חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חברת רדקס (Radex) משיקה לראשונה בישראל את מחלקת היין אשר תכלול מעל 30 סוגי יינות ומבעבעים באיכות גבוהה ממדינות אירופה הקלאסיות

חברת רדקס (Radex) משיקה לראשונה את מחלקת היין וכיריית הפתיחה, משיקה החברה מספר יינות פרימיום המתאימים לחיך הישראלי מבית יקב Maximin Grünhaus ושלושה סוגי שמפניות פרימיום מבית השמפניה הוותיק "philipponnat". זאת לצד יינות נגישים יותר מבית "Les Domaines Auriol", המעניקים לצרכן הישראלי, הצצה לזנים ואזורי יין שהיו עד כה פחות מוכרים בישראל. את אירוע ההשקה, קיימו אנשי רדקס במסעדת OPA, של השף שיראל ברגר, כאן הוגש מקצה טעימות של מנות המסעדה לצד היינות. 4 מיינות היבוא כ"דוגמית" מרשימה לפורטפוליו שניבנה ברדקס, הציג עלם חמודות חביב, בשם גיא חלילי, סומלייה בהכשרתו שמונה ל"מנהל מחלקת היין של רדקס" ואת מגוון  כלל היינות, תוכלו לפגוש ולטעום במסעדות שהן כרגע קהל היעד אליו מכוונים. ומכאן שלוחה בירכת הצלחה ברוכה לכלל העוסקים במלאכה.

חברת רדקס (Radex),  הוקמה לפני כ-20 שנה על ידי לירון רוקח במטרה להביא לישראל מגוון רחב של בירות פרימיום, בסגנונות וטעמים שונים שלא היו קיימים בישראל עד אותו זמן. מאז ועד היום הגיעו לישראל מעל ל-100 מותגי בירה שונים ומגוונים.

כעת, החליטו ברדקס (Radex) להתרחב לראשונה לתחום היין. מחלקת היין תחל לייבא לישראל מבחר יינות ומבעבעים מארצות היין הנחשבות באירופה. כל יין הוא בעל סיפור מיוחד, פורץ דרך בתחומו ושוברי מוסכמות, מביאים דברים חדשים שלא היו בארץ וסגנונות חדשים.

היינות מגרמניה, תופסים בשנים האחרונות מקום של כבוד בין יינות העולם. לכן, נבחר בשלב זה להביא לישראל מספר יינות לבנים המתאימים לחיך הישראלי מבית יקב מקסימין גרונהאוס (Maximin Grünhaus) השוכן למרגלות הגדה השמאלית של נהר הרוור בגרמניה, על מדרון הפונה דרומה. היקב ממוקם כ-2 ק"מ מהחיבור לנהר המוזל שהוא אזור הריזלינג הגדול והצפוני ביותר באירופה. ליקב Maximin Grünhaus מספר כרמים ביניהם אבטסברג, הרנברג וברודרברג שמייצרים יינות המייצגים נאמנה את האזור.
הגישה של היקב היא בציר של ענבים בשלים ובריאים בגישה טבעית וידנית, בכרמים שיש בהם מגוון ביולוגי נרחב. הקרבה הרבה של היקב לכרמים מאפשרת להעביר את הענבים לסחיטה בתוך דקות בודדות. משם התירוש עובר שיקוע ומקורר לטמפ' תסיסה אופטימלית. התסיסה נעשית עם שמרים טבעיים בחביות עץ אלון בשם פודר שהם קלאסיות לאזור המוזל, וגם בחביות נירוסטה. התסיסה הטבעית מאפשרת את הביטוי העישבי והמינראלי האופניים לריזלינגים מהאזור.

