חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שרי פדרו חימנז סולרה 20 שנה 'דון גווידו', ויליאמס אנד האמברט – Sherry Pedro Ximenez Solera 20 Years 'Don Guido', Williams & Humbert

כל מי שמכיר אותי, יודע עד כמה אני אוהב יינות מתוקים, אלה המחוזקים, המפנקים, שאל חיכי ומורד גרוני, מתרפקים, מחבקים, במיוחד בלילות חורף קרים, או ללגום לקינוח, לצד בני משפחה וחברים יקרים, אז הימים הקרים מתקרבים ואתם הולכים יחד איתי לקרוא לאורך הזמן, סיקורי יינות מתוקים. והיום נטעם, שֶׁרִי פדרו חימנז סולרה 20 שנה 'דון גווידו', ויליאמס אנד האמברט – Sherry Pedro Ximenez Solera 20 Years 'Don Guido', Williams & Humbert.

מה זה שֶׁרִי?

שֶׁרִי (הידוע גם בשם Jerez או Xérès) הוא יין מחוזק, מה שאומר שאלכוהול מתווסף ליין בשלב השני של הייצור. השם שֶׁרִי, נוצר מחוסר יכולתם של הבריטים לבטא נכון את Jerez, הצורה המודרנית של Xérès, שהוא שמו של האזור האנדלוסי שבו מגדלים ומייצרים את שרי, וה-  denominación de origen (DO)  Montilla-Moriles הוקם בשנת 1933. עם זאת, צורות שונות של שרי כבר בייצור הרבה יותר מאשר הייצוא שלה לבריטניה, למעשה, מאז התקופה הפיניקית.

ואיך מייצרים שֶׁרִי ?

מדובר בתהליך מורכב, גוזל זמן ומסתמך במידה רבה על ניסיון ומסורות העבר תוך כדי צפי אל העתיד והתפתחות המודרניזציה. בעיקרו של דבר, הענבים נמעכים ומותססים, כפי שהיו עושים עבור יין לבן, עם רק כמות קלה של ספירט ענבים, המתווספים לתסיסה הראשונה, החביות בשלב זה מתמלאות רק שלושת רבעי הדרך כדי שה-velo de flor, או שכבת שמרי בר, ​​יוצרת סוג של שכבת כיסוי על היין. לאחר מכן מניחים יין זה בצד, למשך כשישה חודשים. השלב הבא של ייצור השרי מכונה הסולרה שבה היין מועבר דרך שורות-ערמות-על גבי שורות של חביות אלון אמריקאי ישנות, תהליך שנמשך שנים. השורה התחתונה, או שורת הסולרה, מופקת כאשר השרי מוכן לבקבק ולצאת לשוק. רק עד 30% מהשרי מותר על פי חוק להסיר מחביות שורת הסולרה. לאחר מכן, ממלאים את החלל החדש שנפתח בחבית בכמות שווה של יין מהשורה שלמעלה, וכך בלבד, עד שמגיעים לשורת החביות העליונה, שבה מוסיפים את היין החדש. במילים אחרות, השרי בחביות התחתונות אף פעם לא מתרוקן לגמרי, וככל שהם ממשיכים לייצר את היין, כך השרי שמבוקבק הופך "מבוגר" יותר בממוצע. זו, והעובדה שזה חוק, היא הסיבה שלעולם לא תמצאו שנת בציר על בקבוק שרי. בכל התהליך והתנאים שבהם מיוצר השרי שומרים על דברים ניטרליים ככל האפשר. המטרה היא לקבל עקביות משנה לשנה, במקום לקבל בצירים מובחנים

במשך 130 שנה, Bodegas Williams & Humbert מייצרים את השרי והברנדי הטובים ביותר; כמו גם פורטפוליו מגוון של משקאות חריפים, תוך שימוש באחת משיטות היישון המסורתיות ביותר, שיטת הסולרה.

Bodega Williams & Humbert נוסדה בשנת 1877 על ידי סר אלכסנדר וויליאמס וארתור הומברט, ונחשבת לאחד מיצרני היין היוקרתיים בעולם. היקב ממוקם בליבה של ג'רז דה לה פרונטרה, ל- Bodega Williams & Humbert יש יותר מ-1,200 דונם של כרמים, ומרתף היינות הגדול ביותר באירופה. בבעלות המשפחה ובניהולה, ייצרה מגוון גדול של שרי באיכות גבוהה, תוך שמירה על השיטות המסורתיות של יישון בשיטת הסולרה.

