חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב עמק האלה Blanc de Blanc-Brut Nature 2009

"אזור עמק האלה מוכר בעולם כולו כאתר שבו נערך הדו-קרב המפורסם בין דוד לגוליית. עם זאת, בימי קדם היה העמק ידוע לא פחות בזכות היינות שיוצרו בו. המסורת ההיסטורית של גידול גפנים וייצור יין, שנשכחה במשך מאות שנים, קמה לתחייה בתחילת שנות ה90 של המאה 20 בזכות נחישותם של קומץ בעלי חזון. הקמת יקב עמק האלה ב-1998 החזירה לאזור תרבות יין בת אלפי שנים – עם הכלים והידע של המאה ה-21. העקרונות שהנחו את מקימי היקב היו לייצר יין מעולה כשר, המנצל את היתרונות והתנאים הייחודיים של האזור.  היקב הנו ESTATE,  כלומר יקב המייצר יינות פרימיום כשרים מכרמים שבבעלותו הבלעדית, תוך שליטה בכל תהליך גידול הענבים ונתינת דגש משמעותי לביטוי האזורי – Terroir. היקב נחשב לאחד המתקדמים והאיכותיים ביותר בישראל, ומייצר כ- 300 אלף בקבוקים בשנה, כולם יינות פרימיום איכותיים וכשרים. כ-20% מהתפוקה מופנים לייצוא בעיקר  לארה”ב." יקב עמק האלה Blanc de Blanc 2009.

VINEYARD’S CHOICE מותג הפרימיום של היקב המביא לידי ביטוי את הענבים המובחרים ביותר מחלקות הכרם הטובות ביותר, וכן יין שעבר יישון ארוך בחבית ובבקבוק, טרם השקתו. היינן מחליט בכל שנה אילו יינות יזכו לשאת את תווית VC היוקרתית והמחייבת, ולכן משנה לשנה תמצאו בסדרה זו יינות שונים

המונח Blanc de Blanc הוא צרפתי כשהתרגום הוא 'לבן מלבנים'. מונח זה הוא ביחס לענבים המשמשים לייצור היין המדובר וכי הם למעשה רק ענבים לבנים.

אלמנט ה- Blanc של המונח מתייחס למיץ המופק מהענב שהוא 'לבן' – (כן, בענבים אדומים ושחורים יש מיץ ענבים לבן ורק מגע ממושך עם הקליפה מייצר את הצבע הרוזה / אָדוֹם.)

 יקב עמק האלה Blanc de Blanc-Brut Nature 2009

רשמי טעימה שלי: צבע זהוב עז, עם ניחוח שרדונה רך וקרמי ברור. אפרסק לבן, תפוחים טריים, לימון-ליים, שמרים וטוסט חיטה חם, המעורב עם רמזים של יערת דבש, אננס אפוי ושקדים קלויים. בפה, יש רמזים לשקדים ותפוח אפוי עם פירות מטע ועשב ירוק/חציר, מביאים חמצמצות נעימה לאמצע החך, מה שמוביל לגימור נקי, הרמוני, מינראלי ומבריק, אלגנטי ומשובח, נקי ומרענן. עם אופיו התוסס, הפורה והממוקד, היין המבעבע הזה ישמור על רעננותו, המבנה והגימור המעודן שלו, במשך שנים רבות, אפילו עשרות שנים לאחר יציאתו לשוק.

סוג היין: יין לבן מבעבע יבש המיוצר בשיטה המסורתית. LATE DISGORGEMENT – TRADITIONAL METHOD

תהליך עשיית היין: בציר 2009, הנו הבציר הראשון ביקב בו יוצר לראשונה יין מבעבע בשיטה המסורתית. תהליך היין מורכב וקפדני וכלל בחירה פרטנית של חלקת שרדונה מובחרת מכרם נס הרים, בציר מוקדם ותסיסה בנפרד של היין, תחילה במיכל ולאחר מכן תסיסה שנייה בבקבוק. היין שהה על השמרים במשך 8 שנים במרתף היקב לאחר מכן הוסרו המשקעים והשמרים מהיין,והבקבוק פוקק מחדש. בצר את הענבים ליין היינן דורון רב הון בשנת 2009, המשיכו וטיפלו ביין, על ציר השנים, הייננית לין גולד, היינן דרור אנגלשטיין, והשיק את היין מאיר עמר, משגיח הכשרות שמכהן כיום כיינן של היקב. ליין לא נוספה תוספת סוכר כלשהי והוא נשאר טבעי מתחילתו ועד סופו.

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה

אלכוהול: 12.5%

כשרות: כשר לפסח כשר למהדרין U P בהשגחת הרבנות המקומית מטה יהודה, בד"צ בית יוסף, מכון לכשרות בהשגחת הרב מרדכי אונגאר, ללא חשש טבל ערלה ושביעית. לא מבושל.

בקבוק: 750 מל"ל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-10°C

מחיר מומלץ לצרכן: 220  ₪.

02-9994885

[email protected]

א'-ה' 09:00-19:00

ו' 09:00-14:00

קרדיט צילום: דני רובין. עיבוד תמונה: ניר רובין.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top