בנוסף ליינות, רדקס (Radex) תחל לייבא גם שלושה סוגי שמפניות מבית השמפניה הוותיק "פיליפונה" (philipponnat), שחגג השנה 500 שנים להיווסדו, ביניהם ברוט, רוזה ומוצר ייחודי אשר מיוצר במספר מוגבל מאוד – אקסטרה ברוט. המומחיות של פיליפונה היא בשימוש בשיטת הסולרה (Solra System) – שיטה שהיקב משתמש בה באופן מסורתי. השיטה מורכבת משימור של יין רזרבה בחביות אלון ושימוש שלהם ביינות ה-N.V. (ביחס של רבע עד שליש). לאחר מכן, אותו הבלנד הופך ליין הרזרבה בבלנד של השנה הבאה. שיטה זו מאפשרת לשאריות של בלנד יינות מהשנים הקודמות (ממש עד לשנות הייצור הראשונות) להיכנס לתוך היין.
פיליפונה היה בית השמפניה הראשון שכלל את שנת הבציר העיקרית בבלנד ה-N.V. את רמת הדוסאז', סוכר ביין, ואת תאריך הדיסגורג'מנט, המעיד על משך הזמן בו השמפניה התיישנה על השמרים המתים בתוך הבקבוק, בתווית האחורית של היין, ובכך יידע את הצרכן לגבי אופי היין בכל שנה. הבית מייצר את השמפניות שלו בשימוש בלעדי של תירוש מהסחיטה הראשונה מהענבים האיכותיים ביותר, בעיקר מחלקות פרמייר וגראן קרו וברמת בשלות גבוהה מהממוצע באזור. חלק מהיין מותסס או מתיישן בחביות עץ, מה שמבדיל את פיליפונה משאר בתי השמפניה. היינות מתיישנים בבקבוק על השמרים המתים במשך 3-11 שנים. עם סגנון יין מובחן שלא משתנה על פי הטרנד, הבית מייצר מגוון שמפניות שבראש ובראשונה הם יינות טעימים, עוצמתיים ומאוזנים להפליא. העוצמה הארומטית שלהם (שנובעת בעיקר מענבי הפינו נואר), מספקת חוט מקשר בין היינות והרעננות והמינרליות נותנות ליינות את המבנה שלהם. האיזון העדין בין העוצמתיות לרעננות נשמר הודות לדוסאז' נמוך. היינות של היקב מוגשים במלונות ובמסעדות הטובות ביותר ברחבי העולם, מה שמעיד על הכרה בינלאומית באיכות ובעקביות של היינות.

לירון רוקח, בעלים ומנכ"ל רדקס (Radex): "חברת רדקס היא אחת החברות המובילות בייבוא ושיווק בירות פרמיום לצרכן הקצה בישראל. בזכות השאיפה שלנו למצוינות בתחום, הצלחנו להשפיע בצורה ניכרת על תרבות הבירה בישראל ועכשיו אנחנו גאים להרחיב את המומחיות שלנו גם לתחום היין. ניכר כי הולכת ומתפתחת בישראל קהילת יין, מומחים לצד חובבים, כאלה שיש להם בראש את היין הבא שהם ירצו לטעום, אך בו בזמן יחפשו תמיד התנסויות וטעמים חדשים. בחרנו להציג בפניכם, בשלב הראשון שמפניה מבית "פיליפונה" הוותיק ויינות ריזלינג מהיקב "מקסימין גרונהאוס" לצד יין מבית "דומיין אוריול" מדרום צרפת. כל זאת תוך חשיבה על קהל היעד שלנו וחשיפת הקהל הישראלי לטעמים חדשים ושונים על מנת לפתח את תרבות היין. אנחנו מבטיחים להמשיך לצרף למגוון היינות שלנו עוד ועוד פריטים מעניינים במטרה להמשיך ולהוביל את תרבות האלכוהול בישראל."

פירוט על סוגי היינות והשמפניה:

Les Domaines Auriol Picpoul de Pinet 'Les Flamants' 2020 

100% ענבי פיקפול מהכפר פינה שבדרום צרפת. הכרמים ממוקמים ליד לגונת "דה טו" שנחשבת לאגם השני בגודלו בצרפת ונמצאת בצמוד לים התיכון. זהו אזור בעל אקלים ים תיכוני המאופיין בכמות גשם נמוכה וטמפרטורות גבוהות יחסית בקיץ. זן הפיקפול הוא זן המבשיל מאוחר במיוחד, עם חמיצות טבעית גבוהה יחסית, אפילו בשנים חמות. הענבים נבצרים ועוברים מיון בכרם וביקב. לאחר מכן הענבים נמעכים ועוברים תקופת השריה קצרה לפני התסיסה, כל חלקה עוברת תסיסה בנפרד בטמפרטורה נמוכה וחלק מהיינות עוברים תהליך של התיישנות במיכל על השמרים המתים על מנת להעצים את המורכבות של היין. לאחר מכן מתבצע בלנד בין החלקות ובקבוק.

תיאור היין:  צבע צהוב- ירקרק, אף נעים של פרחוניות ופירות טרופיים בוסריים יחד עם מינרליות מורגשת ואפילו מליחות עדינה.

סוג היין: יין: לבן

אזור: אוקסיטני, דרום צרפת

אלכוהול: 13%

זן: 100% פיקפול

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°C- 12°C

התאמת יין לאוכל: דגים נאים ודגים בגריל.

