חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יערה – מלבק 2017, שיראז 2017, מלבק 2019, מרלו קברנה פרנק 2019 – היינות שלכם לחגי תשרי תשפ"ג

יקב יערה – ובעליו הדר ושמוליק עובדיה שהוא גם יינן היקב, מתעתדים להקים מרכז מבקרים ליקב, תכנית שקורמת עור וגידים בימים אלה. מדובר בכ- 450 מ"ר של מרכז מבקרים, הכולל מדרך אבן, מדשאה, מטבח וריהוט חצר, נוף יפיפה הצופה אל תל-גזר. פגשתי את שמוליק עובדיה בבוקר יום שישי האחרון בבית הספר ליין ויקב שורק עת הגיע למקום לאסוף בהשאלה כמה ארגזים המיועדים לבציר של ענבי פטיט סירה ופטיט וורדו, ענבים שהבשלתם קצת מבוששת לבוא בשל עיכובי מזג אוויר. לדברי שמוליק "בכפוף לאיכות הענבים, תתקבל החלטה על מספר החביות שאני מתכוון להפיק מבציר זה". בנובמבר 2022, שמוליק מתכוון לבקבק כמות די נכבדה (יחסית) של בקבוקי יין, שכולם יינות אדומים, מבוססי בלנד בורדו. חלקם בלעדיות שלו וחלקן חביות בשותפות עם יינן נוסף. יינות אלה, מיוצרים באהבה ושמחה, ביקב יערה בכרמי יוסף, יקב בוטיק שהוקם ע"י הדר ושמוליק עובדיה ומייצר יינות איכותיים, ממספר זנים. יקב יערה מלבק 2017, שיראז 2017, מלבק 2019, מרלו קברנה פרנק 2019, היינות שלכם לחגי תשרי תשפ"ג.

יקב יערה VINERIE DE YAARA מלבק 2017

רשמי טעימה שלי: זוהי לי הפעם השלישית לטעום יין זה. טעמתי אותו בחבית טרום ביקבוק. טעמתי אותו בשנית די ובסמוך לאחר הביקבוק ואני טועם אותו עכשיו, אחרי ששמוליק היינן אמר לי: "שהזמן בבקבוק עושה לו ליין רק טוב" ו"על זה" הוא אומר: "אני רוצה שתכתוב כי בפעם שעברה אישתי לא כל כך אהבה שכתבת עליו בינוני פלוס"…ולפיכך, באף, ארומות סגולות של פירות אדומים בשלים, אוכמניות, שזיפים כהים, קאסיס ופלפלים. החך, חלק, גמיש ומאוזן, עם שזיף כחול, דובדבן שחור, ליקוריץ, פרח סגול ותווי תבליני אפייה חמים כמו קינמון ורמיזה לציפורן. טעמים של פירות יער טעימים, מודגשים על ידי אותם תווי תבלינים, היין מורכב, מעניין וטעים לחיוב עם גימור ארוך וטעם לוואי ייחודי.

סוג היין: אדום יבש

כרם: מבוא חורון

היין יוצר וממולא במתקני בית הספר ליין ויקב שורק

תיאור היקב את היין: תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר באהבה ובשמחה ביקב יערה בכרמי יוסף. יקב בוטיק שהוקם על ידי הדר ושמוליק עובדיה וייצר יינות איכותיים ממספר זנים. ענבי מלבק נבצרו בשנת 2017 בכרמי מבוא חורון. הענבים ליין זה נבחרו בקפידה על ידי היינן אשר ליווה מקרוב את תהליך הגידול והבציר. התיישנות היין בחביות עץ אלון צרפתי הביאה ליין ניחוחות של תבלינים וטעמים פירותיים -מתובלים

אלכוהול: 14%

התיישנות: 20 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

כשר: לא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16C – 18 °C°

יינן: שמוליק עובדיה

מחיר מומלץ לצרכן: 175 ₪.

