חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Oenou Yi – Ktima Vassiliades winery – פורטפוליו יינות מעוטר מדליות ביבוא אישי מקפריסין

את היזם יואב נצר מכפר סבא, פגשתי בסוף השבוע שעבר, בכניסה למתחם "איש הענבים" ביפו, יושב לצידו של חיים גן, הרי הוא "איש הענבים", כשהם מנהלים שיחה אחרי, כך הסתבר לי, טעימה ראשונה ומקדימה של חיים, לחלק מפורטפוליו של יינות, אותם מייבא בלעדית יואב נצר מקפריסין, באמצעות חברה לייבוא יין ומשקאות שבבעלותו, הנקראת: DejaBlue. לדעתי ולדעת רבים וטובים ממני, יואב לא יכול היה לבחור אדם נכון יותר, להעזר בו בחשיפת יינותיו, להיוועץ בו אודות היין, יבוא של יין לארץ, הכרת השוק המקומי, פילוח הלקוחות הפוטנציאלי, איתור קהל היעד, ליינות אותם הוא מייבא וגם קביעת התמחור הנכון לצרכן. כרגע יואב מייבא 8 יינות: שתי משפחות של יין לבן, אדום ורוזה (יבשים), יין לבן חצי מתוק, יין קינוח מתוק ה Commandaria (יין מעניין מאוד), וכן את ה- Zivania – גפת ענבים 45% אלכוהול, המשקה הלאומי של קפריסין. שוק תחרותי לא קל, מחכה לו כאן ליואב וכמותו יבואנים קטנים נוספים, מנסים לתפוס את מקומם על מדפי חנויות היין, ברי היין, מלונות הבוטיק וכמובן חיכם של הצרכנים המקומיים. יתרונו של יואב נעוץ בעובדה, שהוא אוחז בידיו פורטפוליו יינות מעוטר זכיות ומדליות מתחרויות יין נחשבות בעולם, מה שיפתח בפניו דלתות רבות.

"Ktima Vassiliades שוכנת באמפיתיאטרון בין פסגות ההר של הטרודוס; מול ההר האולימפוס המפואר. התחלה חדשה השומרת בחיים את המסורת הארוכה של נתיבי היין של ארץ כריזמטית זו, תוך כיבוד מסורת היין הארוכה של אומודוס. את הנוף עוצר הנשימה משלים הסגנון הארכיטקטוני האלגנטי של האבן של היקב החדש של קטימה ואסיליאדס "אונו יי" (ארץ היין), שיקוף של האמנות והחזון של משפחת ואסיליאדס, כמו גם תרבות ייצור היין של אומודוס. המטרה שלנו היא ייצור והפצה של הטעם והאיכות המשובחים ביותר של יינות לצרכנים הסלקטיביים של השווקים המקומיים והבינלאומיים כאחד.
Oenou Yi – Ktima Vassiliades winery מטופל בקפידה וכרמים בבעלות פרטית מתפשטים ככל שהעין יכולה לראות. היקב משלב ציוד טכנולוגי גבוה עם שיטות ייצור איכותיות של יין. חלל היקב הוא מפעל תוסס בו מתממש ייצור היין. "לב" הייצור, שוכן בחלל התת-קרקעי של היקב. בחלל יש את כל הציוד הדרוש והחדיש, לייצור יינות איכותיים. 

Ktima (Estate) Vassiliades מתמקדת בשימור מסורת היין של Omodos, תוך ניצול הגובה הייחודי של האזור התורם באופן משמעותי לפיתוח הכרמים. עם הטרואר של האומודוס כבעל ברית מיוחד, ניתנת עדיפות לזנים המקומיים של קפריסין, כגון Xinisteri, Maratheftiko, Giannoudi, תוך ניצול זנים בינלאומיים, כגון שיראז, מרלו וקברנה סוביניון. כרמים נטועים באמפיתאטרון מפזרים את שורשיהם עמוק בקרקעות גיר לבנות בחיפוש אחר הלחות הרצויה ביותר. אדמה סלעית היא מה שמציע בסופו של דבר את התווים המינרליים המבוקשים ביין. פרי הכרמים הגבוהים שונה מהשאר, מפתחים בשר טעים יותר, מבנה עשיר וחומציות עזה. מתוך כבוד לשיטות המסורתיות, היקב מנצל מבנים ליניאריים, המקלים על שיטות הגידול, וכן באבן היבשה המסורתית של אומודוס, המונעת שחיקת קרקע. בסוף כל קיץ, הכרם, המלא בטיפול היומיומי לו זכה, מחזיר את מסירותם של מגדליו בפרי המבורך – לעיתים ירוק זהוב ולעיתים ארגמן – ולאחר מכן ביין היקר; יין הררי ושטוף שמש שמקפל בתוכו את המרקם האותנטי של אדמת אומודוס בכוס".

