חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הר אודם "וולקאני" ויונייה 2021, "הר אודם" גמאי נואר רזרב 2019, לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי

יקב הר אודם זוכה בתואר יקב הבוטיק הטוב בישראל 2022 – 2021 בתחרות היין הבינלאומית Terra Vino הכול מתחיל במקום בו ההרים נושקים לשמיים, למולם נוף אינסופי, הנחלים זורמים מכל עבר והאוויר צלול ושקוף , שם, בצפון רמת הגולן במושב אודם אנחנו מייצרים יינות טעימים, משמחים ומדוייקים עבור כל אחד ואחת מכם. היקב נוסד בשנת 2003 על ידי משפחת אלפסי מייצר 180 אלף בקבוקים והחל מבציר 2007 כשר. יקב הר אודם "וולקאני" ויונייה 2021, "הר אודם" גמאי נואר רזרב 2019, לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי.

יקב הר אודם "וולקאני" ויונייה 2021

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות של לילך, אננס חתוך טרי, פריך בהתחלה ולאחר מכן טבול בדבש. מלון צהוב, אפונה מתוקה, תלתן, וכמובן, אפרסק לבן רוקדים פנימה על הזכוכית. בחך, הרמז הקטן ביותר של מתיקות, מאוזנת היטוב בחומציות נהדרת, פרחוניות הדרית, קווים אופייניים של פירות האבן, צפיפות בינונית נפלאה, היוצרים גימור בעל מרקם ארוך וסיומת נקייה. אם זה לא מרגש אתכם ביום חמים של קיץ, אני כבר לא יודע מה עוד.

סוג היין: לבן יבש

סדרה: וולקאני

הרכב זני: ענבי ויונייה

תיאור היקב את היין: "ויונייה מסדרת וולקני- אין ספק שמדובר ביין הכי מפונק שמיוצר ביקב.
זהו היין שגרם לאדם, היינן שלנו לישון פחות ולהיות מוטרד יותר. זאת מכיוון שזן ויונייה מגיע לפרופיל טעמים מושלם ממש שעות מעטות לקראת מועד הבציר. לפיכך ועל מנת להגיע לרמה גבוהה, דיוק ומהירות תגובה. כל השתהות קלה בזמן הבציר עלולים לגרום לנו לפספס את ביטוי הטרואר האופטימלי ביין .זן זה משגשג באזורים בהם הפרשי הטמפרטורה בין יום ללילה הם רחבים, לכן הכרם בעמק הבכא שם נטועות הגפנים, עושה עבודה מצוינת עבורנו ומהווה את הטרואר המושלם. הכרמים נהנות מחורפים מושלגים , קרים וגשומים ומקיץ חם ויבש עם הרוחות המאפיינות את אזור זה. זהו יין לבן יבש עם מאפיינים אריסטוקרטים, אשר מצד אחד שומר על מאפייני הזן ומצד שני מצליח לרגש ולרתק אותנו בכל פעם מחדש".

אז מה חשוב לדעת עליו?
"יין לבן יבש זה, הוא בעל צבע קש ירקרק. הוא ניחן בארומה של אפרסק לבן, אגס, ליים, מלון כתום והמון המון קיץ. זהו שילוב בין גוף בינוני ביחד עם יין רענן אשר מדגיש את טעמי הפרי ביין".

למי הוא מתאים?
"ויונייה מתאים לחובבי יין, שמחפשים ליהנות מטעימה של יין לבן יבש, אנשים שמחפשים יין קיצי צונן אך לא מוכנים לוותר גם על נוכחות ועומק של טעמים".

המלצות הגשה:
"במזג האוויר הארץ ישראלי, אנחנו ממליצים להגיש אותו בטמפרטורה הנעה בין 8-12 מעלות ולהתענג על כל טיפה".

התאמה לאוכל:

"היין טעים במיוחד ומתאים לארוחה עם מנות אסיאתיות, עוף בגריל ודגים. אנו מזמינים אתכם להתרשם מיין מיוחד זה".

יינן: אדם אלפסי

כשרות: K P בהשגחת הרב ישי סמואל רבנות רמת הגולן ובהשגחת ועד הכשרות או.קיי. לא מבושל. כשר למהדרין לפסח ללא חשש טבל ושביעית

טמפרטורת הגשה מומלצת: º7- 9ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 95.00 ₪.

יקב הר אודם "הר אודם" גמאי נואר רזרב 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם בהיר, עם גוון עלי כותרת ורדים. באף, ניחוחות של שזיף, דומדמניות שחורות, תה שחור, פטל טרי, תווי פירות יער ותבלין עץ אלון עדין, כדי לפתות אותך לכוס. בחך, הצדדים הארומטים הללו משתקפים, עם תווי פירות יער רעננים, דובדבן "מלוח", פטל שחור, שמציפים את החך העסיסי, המתובל בעשבי תיבול וניואנסים ותבלינים עדינים של עץ אלון. יין בעל גוף נוטה לבינוני, שמציע עדינות ורכות על הפאלט, עם טאנינים רכים וחומציות גמישה, שפשוט משתלבים עם פירות היער הטריים והאלון, נושאים גימור מתמשך באורך בינוני. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% גמאי נואר

על הכרמים : כרמי יקב הר אודם נטועים בצפון רמת הגולן בעמק הבכא בגובה של 1060 מטרים מעל פני הים- זהו אזור היין הצפוני והגבוה ביותר בישראל שמאופיין באדמה בזלתית עשירה. בחורף האזור מושלג ונהנה מכמות משקעים מכובדת בכל תקופת הגשמים, ימי הקיץ שטופי שמש ונעימים.

על זן הענבים: "גמאי נואר הוא זן צפוני וקר שמצא בית חם בכרם יקב הר אודם הצופה על גבול ישראל- סוריה וממוקם בעמק הבכא בגובה הרב של 1060 מטרים מעל פני הים. יין זה נולד מתוך סקרנות ורצון לחדש, ללמוד ולחקור את הכרם היחיד בישראל, בו נטוע זן הגמאי נואר. כל צוות היקב ובראשו היינן אדם אלפסי שמחים על ההזדמנות והאתגר".

תיאור היקב את היין: ליין צבע אדום מבריק עם שוליים סגולים , באף ניתן להבחין בארומה של דובדבן חמוץ וניחוחות עלי שלכת אחרי הגשם. בפה טעמים של פרי אדום בשל, דובדבן ורמז לקינמון, המלווים ברעננות שמדגישה את טעמי הפרי ביין זהו יין קטיפתי עם עפיצות עדינה.

אלכוהול: 14.5%

התיישנות: יין זה התיישן בחביות 18 חודשים.

יינן: אדם אלפסי

כשרות: K P בהשגחת הרב ישי סמואל רבנות רמת הגולן ובהשגחת ועד הכשרות או.קיי. לא מבושל. כשר למהדרין לפסח ללא חשש טבל ושביעית.

חלון שתייה: 2026

טמפרטורת הגשה מומלצת: º18- 20ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 170.00 ₪.

יקב הר אודם

פתוח בימים א’- ה’ בין השעות_10:00-18:00, ביום ו’ וערבי חג 10:00- שעה לפני כניסת שבת, שבת וחג סגור.
לתיאום ביקור או אירוע התקשרו אלינו: 04-6871122\0526881110

קרדיט תמונות: מאתר האינטרנט של היקב/ עריכת תאריך דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top