יקב יערה VINERIE DE YAARA שיראז 2017

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות בשלים של פטל ודובדבן שחור, עזים ומוגדרים היטב ואליהם מצטרפים רמזים לפלפל שחור גרוס טרי. בחך, ניואנסים של שוקולד מריר ותווי תבלינים אפייה מתוקים, המשתלבים בצורה חלקה, עם טעמי פרי העץ הטריים. הפרי הגלילי, בעל ריכוז עשיר, והוא נתמך בחומציות הטרייה ובטאנינים המשיים המשובחים שלה. היין שתי ועכשווי ויש לו את המבנה שיעזור לו להתבגר ולהתפתח הלאה במורכבות במהלך 6-8 השנים הבאות. בהחלט יין, שהזכייה במדליית הזהב מצדיקה את קיומו.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב היין: 100 ענבי שיראז

כרם: ספסופה בגליל העליון

היין יוצר וממולא במתקני בית הספר ליין ויקב שורק

תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר באהבה ובשמחה ביקב יערה בכרמי יוסף. יקב בוטיק שהוקם על ידי הדר ושמוליק עובדיה וייצר יינות איכותיים ממספר זנים. גפן הסירה ובשמו המקורי שיראז, מגיע מהעיר שיראז שבאירן. זן זה, הינו הזן העיקרי הנטוע בעמק הרון שבצרפת ובטוסקנה שבאיטליה. היינות המופקים ממנו ניחנים בצבעי סגול / שחור וטעמם פירותי. זן הסירה אוהב מאוד את חום השמש ומסתגל בצורה נהדרת לתנאי האקלים והקרקע הארץ ישראלית.

אלכוהול: 15%

יינן: שמוליק עובדיה

זכיות ומדליות: מדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית "טרה וינו" 2019-2020

התיישנות: 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

כשר: לא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16C – 18 °C°

מחיר מומלץ לצרכן: 200 ₪.

יקב יערה מלבק 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול עמוק עם השתקפויות סגולות. שוליים בוהקים.  באף, ארומה עזה, ניחוחות עמוקים של פירות אדומים וכהים בשלים, מצטרפים לתווים עדינים של סיגלית ולבנדר, עם עקבות של וניל ומוקה. בחך, תחושת פה עשירה ומרוכזת, רכה וקטיפתית, מודגשת על ידי טעמים של אוכמניות ופטל שחור, עם מגע של עור וקינמון. ליין טאנינים גרגיריים עדינים מאוד, משולבים היטב, חומציות בהירה ומינרליות צורנית, המעניקה אורך יוצא דופן לסיומת. 

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי מלבק – ענבי המלבק גדלו ונבצרו בהרי יהודה בכרם שנבחרבקפידה. היינן, ליווה את גידול הענבים ואת הבציר.

היין יוצר וממולא במתקני בית הספר ליין ויקב שורק

יינן: שמוליק עובדיה

התיישנות: 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מל"ל

כשר: לא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16C – 18 °C°

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב יערה מרלו קברנה פרנק 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, עמוק, אדום-אודם, מלא בינוני, בהיר יותר בקצה. האף, מלא ומוצג באלגנטיות, מביא עמו ניחוחות של סיגלית, קסיס שזור, שזיף, עלה דומדמנית שחורה, תבלין חבית נפרש, מגע של ציפורן ורמז למינרלים. בחך, המעוגל להפליא, הגוף מלא, תווי שזיף אדומים וטעימים, עם מורכבות מהיישון בעץ אלון. הטעמים פרופורציונליים היטב ומוצגים באלגנטיות. טאנינים גמישים ועדינים, מספקים אחיזה קלה יציבה, משתהים עם אלמנט עלים סיגליות ועשבוניות ומורכבות נוגעת בניואנס של מליחות. הגימור מתמשך. זהו בלנד מרלו דומיננטי, משולב קברנה פרנק מאוזן היטב שמזכיר פטל שחור בשל, עם פירות עסיסיים, פרטים פרחוניים ועשבוניים וחך עדין. זהו יין רציני ומתחשב  – בסגנון רך, נגיש וידידותי לאוכל.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד אדום המורכב מ- 75% ענבי מרלו, 25% ענבי קברנה פרנק. היינות נבצרו באותו יום ועברו מלמיכלאחד לתסיסה משותפת, הכרמים בשפלת יהודה נבחרו ובקפידה והיינן ליווה אעת גידול הענבים ואת הבציר.

היין יוצר וממולא במתקני בית הספר ליין ויקב שורק

יינן: שמוליק עובדיה

התיישנות: 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

אלכוהול: 13%

בקבוק: 750 מל"ל

כשר: לא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16C – 18 °C°

מחיר מומלץ לצרכן: 170 ₪.

יקב יערה

תאנה 45, כרמי יוסף

טלפון:  077-9150501

נייד:     050-7531939 050-3307507

קרדיט תמונות: דני רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top