חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משק יין הנס שטרנבך ג'נבא רזרב 2012, לה ג'נבא 2016, נחל חכליל 2016, נחל חכליל לבן 2021 לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי

 משק יין הנס שטרנבך  הוא התגשמות של חלום, על מישלב חקלאי תיירותי. המשק שייך לגדי שטרנבך ולשולה יפת ונמצא בגבעת ישעיהו שבחבל עדולם. אדם, בנם של שולה וגדי חזר מלימודי ייננות בגרמניה וגדי אביו, חיכה לו ארוכות בכדי שישוב למשק היין, יתפוס את המושכות ויחל גם להביא לידי ביטוי את הידע שצבר מלימודיו וגדי בגאווה גדולה, צופה לו גדולות ונצורות. משק היין,  מורכב מכרם בר קיימא, יקב, גינה אורגנית, מסעדה ומקום לאירועים קטנים. בעתיד יתווספו בוסתן אורגני, משק חי אורגני, חדרי אירוח ומתקנים לאיסוף מי גשמים, למחזור מים אפורים ולהפקה של אנרגיה בת קיימא. העסק נקרא “משק יין” (מקביל ל- domaine בצרפת או ל- Weingut בגרמניה), משום שהוא עוסק בכל שלבי ייצור היין, החל מנטיעת הכרם ועד למכירת הבקבוק. משק יין הנס שטרנבך ג'נבא רזרב 2012, לה ג'נבא 2016, נחל חכליל 2016, נחל חכליל לבן 2021 לכבוד ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי.

משק יין הנס שטרנבך נחל חכליל לבן 2021

רשמי טעימה שלי: צבע, קש בינוני צלול, עם שוליים בוהקים. באף, בושם מורם של הדרים, אפרסקים טריים ומשמש מתערבבים עם תווים קלים של דבש. בחך, טעמים מורכבים של פרחים, אפרסק, אגס מיובש ומשמש, מתאחדים יפה עבור יין ידידותי לאוכל זה, עם רמזים של מינרליות של צדפה, גרידה וקצת תבלינים זורמים עד הסוף, עם סיומת ארוכה וחלקה.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 52% ויונייה, 48% רוסאן מכרם ג'נבא.

עשיית היין: ענבי הויונייה והרוסאן נבצרו ידנית (כ-500 ק"ג לדונם) בשבוע הראשון באוגוסט והותססו בנפרד. התירוש הוצלל במידת מה והותסס באיטיות ובטמפרטורה נמוכה בתסיסה פראית, ללא תוספת תרבית שמרים.

התיישנות: היין לא עבר הבגרה בחביות עץ.

היין לא יוצב בקור. זאת הסיבה שבחלק מהבקבוקים ישנם משקעי חומצה. היין יוצב בחום, הוצלל, סונן ובוקבק בינואר 2022.

טמפרטורת הגשה מומלצת: º7- 9ºC

ייננים: גדי ואדם שטרנבך אבא ובן.

אלכוהול: 12.5%

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

משק יין הנס שטרנבך נחל חכליל 2016

רשמי טעימה שלי: האף עמוק, חודר, בהיר. הוא מתעגל למעלה בסוף, כאשר הריאות מלאות, ורק אז מאבד את "האיום" שלו והופך לנגיש. "מבול" של פרטים מתערבבים כל הזמן. מרתק במורכבותו. הכניסה נועזת, מאוזנת היטב ואינטנסיבית, אך לא תוקפנית. בחך, הפרי משולב היטב ובוגר. פירות אדומים שולטים בחומציות הרעננה של היין הזה והיא מעוררת ובולטת. הטאנינים חושניים, מתוקים ומתובלים, והסיומת מתפתחת בהרחבה, עם רמזים של ניחוחות בלסמי וחריף במעמקים. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 40% סירה, כ- 35% קברנה סוביניון, כ- 20% פטי ורדו, וכ-5% רוסאן מכרם ג'נבא.

עשיית היין: הענבים נבצרו באוגוסט. הסירה והרוסאן בשבוע השני. הפטי ורדו בשבוע השלישי והקברנה סוביניון בשבוע הרביעי. הבצירים הותססו בנפרד, על שמרי הבר שהיו עליהם, ללא תוספת תרבית שמרים ועברו מיצוי בשרייה במשך כשבועיים.

התיישנות: הזנים נמסכו והובגרו כ-15 חודשים בחביות בנות בציר אחד. בתחילת מרץ 2018, מולאו כ- 1,900 בקבוקים והונחו ליישון נוסף.

