חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אורח בישראל MORGAN DA CUNHA מנהל יצוא אזורי של יקב Viña Real מהיקבים היותר ידועים וחשובים של אזור ריוחה ספרד

יקב Viña Real, אחד היקבים הידועים והחשובים של אזור ריוחה. ממוקם במבנה ארכיטקטוני מרשים וחדיש בלב אזור ריוחה אלבסה האיכותי. יקב Viña Real, נוסד בשנות העשרים של המאה הקודמת על ידי הקואופרטיב האייקוני Compañía Vinícola del Norte de España (C.V.N.E.) = (CUNE) והיה בין הראשונים ליישן יינות קריאנזה בחביות עץ. במהלך ההיסטוריה שלה, CVNE המשיכה לצמוח תוך שהיא תמיד נשארה נאמנה למטרה שלה ליצור יינות פרימיום ולנצל את הפוטנציאל של הכרמים ההמצטיינים בסביבותיה. לקבוצה, יש כיום שבעה יקבים, באזורי גידול היין העיקריים של ספרד ואלה הם: CVNE, Imperial, Viña Real and Viñedos del Contino in Rioja, Roger Goulart in Penedés, Bela in Ribera del Duero, and Virgen del Galir in Valdeorras. הקרבה של הכרמים לדרך ההיסטורית קמינו ריאל היוותה השראה לשמו של היקב שהפך במהרה למותג יין איכותי ונחשק ברחבי העולם. למן יומו הראשון מקפידים ביקב על איזון עדין בין מסורת לחדשנות. היינות של Viña Real מבוססים על זן ענב הטמפרניו והם ידועים כעשירים ומרוכזים יחסית, אך לצד זאת שומרים על אלגנטיות רבה ואיזון נהדר. אורח בישראל MORGAN DA CUNHA מנהל יצוא אזורי של יקב Viña Real מהיקבים היותר ידועים וחשובים של אזור ריוחה ספרד והמארחת משפחת אחים שקד– קיימה מסיבת עיתונאים עם האורח, שבמהלכה הוטעמו 6 יינות וביניהם יינות מתיישנים לטעימת חוויה והתרשמות של פוטנציאל ההתיישנות מ- 2007, 2015, 2016, 2018. היינות הפגינו נוכחות מגרת אף וחך ותמורה נהדרת למחירם.

יינות ריוחה המבוססים על עדינות וערכים משפחתיים מאז 1920, עם פוטנציאל התיישנות מדהים. היינות של Viña Real בולטים בכך שהם בעלי החותמת הבלתי ניתנת לטעות של טרואר ריוחה אלאבסה הייחודי: יינות עם פוטנציאל התיישנות מעולה, גוף, מבנה ועוצמה ארומטית, בעיקר פירותיים. 

בשנת 2004 נחנך יקב Viña Real החדש בלגוארדיה, שם מתרחש כל התהליך מקבלת הענבים ועד לשליחת יינות בבקבוקים. כיום היקב הזה מנוהל ע"י אחות ואח, צאצאים בני הדור החמישי של המשפחה והוא לא רק חלוץ ייצור יין ביישון ריוחה אלאבסה אלא מותג נצחי שתמיד נשאר נאמן לשורשיו, עם אותנטיות וכנות בחזית. מאז ועד היום, איזון קפדני בין מסורת למודרניות הגדיר את צורתה ותוכנה של וינה ריאל. ענבי ריוחה אלאבסה נמצאים בלב ליבו של היקב הזה. שמו של היקב נוצר בהשראת הקרבה של הכרמים שלו לקמינו ריאל הישן. נצמד לאותו חלקת אדמה ומשתלב בגבעת סרו דה לה מסה הוא בור מונומנטלי בגודל 30,000 מ"ר: זהו בניין Viña Real, עיצוב איקוני שנבנה בשנת 2004 המשלב בצורה מופתית את הבנייה בשטח ריוחה.

Viña Real VIURA Fermentado en Barrica

אזור גידול: ריוחה

זן ענבים: 100% ויורה

תהליך יצור: בציר ידני, קירור הענבים ל- 10 מעלות ומגע בן 12 שעות עם הקליפות (Skin Contact). לאחר סחיטה עדינה תסס היין בחביות עץ הונגריות בגדלים שונים בהן המשיך היין להתבגר על משקעי השמרים במשך 5 חודשים.

