חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יהודה "שקד" קברנה סוביניון רזרב 2019 ו – מלבק ספיישל רזרב 2019, לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי

אנחנו אוהבים לבקר בסופי שבוע אצל ידידי הטוב אבי יהודה הכורם והיינן של יקב יהודה. הביקורים אצלו ביקב הם סוג של חוויה לימודית של כל פעם מחדש. האיש חי, נושם ונמצא, בתוך כל אחד מבקבוקי היין שלו ואין ולו יין אחד, שלא מקפל בתוכו סיפור והאנשה, תוך שהוא מכבד את בקבוקי היינות שלו בשמותיהם של בנותיו על יופיין, אופיין ואישיותם. יש לו גם יין דגל שהוא כולו מחווה לאח יקר שניפטר ויש גם יין מלבק חדש ספיישל רזרב, אותו הוא מכנה "היין הזה הוא אני". היום שבת, הייתה לי הזכות לטעום את כל פורטפוליו היינות של בציר 2019 ועם 2 מהם הפייבוריטים שלי גם יצאתי מהיקב ואני ממליץ עליהם כאן בשבילכם: יקב יהודה קברנה סוביניון רזרב 2019 ו – מלבק ספיישל רזרב 2019, לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי.

יקב יהודה "שקד" קברנה סוביניון רזרב 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם-סגול עמוק עם איזון ללא דופי, מורכבות יוצאת דופן וגימור עדין וארוך. באף, תווים מסודרים היטב של דובדבן שחור, קסיס, גרפיט, זפת, אספרסו, אגוז מוסקט ועשבי תיבול יבשים. החך מציע גרעין משמעותי של פרי, עם תווים של קסיס, פטל שחור, דובדבן שחור, אספרסו,  אניס, פלפל אנגלי, קטורת וטבק סיגר. לגימור הארוך מאוד, יש תווים של קסיס, טימין, עור וטבק סיגר. טאנינים משמעותיים, עם מוצקות קלה, שתצריך קצת סבלנות. זהו קברנה סוביניון בסגנון קלאסי, שבנוי כרץ למרחקים ארוכים. שיש לו את כל מה שנדרש, להשתבח על ציר הזמן בתנאי אחסון אופטימאליים, במרתף נהדר וראוי. הוא אמור להגיע לבגרות, תוך 8-10 שנים ולהתפתח בחן במשך 20+ שנים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סוביניון

תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר מענבי קבגרנה סוביניון שגדלו על אדמה גירית וסלעית בכרם שורש. יין אדום יבש מזן אציל.

התיישנות: 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 14%

סך הכול בקבוקים: 853

היין אינו מסונן

כורם ויינן: אבי יהודה

טמפרטורת הגשה מומלצת: °C16° – °C18

מחיר מומלץ לצרכן: 130 ₪.

יקב יהודה מלבק ספיישל רזרב 2019

רשמי טעימה שלי: ארומטי נמרץ על האף. ניחוחות של אוכמניות, שזיפים ופטל שחור, דובדבנים שחורים עשירים מאוד, אך לא בשלים מדי. גם אספלט ואופי חלוקי נחל רטובים, עם תבלינים בשוליים. בחך, היין מתפרץ ברעננות, כמו פטל שחור באמצע הקיץ. פרי שחור עז ועסיסי, עם בהירות יוצאת דופן בטעמים, מרקם מאוזן במיוחד, לאיזון חומציות. בעל גוף מלא עם ריכוז טוב, אבל לא בצורה כבדה והרבה יותר תבלינים, לצד טאנינים מעוגלים, הרבה רעננות וגימור חלק.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי מלבק

תיאור היקב את היין: סדרה זו נולדה בהיותי בסיור עם חבורת ייננים ממטה יהודה במנדוסה שבארגנטינה. שם התוודעתי לזן המלבק ובהתרגשות גדולה החלטתי לשתול אותו בכרם שורש, בשיטה ייחודית, הזן הארגטיני הזה התאקלם בהרי יהודה, התבגר במשך כעשור, נבצר לראשונה בסתיו 2019.

התיישנות: 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי משובח

אלכוהול: 14%

התיישנות: 24 חודשים

סך הכול בקבוקים: 820

כורם ויינן: אבי יהודה

היין אינו מסונן

טמפרטורת הגשה מומלצת: °C16° – °C18

מחיר מומלץ לצרכן: 160 ₪.

יקב יהודה

מושב שורש

054-463-8544

קרדיט תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top