חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקת קטלוג היינות לשנת 2023 של "חברת שקד" וחשיפת חדר הטעימות המקצועי והמעוצב לטעימות יין מודרכות – הרבה כבוד!

מאות יקבים מרחבי העולם, מאות יינות בהם 100 יינות חדשים מ-23 יקבים שיינותיהם מגיעים לראשונה לארץ המסקרנים שבהם: יינות מ-2 יקבים במרוקו, הראשונים בישראל בבעלות מרוקאית מלאה. חברת "שקד" מציגה את קטלוג היינות שלה לשנת 2023.

כמידי שנה, חושפת חברת "שקד" לייבוא, שיווק והפצת יינות את קטלוג היינות שלה לשנה הבאה. קטלוג 2023 טומן בחובו הפתעות מרגשות. בין מאות היינות המוצגים בקטלוג, מכ-200 יקבים ברחבי העולם, ניתן למצוא 100 יינות חדשים, בהם יינות מסלובניה וגם, לראשונה בישראל, יינות מ-2 יקבים במרוקו שהם בבעלות מרוקאית מלאה – יקב סלארס דה מקנס ממרגלות הרי האטלס, שהוא הגדול והמפורסם במדינה, ודומיין אולד ת'אלב, היקב הוותיק במדינה, אשר נוסד ב-1926!

נציגים מיקבים אלה הגיעו לארוע ההשקה של הקטלוג, ובנוסף להם הגיעו נציגים מיקבים בסלובניה, גרמניה, ספרד, צרפת, ארגנטינה ואיטליה.

בקטלוג המקיף ניתן למצוא יינות מיקבים המיוצגים בארץ בלעדית ע"י חברת שקד, ממדינות כמו גרמניה, פורטוגל, יוון, אוסטריה, ארה"ב, דרום אפריקה, ניו זילנד ועוד.
פרק מיוחד בקטלוג מוקדש ליינות כשרים מהעולם – החל מהבלו נאן מגרמניה, דרך היינות הניו זילנדיים מאד האוס, לה ז'אמל הצרפתי, גאטו נגרו הצ'יליאני, דומיין ברון דה רוטשילד ועד ליין המיראבל – הרוזה הנוצץ מהיקב של בראד פיט ומשפחת פרין. בקטלוג אף ניתן למצוא את מגוון היינות של יקב רקנאטי שחברת שקד הינה אחת מבעליו.

חדשות נוספות מחברת שקד: חדר טעימות מקצועי ומעוצב לטעימות יין מודרכות

כחלק מתפיסתה של חברת "שקד", להנחיל ולקדם את תרבות היין בישראל, משיקה החברה בימים אלה חדר טעימות יין מקצועי שהוקם בסמוך למשרד הראשי של החברה, ברמת גן.

החלל המעוצב והמושקע ישמש למפגשי הדרכת יין מקצועיים, במטרה לקדם את בקיאות לקוחותיה בתחום היין. מסעדנים, מלונאים, בעלי חנויות יין, מעדניות ורשתות השיווק, מלצרים וסומליירים – יוזמנו לטעימות יין מודרכות אשר ירחיבו את ידיעותיהם ויתנו להם כלים להגדלת מכירות היין.

חדר הטעימות ערוך לקיים הדרכות למשתתפים בודדים ועד 35 איש בישיבה, ולקהל גדול יותר באירוע עמידה עם דוכני טעימה. הוא מצוייד בכל העזרים האלקטרוניים להצגת מצגות ולהמחשה וכן בכל האמצעים הדרושים לקיום טעימת יין מקצועית כולל מטבח מאובזר.

בנוסף לקהל המקצועי, יתקיימו במקום גם טעימות לקהל הפרטי, בקבוצות אורגניות.
אירועי הטעימה ילוו בכיבוד קל המותאם ליינות שייטעמו. כל המפגשים וההדרכות, הן לקהל המקצועי והן לפרטי, הינן ללא תשלום ומטרתן העשרה והפצה של אהבה לעולם היין.

הטעימה הראשונה לעיתונאים וכתבי יין, התקיימה ברביעי האחרון ה-9.11.22 בחדר הטעימות היא של נציגים מ-7 יקבים שונים, כל אחד ממדינה אחרת, שהגיעו לארץ עבור השקת קטלוג 2023.