על היין: היין מציג ניחוחות מורכבים של פרי בשל, אפרסק, תפוחי עץ ובננות משולבים בתבלינים ועץ אלון עדין ברקע. בעל גוף מלא ומרקם קרמי שממלא את הפה לאורך זמן

מחיר מומלץ לצרכן: 62 ₪.

Viña Real Gran Reserva

אזור גידול: ריוחה

זן ענבים: 95% טמפרניו, 5% גראסיאנו

תהליך יצור: בציר ידני, הפרדה וריסוק ותסיסה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה.

התיישנות: בת 24 חודשים בחביות אלון אמריקאיות וצרפתיות תוך ביצוע שפיות מידי ארבעה חודשים בשנה הראשונה ובתדירות נמוכה יותר בשנה השנייה. היין מתיישן בבקבוק עוד 3 שנים לפחות לפני השיווק.

על היין: בעל ניחוחות עשירים ונדיבים של פרי בשל, וניל, קקאו ועץ אלון. ממלא את הפה בטעמי פרי מרוכזים לצד אלגנטיות רבה ומבנה מצוין עם טאנינים רכים משולבים וסיומת ארוכה. ריוחה ברמה הגבוהה ביותר

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

Viña Real Crianza

אזור גידול: ריוחה

זן ענבים: 90% טמפרניו, 10% גרנאש, מזואלו (קריניאן) וגראסיאנו

תהליך יצור: בציר ידני, הפרדה וריסוק ותסיסה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה.

התיישנות: בת 13-14 חודשים בחביות אלון אמריקאיות וצרפתיות תוך ביצוע שפיות מידי כמה חודשים.

על היין: בעל גוון אדום סגול עמוק וניחוחות עשירים של פרי יער בשל משולבים בתבלינים, וניל ואגוז מוסקט ברקע. יין עשיר ומלא עם מרקם מלטף, טאנינים רכים משולבים וסיומת ארוכה.

מחיר מומלץ לצרכן: 62 ₪.

Viña Real Rosado

אזור גידול: ריוחה

זן ענבים: 70% ויורה, 30% טמפרניו וגרנאש

תהליך יצור: מגע קצר עם הקליפות והפרדת התירוש בכוח הכבידה ללא סחיטה לקבלת יין מעודן ורענן. תסיסה קרה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה.

על היין: גוון ורוד סלמון עדין וניחוחות נעימים של פרי אדום טרי לצד אפרסק, משמש ופריחה. רוזה מרענן מאוד ומאוזן, קל לשתייה ומהנה.

מחיר מומלץ לצרכן: 62 ₪.

Viña Real Reserva

אזור גידול: ריוחה

זן ענבים: 90% טמפרניו, 10% גרנאש, מזואלו (קריניאן) וגראסיאנו

תהליך יצור: בציר ידני, הפרדה וריסוק ותסיסה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה.

התיישנות: בת 22 חודשים בחביות אלון אמריקאיות וצרפתיות תוך ביצוע שפיות מידי כמה חודשים. אחרי הביקבוק היין מתיישן 18 חודשים נוספים ביקב לפני שיווקו.

על היין: בעל גוון אדום שחור עמוק וניחוחות עשירים של פרי בשל משולבים בתבלינים מעושנים ועץ אלון ברקע. יין מרוכז בעל מבנה מצויין וטאנינים רכים משולבים עם סיומת ארוכה ואלגנטית. ריוחה במיטבה

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

Pagos de Viña Real

אזור גידול: ריוחה

זן ענבים: 100% טמפרניו

תהליך יצור: בציר ידני בכרם מצטיין תוך מיון קפדני של הענבים בכרם וביקב. תסיסה ספונטנית במכלים קטנים מבוקרי טמפרטורה. תסיסה מלו-לקטית בחביות אלון צרפתיות.

התיישנות: 12 חודשים בחביות.

על היין: בעל גוון אדום שחור עמוק וניחוחות עשירים ומורכבים מאוד של פרי יער בשל, תבלינים, ציפורן, וניל ועץ אלון. יין רחב ועשיר בפה עם טעמי פרי מרוכזים לצד אלגנטיות ורעננות רבה עם סיומת ארוכה מאוד ונוכחות נהדרת. יין נפלא ועוצמתי המשלב באופן מושלם אופי מסורתי ומודרני.

מחיר מומלץ לצרכן: 360 ₪.

אחים שקד

קרדיט צילום הבקבוקים: יח"צ.

קרדיט צילום מאירוע העיתונאים והאורח: דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top