינותיו, הוא כשר למהדרין לכל ימות השנה ולחג הפסח. היקב מלווה מראשיתו על ידי הגאון הרב אברהם דב אוירבך שליט"א, רב ואב בית דין בטבריה. הוא נותן את תעודת הכשרות, הוא מפריש תרומות ומעשרות, והוא הפוסק של היקב, כל שאלה עולה על שלחנו. תרומות ומעשרות הופרשו כדין .נקי מחשש טבל וערלה. ערכות כשרות נוספות:  תחת הרב אוירבך מכהן גם הרב ישי סמואל שליט"א, ראש מחלקת הכשרות ברמת הגולן. כמו כן היקב מתנהל גם תחת פיקוח כשרות של האו. קיי." O.K.  שנת השמיטה. היקב מקיים  את השמיטה כהלכתה, ומתנהל על פי אוצר בית הדין של הרב אוירבך.

ניתן לרכוש את היין בחנויות מובחרות בעלות של 690 ₪.

טלפון: 04.6968435
פקס: 04.6964004
כתובת: ת.ד.183 קצרין 12900
בwaze: יקב רמת הגולן

[email protected]

קרדיט תמונות: בקבוק – חגית גורן, אסף בן דב – שי אשכנזי, ויקטור שונפלד ושרית כהן – דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top