להלן היינות בטעימה:

גרמניה

ריזלינג Win Win – Von Winning Riesling Win Win

אזור גידול: פפאלץ

זן ענבים: ריזלינג

התיישנות בחביות: מספר חודשים

תהליך יצור: מחצית מהיין תססה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה והמחצית השנייה בחביות עץ אלון.

על היין: ריזלינג מצוין בעל ניחוחות מורכבים אופייניים לצד רמזים עדינים לעץ האלון ברקע. בפה הוא מפגין מורכבות רבה ומשלב בין עושר ושכבות של טעמים לרעננות נהדרת.

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

על היקב

אחד היקבים הידועים והנחשבים באזור הפאלץ ובגרמניה כולה. מאז שנוסד בשנת 1849 מייצרים במרתפים ההיסטוריים של יקב פון ווינינג יינות איכות משובחים המשקפים את הכרמים הנהדרים שמטפח היקב באזור. מייסדי היקב היו אף בין מקימי ה- VDP, ארגון יצרני האיכות של גרמניה, בו הוא חבר כמובן גם כיום. היקב מחזיק היום ב- 640 דונם כרמים כולל חלקות רבות בעלות הסיווג הגבוה גרנד קרו (Grosses Gewächs). מרבית הכרמים מוקדשים לזן הריזלינג והיתר נטועים בפינו נואר, סוביניון בלאן, ווייסבורגונדר ושרדונה. תפיסת העולם ביקב מעניקה כבוד עצום למסורת, לטבע ולסביבה. חלק מהיינות מותססים על ידי שמרי הבר בחביות עץ בגדלים שונים, ללא שימוש במערכת קירור.

ספרד

אלבריניו תווית ורדה – Granbazan Albarino Etiqueta Verde

אזור גידול: ראייס באייסאס, כרמים בעיצוב פרגולה המסורתי של האזור

זן ענבים: אלבריניו

תהליך יצור: בציר ידני והגעה מהירה ליקב, הפרדה מהשזרות והשריה בת 8 שעות, תסיסה ספונטנית באמצעות שמרי הבר במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה והתבגרות במכלים על משקעי השמרים במשך 4 חודשים.

על היין: בעל גוון זהוב חיוור וניחוחות של קליפת לימון, תפוח עץ צהוב ומלון. בעל נוכחות רבה בפה ושילוב נהדר של רעננות עם עושר טעמים ואלגנטיות.

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

על היקב

הסיפור של גראנבזאן מתחיל בשנות ה- 60 כאשר מנואל אוטרו רוכש את חלקת האדמה בעמק סאלנס בלב אזור ראיאס באייסאס, ממלכת האלבריניו. מטרתו היתה להרחיב את עסקי המזון של המשפחה גם לתחום היין. בנו של מנואל הגשים את החלום בתחילת שנות ה- 80 כאשר הקים את היקב במבנה יפיפה בסגנון ניאו-קלאסי ומסביבו נטע 140 דונם כרם בעיצוב סוכה המסורתי של האזור. המטרה מהרגע הראשון היתה יצור יינות אלבריניו איכותיים, הרבה לפני שהללו נהנו מהמוניטין העולמי לו הם זוכים כיום. 40 שנה אחרי אפשר לומר שהמטרה והשגה – יינות היקב והאזור כולו ממוקמים בשורה הראשונה בין היינות הידועים והמבוקשים בעולם.
סלובניה

קרו סלקשן סוביניון בלאן – Marjan Simcic Sauvignon Blanc Cru Selection

אזור גידול: ברדה (סלובניה) וקוליו (איטליה)

זן ענבים: סוביניון בלאן

התיישנות בחביות: 15 חודשים

תהליך יצור: בציר ידני והשריה ארוכה של 4 ימים על הקליפות. סחיטה עדינה ותסיסה באמצעות שמרי הבר. התיישנות בת 15 חודשים בחביות עץ גדולות בנות 2,500 ליטר.

על היין: סוביניון איכותי וייחודי בעל ניחוחות מורכבים של עשבי תיבול, פריחי בר ותבלינים אקזוטיים. בעל גוף מלא, עושר טעמים וסיומת ארוכה.

