חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רומטה רזרבה אספסיאל 'דוקסה' פדרו חימנז Romate Reserva Especial 'Duquesa' Pedro Ximenez – היין שלכם לאהבה, לסופ"ש וללילות החורף הקרים

כל מי שמכיר אותי, יודע עד כמה אני אוהב יינות מתוקים, אלה המחוזקים, המפנקים, שאל חיכי ומורד גרוני, מתרפקים, מחבקים, במיוחד בלילות חורף קרים, או ללגום לקינוח, לצד בני משפחה וחברים יקרים, אז הימים הקרים מתקרבים ואתם הולכים יחד איתי לקרוא לאורך הזמן, סיקורי יינות מתוקים. והיום נטעם, שֶׁרִי, רומטה רזרבה אספסיאל 'דוקסה' פדרו חימנז Romate Reserva Especial 'Duquesa' Pedro Ximenez.

מה זה שֶׁרִי?

שֶׁרִי (הידוע גם בשם Jerez או Xérès) הוא יין מחוזק, מה שאומר שאלכוהול מתווסף ליין בשלב השני של הייצור. השם שֶׁרִי, נוצר מחוסר יכולתם של הבריטים לבטא נכון את Jerez, הצורה המודרנית של Xérès, שהוא שמו של האזור האנדלוסי שבו מגדלים ומייצרים את שרי, וה-DO הוקם בשנת 1933. עם זאת, צורות שונות של שרי כבר בייצור הרבה יותר מאשר הייצוא שלה לבריטניה, למעשה, מאז התקופה הפיניקית.

ואיך מייצרים שֶׁרִי ?

מדובר בתהליך מורכב, גוזל זמן ומסתמך במידה רבה על ניסיון ומסורות העבר תוך כדי צפי אל העתיד והתפתחות המודרניזציה. בעיקרו של דבר, הענבים נמעכים ומותססים, כפי שהיו עושים עבור יין לבן, עם רק כמות קלה של ספירט ענבים, המתווספים לתסיסה הראשונה, החביות בשלב זה מתמלאות רק שלושת רבעי הדרך כדי שה-velo de flor, או שכבת שמרי בר, ​​יוצרת סוג של שכבת כיסוי על היין. לאחר מכן מניחים יין זה בצד, למשך כשישה חודשים. השלב הבא של ייצור השרי מכונה הסולרה שבה היין מועבר דרך שורות-ערמות-על גבי שורות של חביות אלון אמריקאי ישנות, תהליך שנמשך שנים. השורה התחתונה, או שורת הסולרה, מופקת כאשר השרי מוכן לבקבק ולצאת לשוק. רק עד 30% מהשרי מותר על פי חוק להסיר מחביות שורת הסולרה. לאחר מכן, ממלאים את החלל החדש שנפתח בחבית בכמות שווה של יין מהשורה שלמעלה, וכך בלבד, עד שמגיעים לשורת החביות העליונה, שבה מוסיפים את היין החדש. במילים אחרות, השרי בחביות התחתונות אף פעם לא מתרוקן לגמרי, וככל שהם ממשיכים לייצר את היין, כך השרי שמבוקבק הופך "מבוגר" יותר בממוצע. זו, והעובדה שזה חוק, היא הסיבה שלעולם לא תמצאו שנת בציר על בקבוק שרי. בכל התהליך והתנאים שבהם מיוצר השרי שומרים על דברים ניטרליים ככל האפשר. המטרה היא לקבל עקביות משנה לשנה, במקום לקבל בצירים מובחנים.

בשנת 1781, הקים Juan Sánchez de la Torre את יקב 'Sánchez Romate Hermanos'. אחד מבתי היין היחידים במחוז Jerez, שעדיין נמצא בידיהם של צאצאי בעליו המקוריים. יינות הבית השונים של המשפחה זכו להערכת לקוחות ברחבי העולם, מבית הלורדים האנגלי ועד לוותיקן: בשנת 1909 זכה הבית בתואר "ספק בית הלורדים", ובשנת 1917 הוכר כספק הרשמי של הכס הקדוש, בוותיקן. כיום ממשיכים בני הדור העשירי של המשפחה לנהל את בית רומטה. הם מרחיבים את הפעילות שלו כמעט ללא הפסקה, מחדשים במוצרים ומותגים שונים והכול תוך מחויבות עמוקה למסורות הקדומות, לאדמה ולסביבה שלהם. על מנת להבטיח שליטה מוחלטת באיכות המוצרים, היצרן, סנצ'ז רומטה, הוא לא רק הבעלים של כל הכרמים (כולם בחרז), אלא גם מחזיק באחד ממתקני הייצור המודרניים ביותר בכל האזור. הכרם הכרמים בהם נטועים הענבים המשמשים להפקת יין זה נמצאים במחוז אנדלוסיה בדרום ספרד ובפרט סביב העיר חרז.