סולרה היא שיטה לייצור יינות, שבה כמויות קטנות של יינות צעירים מתערבבים באופן שיטתי עם היינות הבוגרים יותר לאורך תקופה. השרי מיוצר באמצעות ענבים מיובשים תחת השמש במשך 15 ימים בחצרות הייבוש. לאחר מכן הוא מחוזק עד שהוא מגיע ל-18 מעלות צלזיוס, ולאחר מכן הוא עובר הליך יישון פיזיקלי-כימי במערכת Criaderas y Soleras למשך 20 שנה לפחות.

רשמי טעימה שלי: אף, מלא ועשיר בשזיפים מיובשים, תאנים מיובשות וצימוקים מתוקים, עם ניחוחות עזים ומופחתים של פירות שחורים יחד עם שוקולד ותבלינים, לצד רמיזות לסוכר מקורמל, פודינג טופי דביק וקוביות קקאו, מאוזן יפה עם תווים פיקנטיים משלימים של (פלפל, קינמון) ותווים צמחיים קלים. ההתיישנות הממושכת (20 שנים!) מוציאים גם רמז של אלון מלוטש. חך, מתוק מאוד, "סירופי", ממכר, מרוכז, כמובן, אבל עם חומציות נמוכה וצמיגיות מרשימה, סמיכה, נשפכת לכוס כמו "שמן מנוע"… ויחד עם זאת, קל לשתייה. טעמים של צימוקים מצופים שוקולד, קרמל, קפה שחור, תמרים ורמזים לליקוריץ, לצד קצת תווים ותבלינים  נוגעים באגוזים. קצה מנטול קל מאוד. מסתיים ברמז של קפה טורקי. שרי פנטסטי. וואו ענקי. ועוד הפעם וואו.

סוג היין: שרי קינוח מתוק – DO Jerez – Xérès – Sherry PX

זן ענבים: Pedro Ximenez – "הוא שמו של זן ענבי יין לבנים ספרדים, הגדל במספר אזורי יין ספרדיים, אך בעיקר ב- denominación de origen (DO) של Montilla-Moriles. כאן הוא משמש לייצור יין זני, שרי קינוח, מתוק וכהה".(ויקיפדיה)

כרמים: Jerez Superior. Pago Balbaína

תיאור היין על פי היקב: צבעו של היין אדום כהה ואטום. הבוקה האלגנטי ייחודי ליינות הזן, עם נימות מודגשות של צימוקים ודבש, תמרים ורמז לליקוריץ מתקתק. בחך נחשף שרי חלק, ארוך ואלגנטי. זהו יין מושלם לליווי קינוחים ומאפים. מרוכז, מתוק ובעל גוף, מבושם וחלק.

אלכוהול: 18%

 סוכר שיורי: 380 גרם/ליטר

ידידותי לטבעונים: Vegan Gluten Free

טמפרטורת הגשה מומלצת: C 8°-10°

פוטנציאל שימור: בתנאים מתאימים יחיה לנצח.

בקבוק : 500ֶ מל״ל

מחיר מומלץ לצרכן: כ 110 ₪.

יינן: Paola Medina

Bodega Williams & Humbert

הכרם

הכרם הינה חברה משפחתית בבעלות ובניהול משפחת אפשטיין מאז 1921. מאז ומעולם כל עיסוקה הוא ייבוא, שיווק והפצה של משקאות אלכוהוליים ויינות מהשורה הראשונה בעולם. כאחת החברות הוותיקות ביותר בענף היין והאלכוהול בישראל, אנו גאים בחלק שנטלנו בהתפתחותו המרשימה בשנים האחרונות. בשנים אלו, הייתה לנו זכות ללוות מקרוב אלפי בתי עסק, לייעץ ליזמים שעמדו ביסודם, ולשמש בני לוויה לדורות של אנשי מקצוע בתחומי הכוהל, היין והשיכר. בשנים אלו גדלנו גם אנו במוצרים, באנשים וברעיונות, תוך שאיפה מתמדת להוסיף ללמוד, להשתפר ולהתייעל.

קרדיט צילום הבקבוק: באדיבות הכרם

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top