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

על היקב

יקב משפחתי מקסים הממוקם באזור ברדה שהוא בעצם המשכו הטבעי של אזור היין האיטלקי קוליו שבפריולי. בשנת 1860 רכש כאן אנטון סימצ'יק חלקת אדמה ומשק וייסד את עסקי היין של המשפחה. מריאן סימצ'יק, היינן והמנהל של היקב כיום הוא בן הדור החמישי. מריאן מאמין גדול בטרואר של האזור היפיפה בו הרי האלפים פוגשים את הים התיכון. מאז שקיבל על עצמו את ניהול היקב הוא לקח על עצמו מחויבות בלתי מוגבלת לאיכות ולמסורת המשפחתית והפך אותו למפורסם ברמה בינלאומית. היינות המעולים שלו מיוצרים תוך הקפדה עצומה וזוכים כיום לציונים גבוהים ביותר ממבקרי היין החשובים בעולם. היקב מטפח 180 דונם כרמים בצד הסלובני והאיטלקי של האזור מהם הוא מייצר כ- 90,000 בקבוקים בשנה. עיקר הענבים אותם מגדל היקב לבנים ביניהם ריבולה ג'אלה, פינו גריג'ו, סוביניון בלאן, סוביניון ורט, שרדונה. בין האדומים קברנה סוביניון, פינו נואר ומרלו.

צרפת

שאטו ד'אקריה טאבל רוזה – Chateau d'Aqueria Tavel Rose

אזור גידול: עמק הרון

זן ענבים: גרנאש (45%), קלרט (20%), סנסו (15%), מורבדר (8%), סירה (6%), בורבולן (4%), פיקפול (2%)

על היין: בעל גוון ורוד-אדום וניחוחות של פטל ותות שדה טרי. רוזה נהדר המשלב עוצמת טעמים, גוף מלא וריכוז עם רעננות רבה ואלגנטיות. רוזה ייחודי המייצג נהדר את הטרואר.

מחיר מומלץ לצרכן: 115 ₪.

על היקב

ההיסטוריה המרתקת של שאטו ד'קאריה מתחילה בשנת 1595 כאשר לואי ג'וזף ד'אקריה רכש את שטח האדמה באזור טאבל שבדרום עמק הרון מהמנזר שהחזיק בו. בנו, רוברט, בנה את השאטו שנמצא כאן עד היום. מאז החליפה הטירה מספר ידיים אבל גידול הענבים וייצור היין נמשך לאורך כל השנים. משנת 1919 נמצאת האחוזה בידיה של משפחת אוליבייר. במשך שלושת הדורות בהם היא מנהלת את היקב מקפידה המשפחה להתמקד בטיפוח הכרמים ואיכות היין והפכה אותו לאחד המצליחים באזור. בשטחי האחוזה 680 דונם כרמים באפלסיונים טאבל, ליראק וקוט דו רון, כולם בגוש אחד מסביב לשאטו.

מרוקו

זאיאן – Celliers des Meknès Zayane

אזור גידול: מקנס, כרם ותיק (נטיעה 1942)

זן ענבים: קריניאן

התיישנות בחביות: מספר חודשים

תהליך יצור: שיתוף פעולה עם אלברט קוסטה מדומיין וואל לאק בפריוראט. בציר ידני, תסיסה ספונטנית בחביות עץ צרפתיות בנות 500 ליטר והתיישנות נוספת בחביות.

על היין: גוון אדום סגול עז. ליין ניחוחות מרוכזים של פרי שחור בשל, טבק, תבלינים ועץ אלון. יין עשיר ונדיב מאוד המייצג את המסורת הארוכה של גידול ענבי קרניאן במרוקו.

מחיר מומלץ לצרכן: 165 ₪.

על היקב

נוסד בשנת 1964 על ידי ברהים זניבר, מהדמויות החשובות בתעשיית היין המרוקאית וכיום היקב הגדול והמפורסם במרוקו ואחד האיכותיים במדינה. לסלרס דה מקנס תרומה מרכזית בקידום היין המרוקאי בעולם. הוא היה הראשון לנטוע זני ענבים בינלאומיים כמו קברנה סוביניון, מרלו, שרדונה ועוד, הראשון ליישן יינות בחביות עץ אלון ועוסק מאז היווסדו בשיפור איכות היין וחשיפתו לשוק הגלובלי.
היקב הממוקם למרגלות הרי האטלס מגדל כ- 20,000 דונם ענבים בשלושה אפלסיונים באזור מקנס: גרון, בני-מ'תיר, וקוטו ד'אטלאס. סלרס דה מקנס מייצר מספר מותגי יין, חלק ניכר מהם מיועד ליצוא. יינות הדגל מיוצרים בשאטו רוסלאן הכולל 7,000 דונם כרמים, יקב משוכלל, מלון בוטיק גנים מטופחים ומסעדה.