רומטה רזרבה אספסיאל 'דוקסה' פדרו חימנז Romate Reserva Especial 'Duquesa' Pedro Ximenez

רשמי טעימה שלי: צבע, חום אגוז שחור אטום כמעט לחלוטין, עם שוליים בגווני ענבר. האף, פירותי מאוד, מביא עמו שלל ניחוחות ארומאטיים, בדגש על פירות יבשים כמובן, עם צימוקים, שזיפים מיובשים, תמרים ותאנים, לצד קרמל, טופי, חרוב ונגיעות קלויות מעץ האלון. ככל שאתם מתענגים על הריח ומערסלים את הכוס, ניתן לחוש יש גם בקפה וקינמון. בחך, גוף מלא, מרקם "צמיגי" עם טעמי אותם הפירות היבשים, אותם הרחתם קודם והם טעימים להפליא ומאוד מתחברים בהרמוניה מהנה. הוא מתוק ונעים בחלל הפה, עם רמז לדבש, תווי עץ אלון וקפהעם נגיעה מרומזת לחומציות לימון, כל אלה יחדיו מספקים אלמנט של איזון. הסיומת ארוכה, מפתה, פנטסטית, כזו הגורמת לכם לצקצק בלשון, עם הרבה טעם של עוד.

סוג היין: שרי קינוח אדום מחוזק

אזור יין: ספרד, אנדלוסיה חרז DO

עשיית היין: על מנת להפיק יין זה, משתמשים בתהליך תסיסה טבעית. ענבי הפדרו חימנז נבצרים מאוחר כך שרמת הסוכר בהם היא גבוהה ובנוסף מיובשים למחצה, לאחר מכן מתיישן היין בחביות עץ אלון בשיטת הסולרה.

זן ענבים: פדרו חימנז – Pedro Ximénez – שרי בצבע כהה ומתוק עם עקביות דמוית מולסה. השרי הזה מגיע מענבי Pedro Ximénez המיובשים על מחצלות קש בשמש עד שבוע. לאחר מכן מעבדים את הענבים ועוברים דרך הסולרה לפני הוספת בין 40% ל-50% שאריות סוכר.

יישון: לפחות 8 שנים בחביות BOOTS עץ אלון אמריקאיות

רשמי טעימה מטעם היקב: ליין צבע מהגוני עמוק, אטום ממש. האף עשיר ומורכב, עדין, בעל נגיעות של צימוקים ועץ. החך חלק וקטיפתי ומזכיר טעמי קרמל, מעט קפה, צימוקים, ופירות יבשים. מתוק מאוד אך מתאזן נהדר על ידי חמיצות מצויינת. פשוט אלגנטי. יין שרי מצוין, מתוק ועוצמתי אך גם רך ואלגנטי.

התאמה לאוכל: ייטיב להשתדך למגוון גדול של קינוחים, גלידות, מאפים שונים וגם לגבינה כחולה, עשירה ומתובלת.

אלכוהול: 17% אלכוהול

בקבוק: 750 מל"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת:  10 °C

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 100 ₪.

כספירטיס

הידועה גם בשם "כספי משקאות חריפים" נוסדה ב-1909 בחיפה על ידי האחים כספי, והיא היבואנית הרשמית והמפיצה של מותגי אלכוהול, יין ובירה בינלאומיים. אחד ממאפייני החברה, הוא יכולתה לעצב את טעמו של הקהל הישראלי. חברת כספי אחראית לכמה מהפכות משמעותיות בתרבות השתייה הישראלית. כספי משווקת משקאות בעלי שם והכרה בינלאומיים ויחד עם זאת, עדיין יודעת לזהות מזקקות בוטיק איכותיות מרחבי העולם, שפוטנציאל המוצרים שלהן תואם את הטעם הישראלי.

Sánchez Romate Hermanos

קרדיט צילום: כספיריט

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top