חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אלכסנדר קברנה פרנק "סדרת רזרב" 2018 לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי.

יקב אלכסנדר, השוכן במושב הוותיק בית יצחק שבלב השרון, הוא יקב עילית משפחתי, אשר הפך עם השנים לאחד היקבים המובילים בישראל. היקב הוקם ב1996 על ידי יורם שלום, על הנחלה המשפחתית, ונושא את שם אביו אלכסנדר שלום ז"ל, ממנו קיבל את ההשראה והאהבה ליין. היקב ממשיך מסורת בת מאה ועשרים שנים של עשיית יין, שהחלה באיטליה, ובתוניסיה שם ייצרו סבו ואביו של יורם שלום יין ביתי. בשנות פעילותו צבר יקב אלכסנדר מוניטין מצוינים וקצר הצלחות רבות ופרסים מכובדים בארץ וברחבי העולם. אמנות עשיית היין של יקב אלכסנדר משלבת מסורת ותרבות יין משפחתית, תשוקה ויצירתיות, לצד ידע עדכני וטכנולוגיה חדשנית. הצירוף של תנאי הקרקע בכרמים, הממוקמים במיקרו אקלים אידיאלי לגידול ענבי יין, עם כורמים מסורים ומנוסים, הסוגדים לעבודתם, מבטיחים איכות ענבים אופטימלית. כל אלה, לצד טכניקות ייצור קפדניות וגישה אינטימית המעניקה יחס אישי לכל בקבוק – מאפשרים לנו ליצור יין אקסקלוסיבי, באיכות בלתי מתפשרת, שנה אחרי שנה. הסיפור המשפחתי הייחודי של יקב אלכסנדר בא לידי ביטוי מופלא בעיצוב הנדיר של תוויות בקבוקי היינות. הדפסי תכשיטים אותנטיים מרהיבים של משפחת שלום שעברו מדור לדור בתוניסיה ופניו של אלכסנדר על לוגו היקב הנשקף מכל בקבוק מרגשים בכל פעם מחדש, ממש כמו היין. הכרמים של היקב ממוקמים בגליל העליון, מבין המקומות הגבוהים ביותר בארץ שבהם קיים מיקרו-אקלים אידיאלי לגידול ענבי יין. דגש רב מושם על שימוש באגרו-טכנולוגיה מתקדמת לצד משטר מים קפדני, תוך הקפדה על יבול נמוך לגפן. מעקב צמוד אחר תהליך הבשלת הענבים ובחירה קפדנית של יום הבציר מבטיחים איכות ענבים אופטימלית. יקב אלכסנדר חתום על חוזים ארוכי טווח עם מספר כורמים מהגליל העליון. כורמים מסורים ומנוסים הסוגדים לעבודתם ולקדושת הגפן ומבטיחים איכות ענבים אופטימלית. יקב אלכסנדר קברנה פרנק רזרב 2018 לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי.

יקב אלכסנדר קברנה פרנק רזרב 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, עמוק ליבה כהה, שוליים עם בהירות מבריקה. טעמים עוצמתיים ועסיסיים, של גרגרי יער אדומים בשלים, עם תווים מקורמלים של תאנה, דובדבן ושזיף, השזורים באלגנטיות בחבית. בעל גימור ארוך ומלא חיים מבחינה טאנית, אך עם חך רך להפליא. זהו יין מאוזן היטב, עם כל איכויות הפרי הזני והאופי הארצי שניתן לצפות מקברנה פרנק. לפרי כמה תווי יער מקסימים, עם מעט דובדבן אדום ושחור, יחד עם כמה פירות כהים ואלגנטיים. היין מסיים נקי מאוד, עם טאנינים רכים ואלון משולב היטב. יש מגע של בהירות בגימור, שיוצר אפקט משתהה נעים, עם הפירות הטריים. אהבתי.

"סדרת אלכסנדר רזרב" הינה סדרת יינות אדומים, מכרם נבחר. היינות בסדרה אלגנטיים, מוכנים להגשה ומתיישנים היטב עם השנים. הכרמים גדלים בסמוך לכפר שמאי למרגלות הר מצפה הימים בגליל העליון בגובה 690 מטר מעל פני הים. היינות בסדרה זו מתיישנים במשך 24 חודשיים בחביות עץ אלון, תוך כדי בקרת טמפרטורה ולחות. התכשיט המשפחתי המלווה את סדרת אלכסנדר רזרב שימש לקשירת הצעיפים והשכמיות אשר לבשו נשים יהודיות בטוניס והוא עשוי יציקת כסף בעיטור סמלי הדג והציפור.

תווית היין: סיכת הבגד המופיעה בתווית הקדמית, שייכת לאוסף תכשיטים טוניסאים מבית אלכסנדר.

סוג היין: אדום יבש – רזרב

הרכב זני: 90% ענבי קברנה פרנק מכרם יחידני ו- 10% ענבי פטיט ורדו.

כרמים: הענבים גדלו ונבצרו מחלקות נבחרות בכרם שבבעלות היקב מכרם שבכפר שמאי בגליל העליון בגובה 690 מטר מעל פני הים, על גבעות הצופות אל הר מצפה הימים.

תיאור היין על פי היקב: ליין צבע רובי סגול ועמוק, הארומה אלגנטית ועשירה, מורכבת מפרי אדום בשל, מלווה בפרות יער ודובדבנים, עטוף בטבק איכותי עם רקע של פלפל ירוק. בטעמו היין בעל גוף מלא מאוזן היטב, עם טאנינים בשלים וסיומת ארוכה.

יין מענג, עם אפשרות להתיישנות של מספר שנים.

התיישנות: 24 חודשים ב- 60% חביות עץ אלון צרפתי, 40% חביות עץ אלון אמריקאי.

אלכוהול: 13.8%

ידידותי לטבעונים

כשרויות: בד"ץ בית יוסף. הרב המקומי המוסמך נ. שיר. P כשרות בינלאומית . הרב יחיאל באבד שליט"א, ניו יורק.

בקבוק: 750 מל"ל

יינן: יורם שלום

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°-16°C

מחיר מומלץ לצרכן: 165 ₪.

Alexander Winery - Wines of Israel Wines of Israel

 

יקב אלכסנדר

ת.ד. 8151, בית יצחק 4292000
טלפון: 072-3929717
דוא"ל: [email protected]

קרדיט תמונה: באדיבות היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top