RED MELODY

סוג היין: יין אדום יבש

תיאור היקב את היין: מלודי אדום הוא מדגם אותנטי של יין אדום מיושן, שבו שיראז פוגש קברנה סוביניון. תערובת בעלת צבע אדום עמוק וניחוחות חזקים של פירות יער, אוכמניות, וניל ופלפל שחור. יין קטיפתי ומאוזן מושלם שמביא לטעם לוואי ארוך.

התיישנות: בחביות עץ אלון צרפתי למשך 12 חודשים ולפחות 8 חודשים בבקבוק. 

זנים: שיראז 50% – קברנה 35% – MAVRO מאברו 15%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°C

אלכוהול: 14%

מעוטר במדליות זהב וכסף וציון של 90+ בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות.

White Melody

סוג היין: לבן יבש

תיאור היקב את היין: במלודי הלבן, Xinisteri פוגש את Malaga בנישואים של טעמים וניחוחות. ביין הלבן היבש הזה בולטים ניחוחות של פירות אקזוטיים, פריחת לימון ומלון טרי חתוך. הוא נחשב ליין בעל גוף מלא ומאוזן לחלוטין, המביא לטעם לוואי מרענן.

זנים: Xinisteri 40% – Malaga 50% – Moschato 10%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°C – 12°C

אלכוהול: 13.5%

מעוטר במדליות זהב כסף וארד, בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות.

 2020 Playiá Cuvée Spéciale 

רשמי טעימה שלי: צבע, נופך אדום אודם מבריק, באף, דומיננטיות מפתה של תבלין מפולפל, ניחוחות של דומדמניות שחורות ופטל שחור, הנתמכות על ידי פלפל שחור. בחך, תחושת פה עסיסית עם פרי טרי מתמשך. יין מאוזן היטב, בעל גוף בינוני, עם טאנין חלק וקטיפתי.

סוג היין: אדום יבש

תיאור היקב את היין: תערובת קוסמופוליטית, יצירה של זנים בינלאומיים, המותאם בצורה מושלמת לטרואר המיוחד של העמקים של אומודוס. בצבע ארגמן, על האף הוא מציג פלטה מורכבת של ניחוחות המזכירים פרי יער, תבלינים ותווים רכים של שוקולד. החיך האמצעי שלו, מלא טעם, מביא לטעם לוואי קטיפתי שנמשך, נותן ליין מוחצנות וחן.

זנים: שיראז 40% – קברנה 45% – מרלו 15%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°C

אלכוהול: 14.5%

מעוטר בשלל מדליות זהב וכסף, בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות.

 2021 Playiá Rosé Dry 

רשמי טעימה שלי: צבע, סלמון בהיר, צלול עם שוליים בוהקים. באף, זר פרחוני של יסמין, לימון, תפוח ירוק, נגיעות עשבוניות, פלפל לבן ופירות אדומים. חלק על החיך, עם טעמים מובילים פרי של דובדבן, פטל ותבלינים עם סיומת ארוכה, יבשה ואלגנטית.

סוג היין: רוזה יבש

תיאור היקב את היין: רוזה זה, הוא תוצאה של תערובת מיוחדת של הזנים המקומיים: Xinisteri ו- Mavro. גידול גפנים מוקפד, תפוקות שטח נמוכות ושיטות ייצור יין מודרניות עם בקרת טמפרטורה מתמדת, יצרו יין רוזה ייחודי, אידיאלי ליהנות ממנו לאורך כל השנה. יש לו צבע ורוד חיוור, בהיר וברור. באף, הוא מציג ניחוחות עשירים של אפרסק לבן, עלי ורדים, יסמין ועשבי תיבול, עם רמזים של דומדמניות אדומות ופרי יער. החיך שלו קטיפתי, מלא ושופע, עם חמיצות קרירה המסתיימת בטעם לוואי בלתי נשכח.

