חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסקוטית מבית ישרקו מרחיבה את היינות מיקב RENATO RATTI מאיטליה ומשיקה: 2 יינות יבשים אדום ולבן. RATTI BRIGATA LANGHE CHARDONNAY 2021,  RATTI BATAGLIONE BARBERA D'ASTI 2020

אפתח ואספר, שהייתה לי הזכות והכבוד להתארח ביקב הזה ולטעום במקום מיינותיו במסגרת טיול יין מדהים וחוויתי לפיימונטה באיטליה, שעשיתי עם "איש הענבים". הסקוטית מבית ישרקו, מרחיבה את יינות היקב RENATO RATTI רנאטו ראטי מאיטליה – פיימונטה. ומשיקה: 2 יינות יבשים, אדום ולבן, RATTI BRIGATA LANGHE CHARDONNAY 2021,  RATTI BATAGLIONE BARBERA D'ASTI 2020 שיצטרפו לשלושת היינות הקיימים. יקב, רנאטו ראטי נחשב לאחד היקבים המוערכים ביותר בעולם בכלל ובאיטליה בפרט. מדובר ביינות בולטים, איכותיים וייחודים במיוחד. היינות שלכם לסוף השבוע הקרוב ובכלל.

רנאטו ראטי נולד בשנת 1934 ולמד ייננות באלבה. בשנת 1965 הוא רוכש את הכרם הראשון שלו: חלקה קטנה במרסנסקו, בליבו של אזור ברולו, בלה מורה. ארבע שנים לאחר מכן, מצטרף אליו אחיינו מאסימו מרטינלי. יחד, חופשיים מאותם כלבי-מסורת שמגבילים את שכניהם, הם משפרים ומיעלים את תהליכי ייצור היין שלהם, רוכשים כרמים נוספים ועוד. במהלך אותם שנים הם גם מקימים את מוזיאון היין של רנאטו ראטי, בכנסיה עתיקה שאותה משפצים.

עד למותו בשנת 1988, הופך רנאטו ראטי לאחד המומחים המוערכים ביותר ליינות ברולו. לאחר מותו בנו פייטרו, שממשיך את דרכו של אביו, מגדיל ומרחיב בשנות ה- 90 את הכרמים ובשנת 2002 מתחיל לבנות את היקב והמרתפים החדשים של רנאטו ראטי. היקב החדש בנוי כך שכל תהליך קליטת הענבים, ההפרדה שלהם והייננות יתבצעו בצורה שתביא לכדי ביטוי את הייחודיות של כל אחד מתתי האזורים של הלאנגה: בין אם מדובר ביינות ברולו, לה מורה או כרמים וחלקות אחרים. ליקב יש כיום כ- 350 דונם בשישה אזורי יין בלאנגה.

על תווית בקבוק ה"אלבה" האייקוני והאופייני לבית רנאטו ראטי, מופיעה דמותו של חייל פיאמונטזי, מאלה שהגנו על האזור בזמן המלחמות הנפוליאוניות.

אך יותר מכל תרומותיו לתרבות היין בפיימונטה, רנאטו ראטי הוביל את שינוי התפיסה בקרב אנשי היין, כאשר בשנת 1971 הציג את מפת הכרמים הייחודיים, כנהוג בשיטת בורגון CRU. ייחוד הכרמים נהוג מאז ועד היום וחולל מהפכה ביחס הייננים למקור הגידול שלהם.

RATTI BRIGATA LANGHE CHARDONNAY 2021

רשמי טעימה שלי: שרדונה קלוי ארומאטי, עם אשכולית, פאי תפוחים, נגיעות אגס  ותבלינים באף. בחך, מרקם עשיר ומאוד מהנה לשתייה, איזון נהדר. טעמי אגס בשל, מאפה, קינמון, אגוז מוסקט, חמאה, דבש, מינרלים, ו-וניל שנשארים בחך. הסיומת ארוכה.

סוג היין: יין לבן יבש

הרכב זני: ענבי שרדונה.

תהליך ייצור היין: הענבים עוברים פרס עדין מאוד, ולאחריו עובר התירוש תסיסה מבוקרת טמפרטורה, כ- 30% ממנו בחביות. היין נשאר "על שמרים" במכלים במשך 6-7 חודשים.

תיאור היין על פי היקב: ליין צבע זהב עמוק ועשיר מאוד בארומות של פרי טרופי, בננה, אשכולית ועוד. סיומת היין מזכירה מעט דבש.

התאמה לאוכל: היין מתאים למאכלי דגים, פירות ים ומתחבר באופן אלגנטי עם מאכלי ירקות. ההתיישנות בבקבוק מעשירה את טעמיו והופכת אותו מתאים גם למנות מתובלות יותר.

בקבוק: 750 מ"ל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12C°

אלכוהול: 13.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 99 ₪.

RATTI BATAGLIONE BARBERA D'ASTI 2020

רשמי טעימה שלי: באף, פטל שחור וחצץ עם רמזים של ליקוריץ שחור ועלי תה שחור, לצד שזיף ופלפל שחור. החך, בעל גוף בינוני עם חומציות בינונית מאוזנת וטאנינים נמוכים. תחושת הפה עגולה, והפרי עסיסי. טעמי תווי שזיף ודובדבן, תות מיובש, תה שחור, ליקוריץ שחור עדין, עם טוויסט של דובדבן ותפוז. פרי קדימה, עם מעט תבלין בסיומת היבשה והארוכה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי ברברה.

תהליך ייצור היין: הענבים נבצרים בבשלות אופטימלית. ביקב הם עוברים מעיכה והתססה במכלי נירוסטה, ובתום התסיסה – לאחר כשבועיים – מועבר היין לאחסון של כמה חודשים, חלקו בחביות וחלקו במכלי נירוסטה.

תיאור היין על פי היקב: ליין צבע אדום עז, עם ארומה של פירות בשלים על רקע תבלינים. היין עשיר ומתאים גם ליישון למשך כמה שנים.

התאמה לאוכל: היין ילווה נהדר בשרים אדומים על גריל ומנות ראשונות מתובלות.

בקבוק: 750 מ"ל.

אלכוהול: 14.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18C°

מחיר מומלץ לצרכן: 99 ₪.

ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ובמסעדות וברים נבחרים
 אתר חברת ישרקו

צילום: יח"צ משוחרר

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top