חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק יין קינוח מחוזק 2012-2015

כל מי שמכיר אותי, יודע עד כמה אני אוהב יינות מתוקים, אלה המחוזקים, המפנקים, שאל חיכי ומורד גרוני, מתרפקים, מחבקים, במיוחד בלילות חורף קרים, או ללגום לקינוח, לצד בני משפחה וחברים יקרים, אז הימים הקרים מתקרבים ואתם הולכים יחד איתי לקרוא לאורך הזמן, סיקורי יינות מתוקים. והיום נטעם, יין קינוח מחוזק 2012 – 2015 של יקב שורק, שבסוף השבוע עמוס מבקרים, העניק 20% הנחה על יינות היקב במסגרת ה – BLACK FRIDAY.

יקב שורק יין קינוח מחוזק 2012-2015

רשמי טעימה שלי: היין הנוכחי, הנו מהדורה חדשה של יין קינוח מחוזק ביקב שורק. בעוד קודמיו הוגדרו Port Style Non-Vintage עם קו ברור, לקח היינן הפעם את היין לכיוון במעט שונה עם טאץ' יינני אחר והיין מכיל יין מחוזק מבציר 2012 עם יין מחוזק "צעיר" מבציר 2015. התוצאה המתקבלת היא יותר מתיקות ויותר "כובד ועומק" בהיבט המלאות והנוכחות העסיסית שבפה, (אם כי לי אישית, חסרה איזו שהיא "צמיגיות/שומניות" מתבקשת לטעמי, המעניקה ממד "שמן יותר" למושג "כובד ועומק"). הרבה בזכות טעמים מגוונים הבנויים שכבות על גבי שכבות של רבדי הנאה מתקתקים הנוגעים בפירות מיובשים, קרמל, שזיף, צימוקים כהים, שוקולד, ודבש, לצד שכבות מרובות של עדינות ומורכבות ששילבו פרי בוגר, אלון מיושן ותבלינים. פרי צימוק ראשוני, עם טופי ואגוז מאוזן, עם יובש רוח וחך, מתמשך וארוך. אחד הדברים הכי יפים ביין הקינוח הזה, זוהי תמונת המחיר הכל כך נגישה לכל כיס ולתמורה הנפלאה לכסף, גם ללא ההנחה של ה- 20% בסופ"ש ה-BLACK FRIDAY, שהפכה את הרכישה לכדי מציאה של ממש.

הרכב זני: בלנד של הזנים מרלו וסירה

שנת בציר: ללא NV

סוג היין: מתוק

סגנון: יינות קינוח מחוזקים בסגנון מדרה המיושנים בחביות בשמש

אלכוהול: 17%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°C

חבית: כ -5 שנים בחצר היקב בטמפרטורת החוץ, בחביות עץ אלון ישנות.

מיועד ליישון עד…: 2030

תאריך בעקבוק: יולי 2016

תאריך השקה: דצמבר 2019

בריקס בבציר: 28.2

PH: 3.67

עשיית היין: במהלך התסיסה כאשר הסוכר ירד לכ – 14 בריקס, הוסף כוהל ענבים ליין התוסס שהקפיץ את אחוז האלכוהול לכ-17% וכך התסיסה נעצרה ונשארה שארית סוכר גבוהה. היין עבר תהליך קרמליזציה איטית, המביא לקבלת צבע ענברי וטעמי שוקולד, קפה וקרמל.

בקבוק: 750 מל״ל

מספר בקבוקים: 800

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יקב שורק

קרדיט צילום: אייל קרן סטודיו לצילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top