זנים: Xinisteri 60% – Mavro 40%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°C–12°C

אלכוהול: 13.5%

מעוטר בשלל מדליות זהב וכסף, בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות.

 2021 Playiá White Dry 

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של דשא, פלפל ירוק, קליפת לימון, תפוחים ירוקים, עלי ורדים ופרחוניות הדריעת לבנה. חך, מעוגל עם תווים של אפרסק, שקד מר, תבלינים ותפוחים ירוקים. אופי פריך, קליל עם חומציות גבוהה ומאוזנת.

סוג היין: לבן יבש

תיאור היקב את היין: הוא תוצאה של תערובת 50%-50% של הזנים המקומיים Xinisteri ו-Malaga. גידול גפנים מוקפד, תפוקות שטח נמוכות ושיטות ייצור יין מודרניות עם בקרת טמפרטורה מתמדת, יצרו יין לבן ייחודי, אידיאלי ליהנות ממנו לאורך כל השנה. יש לו צבע צהוב בהיר וברור, עם גוונים ירוקים ואף מורכב עם ניחוחות של פרחי שיטה, גרידת לימון ופירות אקזוטיים. החיך שלו מלא, נעים, מאוזן וקטיפתי, מה שמביא לטעם לוואי מרענן ארוך.

זנים: Xinisteri 50% – Malaga 50%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°C – 12°C

אלכוהול: 13.5%

מעוטר בשלל מדליות זהב, כסף וארד, בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות.

 2018 Geróklima

רשמי טעימה שלי: צבע, דיו סגול. באף, האקספרסיבי, קאסיס, פירות יער שחורים, סיגליות, לבנדר, קינמון, אלון, אדמתיות, תבלינים ופלפל. בחך, פירות יער שחורים, תבלינים, מבנה רב שכבתי. "כפרי" משהו, טאנינים רכים. סיומת טובה.

סוג היין: אדום יבש

תיאור היקב את היין: משמר דימויים של המולדת וההיסטוריה, יקב Oenou Yi-Ktima Vassiliades יצר מגפני Maratheftiko העתיקים שלו את Geróklima הסורר והכריזמטי, יין אדום מסמל. מיון קפדני של הפרי, תסיסה מבוקרת ויישון בחביות עץ אלון צרפתי חדשות, תוך מתן טיפול יינני ללא הפרעה הובילו ליין זה. צבעו הארגמן העמוק, מלווה בזר ניחוחות המזכיר פרי יער אדום, כמו דובדבן בר חמוץ ודובדבן בר. מאוזן על החיך, יש לו תווים פיקנטיים של פלפל גרוס טרי ותבלינים נדירים, הקוסמים לכל חיך תובעני.

זנים: Maratheftiko 85% – Yiannoudi 15%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°C

אלכוהול: 15%

מעוטר בשלל מדליות זהב, כסף וארד, וציון 92, בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות.

Commandaria

רשמי טעימה שלי: צבע, חום ענברי (מזכיר פורט טאוני) עם שפה מוזהבת. באף העשיר, פרחים עם ניחוחות של פירות יבשים, אגס אפוי, אלון ורמז לקרמל ותבלינים חמים. חך, טעים מפנק מתרפק ומתוק, המציג פירות יבשים, צימוקים ותבלינים, ומסיים עם טעם מתמשך של שזיף, תווי עשן ותפוזים. תענוג.

סוג היין: יין קינוח מתוק

מענין מאוד הסיפור על ה Commandaria, החל בהיותו ככל הנראה היין העתיק ביותר בעולם (מתועד) מלפני כ 6500 שנה, מקומו בתקופה הביזנטית ועד לסיפורו של ריצ'ארד לב הארי, אשר נתקל בו בזמן מסעו לירושלים, התאהב ונתן לו את שמו, Commandaria יין המלכים או מלך היינות.

ארבעה עשר כפרי Commandaria בקפריסין, ממוקמים ברכס ההרים הדרום-מזרחי של טרודוס. בכרמים המיוחדים שלהם, פירות ענבי הזנים המקומיים Mavro ו-Xinisteri, משתזפים בשמש הקפריסאית הבהירה, יוצרים את ה-Oenou Yi-Ktima Vassiliades Commandaria המפורסם. יין הקינוח הסמלי הזה מיוצר אך ורק בדרך המסורתית. הוא מציג זר יישון ייחודי ומעורר קנאה, המזכיר פירות יבשים, דבש ותבלינים. הוא, אם כן, מצדיק את המסלול האגדי שלו, אבל גם את העובדה שזהו היין עם ייעוד המקור המוגן העתיק ביותר בעולם.