רויאל ריזרב ברוט, PHILPPONNAT CHAMPGNE

שמפניה רויאל רזרב ברוט הינה הביטוי הטהור ביותר של סגנון בית השמפניה- פיליפונה. שמפניה זו מציעה איזון מצוין בין מבנה, חמיצות וטעמים וחושפת את האופי של הטרואר במארוי סורי אי ,(Mareuil-sur-Ay) שם גדל בעיקר פינו נואר והוא גם הדומיננטי בבלנד. בלנד של פינו נואר, שרדונה ופינו מונייה שנבצרו בבשלות אידאלית ומגיעים בעיקר מכרמי פרמייר וגראן קרו מלב אזור היין שמפיין. הענבים עוברים ליקב לסחיטה עדינה. התירוש הראשוני עובר תסיסה במכלי נירוסטה ולאחר מכן תסיסה מאלולקטית חלקית. לבלנד מתווספים בין 20% ל-30% של יינות רזרבה המתיישנים בחביות עץ בשיטת הסולרה ובכך מתמזגים יחד מבלי לאבד מהרעננות של היין. דוסאז' מתון של 9 גרם לליטר- ע"מ לשמור על איזון בין רעננות, פירותיות וחמיצות, מבלי למסך על אופי היין. שמפניה זו מתיישנת במרתפי היקב בתוך הבקבוק עם השמרים המתים במשך שלוש שנים מה שמאפשר לה להתיישן בנעימות לאורך שנים מבלי לאבד רעננות.

תיאור היין: לשמפניה צבע זהוב עם נגיעות ענבריות ובועות עדינות אך חיות. באף, פריחת גפנים ולחם קלוי קלות. לאחר שנפתחת, חושפת ארומות של פירות יער בשלים, פירות הדר ודבשיות קלה. בפה, טעמים פירותיים של דומדמניות, פטל אדום וענבים בשלים יחד עם נגיעות עדינות של ביסקוויט ושל לחם טרי. לשמפניה זו גוף מלא יחסית, וסיומת ארוכה במיוחד.

סוג היין: לבן מבעבע

אזור: שמפיין, צרפת

אלכוהול: 12.5%

זן: 65% פינו נואר, 30% שרדונה, 5% פינו מונייה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6°C- 8°C

התאמת יין לאוכל: מצוין בתור אפריטיף וידגיש מנות של עופות ונקניקים מובחרים. ילך יד ביד עם מנות דגים ופירות ים.

2020 Maximin Grünhaus GRÜNHÄUSER Riesling

ריזלינג שנותן הצצה ליינות הסינגל ויניארד הגבוהים של היקב ומייצג את האופי ה"גרונהאוסי" המובהק מבחינת הטעמים והצלילות. מערכת היחסים בין המתיקות לחמיצות מגיעה תמיד לבלאנס, ובכך מבטיחה שתיה מהנה גם כשהיין צעיר. היין מייצג באופן מדויק את אזור הגידול.

תיאור היין: באף, ריחות אבן רטובה, ניואנסים של עשבוניות, פרחוניות מהנה וריחות של פירות האיזור כדוגמת אפרסק לבן, תפוח ירוק ואגסים. בפה, ארומטיות מובהקת, פרחוניות ופירותיות יחד עם חמיצות מורגשת. טעמי פירות הדר כדוגמת ליים ואשכולית שולטים בטעם, אך גם טעמי פרי צהוב בשל כדוגמת חבושים ושזיף צהוב. חריפות ירקרקה ועשבונית, מינרליות של צפחה עזה ומליחות מאפיינים את היין. סיומת ארוכה, פירותית וחמצמצה.

סוג היין: לבן

אזור: מוזל

אלכוהול: 11.5%

זן: 100% ריזלינג

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6°C- 9°C

התאמת יין לאוכל: דגים נאים, אספרגוס ברוטב חמאה.

2021 MAXIMIN Riesling Maximin Grünhaus

הריזלינג הבסיסי של היקב, ריזלינג קלאסי של אזור המוזל. הענבים נבצרים מכרמים בעלי אדמות צפחה לאורך המוזל ועמק הרוּור. על התווית מופיע הסוס באדום שהוא סמל הבית.

תיאור היין: ליין ריחות פירותיים ופרחוניים, ארומות תפוח ירוק, פטל עדין ונגיעות פרי הדר משולבות בניואנסים של פרחי סמבוק שחור. בפה, היין מציג טעמי פירות הדר בשלים משולבים בפירות גלעיניים צהובים (אפרסק ומשמש). תבליני הצפחה המובחנים והחמיצות האופיינית מדגישים את האופי ה"מוזלי" ומציגים איזון מושלם. ליין סיומת ארוכה ומרעננת.

סוג היין: יין: לבן

אזור: מוזל

אלכוהול: 11.5%

זן: 100% ריזלינג

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6°C- 9°C

התאמת יין לאוכל: דגים נאים, סלטי קיץ ירוקים, תותים ואספרגוס.

קיימו אנשי רדקס במסעדתה של השף שיראל ברגר, כאן הוגש מקצה טעימות של מנות המסעדה לצד היינות.

רדקס (Radex)

צילומים בלעדיים: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top