חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

'יקב פלדשטיין' גאה להשיק לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי, "גילגמש", בציר 2019

עם בלנד אלגנטי, ייחודי וחד פעמי, העשוי משישה זני יין שונים, שמקורם בשלושה אזורי גידול שונים (גליל, הרי יהודה ומורדות הכרמל) בבקבוק אחד. יקב פלדשטיין גאה להשיק את גילגמש, בציר 2019 לכבוד ראש השנה ותקופת החגים, יין שילווה בצורה נפלאה את ארוחת החג. אבי פלדשטיין, הוא אושיית יין, עם נפש יצירתית כשל אומן, הבאה לידי ביטוי גם ביינות שהוא עושה. אני אוהב מאוד את אבי ויש לי הכבוד להימנות על חבריו. אבי בוחר להציג את יינותיו בנימה אישית, מפורטת, ויסודית. אני מאוד מעריך את אבי פלדשטיין ומלווה אותו רבות בשנים והייתה לי זכות גדולה לטעום את היין הראשון שאבי הפיק מזן ענבי הארגמן אותו הגה ויצר במו ידיו. ואני עדיין משמר אצלי במקרר היין את ה"לא מסונן" האגדי שלו. וזה עוד לא הכול. אם יש יינן ישראלי שיודע לתאר ולספר את סיפור היין שלו בכתיבה הכי יפה, חכמה, רבת מהות תוכן ועשירה, זה אבי פלדשטיין. ככה גם אני רואה את היין שלו.'יקב פלדשטיין' גאה להשיק לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי, "גילגמש", בציר 2019. 

יקב פלדשטיין גילגמש 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול כהה, עם שוליים בוהקים. באף, ניחוחות מורכבים של דובדבן שחור, תבלינים, שזיף, קסיס, אוכמניות, אלון, ווניל, פטל שחור, ארז, שוקולד ופרחים. החך נשלט על ידי ריבת פטל שחור, עם שכבות של תבלינים, מוקה, ציפורן, קינמון, טעמי פירות כהים וחריפים של פירות יער, שזיפים, דובדבן, אלון ווניל, מדורה ואוכמניות מכוסות שוקולד (במיוחד בגימור הארוך). הגוף, מלא עם חומציות בינונית וטאנינים רכים קטיפתיים, ממקסמים את המורכבות ומרחיבים את הטעמים בכוס. זהו יין מסקרן, שונה, אחר, ועדיין שופע ועסיסי, עם איזון יפה וסיומת מובנית ארוכה. 

סוג היין: אדום יבש

תיאור היקב את היין: גילגמש של יקב פלדשטיין הינו יין אדום אלגנטי וייחודי. מאוזן, מתובל ומלא נפח.
מדובר ב"פאזל מקורי" של יקב פלדשטיין העשוי משישה זנים שונים שמקורם בשלושה אזורי אקלים שונים ( גליל, הרי יהודה ומורדות הכרמל).
היין קרוי על שם גיבור האפוס האשורי "עלילות גילגמש", מיצירות הספרות הקדמוניות ביותר הידועות לאדם.

הרכב זני: היין מורכב מבלנד מיוחד וחד פעמי, העשוי מחמישה זנים שונים ומשלושה כרמים שונים.
בין הזנים: קברנה סוביניון כעמוד השדרה של היין, סירה שמוסיף לו את החיות והרעננות, קריניאן אשר מעניק ליין את האופי חייתי, תבלון ים תיכוני ופראות, גראנש אדום שמוסיף ניחוחות של עלי יער ירוקים, ארגמן ישראלי בעל חמיצות מאזנת ויכולת התיישנות, ובנוסף לכל אלו, נגיעה של רוסאן לבן שמוסף ליין כמו בעמק הרון הצרפתי.

סיפורו הייחודי של הזן חולש על שלושה אזורי אקלים שונים, מהגליל למורדות הכרמל ועד להרי יהודה, שלושה אזורים שמשתלבים ומתכנסים לבקבוק אחד ונהדר.

היין הופק כחלק מהאג'נדה של יקב פלדשטיין להתחבר אל המקום בו הוא עוסק ופועל, חיפוש מקומיות וזהות של מקום ביין, אשר באה לידי ביטוי בזן הענבים המובחר ובסגנון עשיית היין בחיבור לאקלים המקומי.

כשרות: כשר לפסח. לא מבושל. בד"צ בית יוסף. בהשגחת הרב מרדכי סבא

יינן:  אבי פלדשטיין

טמפרטורת הגשה מומלצת: º18- 16ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

ניתן לרכוש באתר Blend – blend.co.il

 

קרדיט צילום: יח"צ

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top