ארגנטינה

זוקרדי מלבק Q – Zuccardi Malbec Q

אזור גידול: מנדוסה, עמק אוקו, כרמים בגובה 1000-1100 מטר

זן ענבים: 100% מלבק

התיישנות בחביות: כשנה

תהליך יצור: בציר ידני בחלקות נבחרות ומיון קפדני של הענבים. תסיסה באמצעות שמרי הבר במכלי בטון והתיישנות במכלי בטון ובחביות עץ אלון בנות 500 ליטר.

על היין: מלבק משובח בעל ניחוחות מורכבים של פרי יער בשל ותבלינים אקזוטיים ברקע. יין עשיר, עסיסי ומלא עם מבנה נהדר ואיזון מצוין לצד מרקם מלטף וסיומת ארוכה למדי.

מחיר מומלץ לצרכן: 109 ₪.

על היקב

יקב סנטה חוליה נוסד על ידי משפחת זוקרדי ונקרא על שם ביתו היחידה של חוסה – חוליה (ג'וליה). ככזו מחויב היקב ליינות המיוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות תוך הקפדה רבה על ערכי הסביבה ועל הקשר עם הקהילה המקומית. היקב מיישם בכרמים מדיניות ברת קיימא (חלקם בעלי הסמכה אורגנית). היינות של משפחת זוקרדי משלבים את התכונות המעולות של שלושת תתי האזורים במנדוסה – מאיפו, עמק אוקו וסנטה רוסה והם מייצגים את התמצית של מנדוסה: האקלים, האדמה והאנשים.

איטליה

טואה ריטה ג'וסטו די נוטרי – Tua Rita Giusto di Notri

אזור גידול: טוסקנה, מארמה

זן ענבים: קברנה סוביניון, מרלו, סירה, קברנה פרנק

תהליך יצור: בציר ידני, תסיסה במכלי נירוסטה ובחביות עץ והתיישנות קצרה במכלים ובחביות.
על היין: בעל גוון אדום רובי עמוק וניחוחות של פרי אדום טרי לצד רמזים לעשבי תיבול ולעץ אלון עדין ברקע. ליין איזון נהדר עם טעמי פרי עשירים לצד רעננות ואלגנטיות רבה.

מחיר מומלץ לצרכן: 415 ₪.

על היקב

יקב סופר טוסקן איכותי ונחשק שנוסד מתוך תשוקה אדירה ליין ולמקום. ממוקם באזור ליבורנו הסמוך לחוף הים של טוסקנה מדרום לבולגרי. ההתחלה היתה צנועה. ריטה טואה ובעלה וירג'יליו רכשו את האחוזה בשנת 1984 ונטעו בשטחה 20 דונם של ענבי קברנה סוביניון ומרלו במטרה לעבדם בצורה הכי טבעית שאפשר. אף אחד לא ציפה שהיקב הקטן שהקימו יהפוך תוך זמן קצר יחסית לאחד השמות הלוהטים בעולם היין. אחרי לימוד ארוך של הקרקע שחררו בני הזוג את היין הראשון שלהם רק ב-1992 עד מהרה החלו היינות המרוכזים והעשירים שלהם לרכוש לעצמם עדת מעריצים גדולה. היקב קיבל מעמד אייקוני כאשר היה הראשון באיטליה שקיבל ציון מושלם של 100 נקודות ממבקר היין הנודע רוברט פרקר. כיום, בניהולה של סימנה, ביתם של ריטה ווירג'יליו, וסטפאנו בעלה, מטפח היקב כ- 300 דונם כרמים וממשיך לשמר את מעמדו המיוחד ולהקפיד על האיכות הבלתי מתפשרת של היין תוך שימור הקשר ההדוק לאדמה ולמסורת האיטלקית.

חברת "שקד"

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top