חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רקנאטי קריניאן "פרא" כרם הרי יהודה רזרב 2019 לכבוד ראש השנה תשפ״ג וחגי תשרי


כמו לפני כל חג, אני מתבקש ע"י מעסיקיי, להמליץ בפניהם על יין שי לחג. בשנים עברו, ניתנו לאחר התמודדות ממוצעת של כ- 10 יקבים מציעים, יינות כמו: "לגאסי" של יקב טפרברג, "בלאק טוליפ" של טוליפ, "סוד" של יקב שילה, "סופרייר" של יקב ברקן, "פטיט קסטל" של יקב קסטל (יותר מפעם אחת) ו -"נחל יתיר" של יקב יתיר. מיותר לציין, שכשמדובר ביינות איכות, של יקבים בולטים, הבחירה היא לא קלה, אך היא תמיד נעשית, אחרי טעימה של פאנל טועמים וכמובן שיקולים נוספים ובשעה שניתנה ההחלטה, מדובר תמיד על כמה מאות בקבוקים. השנה, לראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי, נבחר היין יקב רקנאטי קריניאן "פרא" כרם הרי יהודה רזרב 2019 יין מעוטר וזוכה פרסים וציון גבוה 92 של מבקר היין רוברט פרקר. "יקב רקנאטי נולד מצירופם של קשר חזק לארץ ישראל ותשוקה עזה לכרמים, לניחוחות ולטעמים. היקב חרט על דגלו ייצור יין באהבה ובאיכות ללא פשרות, החל משלב גידול הגפן באזורי הגידול האיכותיים ביותר בארץ, המשך בשימוש בציוד ובידע מתקדמים ביותר וכלה בשיווק היין במחירים הוגנים לצרכן" (דרך היין-משפחת שקד).

יקב רקנאטי קריניאן "פרא" כרם הרי יהודה רזרב 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, דובדבן עמוק, עם שוליים בוהקים. יין עז ומלא גוף, מייצר תווים נהדרים, של פירות יער אדומים, לצד תווים פרחוניים ועור, ניחוחות של פטל, דובדבן ותבלינים, טבק, תבלינים ודומדמניות שחורות על האף. בחך, יש לו טעמי פירות כהים מורכבים, גוון אדמתי עדין, עם טעמים של דובדבן,  ארז, קינמון, וניואנסים של וניל. יין זה מאוזן יפה, עם טאנינים מוצקים והטעמים מעבירים את אמצע החך. הסיומת משתהה עם תווי קינמון. סיומת ארוכה מתובלת, חזקה ומהדהדת.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קריניאן

כרם יחדיני SINGLE VINEYARD: סדרה זו של יקב רקנאטי משקפת פילוסופיה ייננית אוטנטית השואפת לבטא את הכרם, סביבתו וזן הענבים הגדל בו. גישה זו, מיושמת בכלל הזנים בסדרה ומגלמת בתוכה כורמות מותאמת אקלים, מועדי בציר מדויקים ועשייה ייננית אלגנטית ומאופקת, אשר סוללת את דרכה של חלקת הכרם, ליצירת יין איכותי.

הענבים: מקור ענבי יין זה בכרם בעל בהרי יהודה, בו הגפנים אינן מושקות כלל. ענבי הקריניאן גדלים בהדלייה הקרויה "גביע" בה משתרעות הגפנים על הקרקע במראה פראי וקדום. שורשי הגפנים מתפתלים אל מעמקי הקרקע בחיפוש תמידי אחר המים הדרושים לקיומן.

היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד והוא מובא כאן בפניכם כמו שהוא, ארץ ישראלי, שורשי ופראי.

התיישנות: היין התיישן 12 חודשים בחביות 500 ליטר המיוצרות במיוחד עבור היקב באזור בורגונדי שבצרפת ובוקבק לאחר סינון גס בלבד.

יין זה, יוצר במהדורה מוגבלת של 7994 בקבוקים

ידידותי לטבעונים

ייננים: גיל שצברג וקובי ארביב

אלכוהול: 13.5%

כשרות: הופרשו תרומות ומעשרות, לא מבושל. ללא חשש עורלה ושביעית. כשר לפסח. בהשגחת הבד"צ חתם סופר בני ברק. בד"צ בית יוסף. כשר למהדרין בהשגחת הרב יוסף קרסיק רב אזורי עמק חפר. U P

טמפרטורת הגשה מומלצת: º18- 16ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 144-149 ₪.

יקב רקנאטי

קרדיט תמונה: אתר יקב רקנאטי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top