זנים: צימוקים של: Xinisteri 70% – Mavro 30% 

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7-10˚C

אלכוהול: 11%

התיישנות: 5 שנים בחביות עץ אלון.

המלצת הגשה: תיהנו מ-Oenou Yi-Ktima Vassiliades Commandaria מגניב כיין קינוח, או בתור מלווה לקינוח שוקולד.

מעוטר בשלל מדליות בדגש על זהב, וגם מדליות כסף וציון 90+, בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות.

Xinisteri – Malaga

סוג היין: לבן חצי יבש

תיאור היקב את היין: Xinisteri-Malaga, היין החדש של Oenou Yi-Ktima Vassiliades, מוקדש ל-pipillα (תחרה) המפורסמת של Omodos, שנולדה מתוך הנשמות וקצות האצבעות של נשות הכפר. זהו יין לבן-מתוק בינוני, שנולד משני זנים מקומיים, ה-Xinisteri הסמלית ו-Malaga היקרה. Xinisteri Malaga הוא בהיר וגבישי, עם ניחוחות אלגנטיים של דבש תפוזים, פריחת שיטה וגרידת לימון. בחך יש איזון מושלם של מתיקות וחומציות. טעם לוואי ארוך ומורכב.

זנים: Xinisteri 70% – Malaga 30%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°C – 12°C

אלכוהול: 12.5%

המלצת הגשה: זה יכול לספק סגירה עדינה כדג'זטיף לכל ארוחה, או מלווה טארטי פירות, ממתקי סירופ, אפרסקים לבנים, תותים ומֵלוֹן.

Zivania

רשמי טעימה שלי: בקפריסין, כך מספרים, נהוג לפגוש אורחים עם זיואניה, והקפריסאים עצמם, אף פעם לא נרתעים מלשתות כוס או שתיים לפני האוכל. בשל תכולת האלכוהול הגבוהה 45%, המשקה יכול לשמש לא רק לייעודו, אלא גם כמחמם, מחטא ומשכך כאבים. המקומיים, נוהגים לשתות את הזיואניה לצד צלוחיות מאזטים, פירות יבשים, נקניקים ואגוזים. יש המוסיפים כבדרך קבע קוביות קרח לכוס ויש המהדרין ושותים בשוט אחד ככה. באף, ארומה קלה של צימוקים. החך, גמיש, כמעט דחוס במרקם, מצוחצח ואלגנטי. זהו ספירט "צמיגי-שמנוני", מאוזן היטב, עם טעם לוואי עמוק ונעים שייתן קרב משמעותי, לכל גראפה שאתם מכירים.

סוג המשקה: משקה אלכוהולי המופק מגפת ענבים (שאריות הפרי שנותרו לאחר סחיטתם).

תיאור היקב את המשקה: עם כבוד למסורת ולהיסטוריה, יקב Oenou Yi-Ktima Vassiliades יצר מתהליך הזיקוק היווני העתיק את Zivania הקפריסאית המסורתית. הסימנים של הזנים Xinisteri ו-Mavro מותססים בטמפרטורות מבוקרות ומזוקקים במזקק מודרני, וכתוצאה מכך מתקבל תוצר נקי וטהור באיכות עקבית. הוא קוסם בניחוחות המייצגים של זניו, כגון פרחי הדר, אפרסק ו-ורד, בגופו המוצק, בטעם הנפיץ ובטעם לוואי ארוך.

זנים: Xinisteri 70% – Mavro 30%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 7-10˚C

אלכוהול: 45%

המלצת הגשה: Oenou Yi-Ktima Vassiliades Zivania יכול ללוות ארוחת מאזטים קפריסאית,  ולהיות הסגר לכל ארוחה כמו הגראפה, והצ'צ'ה. משקה שמקפל בתוכו את כל המסורת של קפריסין בכוס.

מעוטר במדליות זהב, כסף וארד, בתחרויות יין בינלאומיות נחשבות.

Oenou Yi – Ktima Vassiliades winery

יבואן ואיש הקשר בעבורכם:

קרדיט תמונות: מתוך קטלוג היקב באדיבות היבואן

קרדיט תמונתו של יואב נצר: דני רובין

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top