תיאור היקב את היין: התוצאה היא יין יפה צבע, עשיר מורכב ואלגנטי, בעל גוף בינוני, היין ניחן בטאנינים ניכרים אך רכים ובסיומת ארוכה. בנובמבר 2018, היין היה מוכן לשתייה אך יגיע לשיאו כ- 5-6 שנים ואולי יותר ממועד הבציר.

יינן: גדי שטרנבך.

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: º16 – 18ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

משק יין הנס שטרנבך לה ג'נבא 2016

רשמי טעימה שלי: צבע,סגול/אדום עמוק ויפה, עם ליבה צפופה וכהה ושפה סגולה בהירה ומהבהבת. באף, המוני פירות שחורים, מגע של פלפל, קצת בשרניות ועץ אלון מקסים ומלוח. חך, מעוצב ללא דופי. עם דמויות של שזיף כהה, אוכמניות וסגול עם מרקם חלק, זורם בפה. יין בעל מבנה יפהפה. גוף מלא עם טאנינים משי ואורך נהדר. הפרי באמצע החך, נמשך ונמשך. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: יין לה ג'נבא הוא יין פרימיום מבוסס ענבי סירה שמקורם בכרם ג'נבא.

עשיית היין: בשבוע השני של אוגוסט 2016, נבצרו כ 800 ק"ג לדונם ( 90% סירה 10% רוסאן) והותססו יחדיו בתסיסה פראית , ללא הוספת תרבית שמרים. לאחר התסיסה, עבר היין מיצוי בשרייה של 3 שבועות.

התיישנות: 2,100 ליטרים, הובגרו ב-7 חביות חדשות של 300 ליטר (6 מהם אלון אירופפי, 1 מהן אלון אמריקאי) למשך 36 חודש

באוקטובר 2019, מולאו ללא סינון כ- 2800 בקבוקים והונחו ליישון. באוקטובר 2020, היין היה ניתן לשתייה אך יגיע לשיאו בעוד כ- 5-6 שנים ואולי יותר ממועד הבציר.

יינן: גדי שטרנבך.

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: º20 – 18ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

משק יין הנס שטרנבך ג'נבא רזרב  2012

רשמי טעימה שלי: צבע, ארגמן כהה נוטה לחום, עם גוונים סגולים. באף, ליין הזה יש עילוי מדהים ותווים ממוסגרים בצורה מושלמת של ורד ואוכמניות, יחד עם ניחוח מפתה של כוכב אניס, שזיף כהה, רצפת יער ועלים יבשים. בחך, ביטוי אלגנטי של יין שהגיל רק עושה לו טוב, יין המגיע מיקב שיינותיו יודעים להשתבח עם השנים. גוף, בינוני בטעמו של דומדמניות אדומות ושזיפים קיציים שיש בו טאנין משובח ואלגנטי ועץ אלון משולב. פעם אחר פעם נופלת בחלקי ובחיכי הזכות לשוב ולטעום מחדש יין זה, ובכל פעם ההנאה גדולה. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% קברנה סובניון

יין ג'נבא רזרב 2012, מקורו בכרם ג'נבא השייך ליקב. הכרם נמצא מתחת לחירבת "ג'נבא את-תחתא", בצידו הימני של נחל חכליל התחתון לא הרחק משפכו אל נחל האלה. הכרם ניחן במיקרו אקלים ייחודי המצטיין בלילות קרים במיוחד גם בקיץ.

עשיית היין: בתחילת ספטמבר 2012, נבצרו ידנית כ-600 קילוגרם לדונם הענבים הותססו ועברו מיצוי בשרייה למשך 3 שבועות.

התיישנות: היין הובגר במשך 12 חודשים בחביות חדשות ועוד כ-12 חודשים בחביות בנות שנתיים (90% אלון אירופי, 10% אלון אמריקאי) בדצמבר 2014, מולאו כ- 5,400 בקבוקים והונחו ליישון.

תיאור היקב את היין: התוצאה היא יין עולם ישן פירותי אלגנטי ומורכב, בעל גוף בינוני, מבנה גוף מוצק, טאנינים קטיפתיים וסיומת מתובלת ופירותית.

בספטמבר 2014, היין היה ניתן לשתייה, לאחר חידרור אך במהותו הוא יין ליישון ארוך- עושרו הארומאטי ומורכבותו ילכו ויתפתחו עם השנים. היין יגיע לשיאו בעוד כ- 8-9 שנים ואולי יותר ממועד הבציר.

ייננים: גדי ואדם שטרנבך אבא ובן.

אלכוהול: 13.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: º20 – 18ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

על כל היינות יש הנחה של 10% בקניה של שישה בקבוקים ו- 20% הנחה בקניה של 12 בקבוקים ומעלה.

משק יין הנס שטרנבך 

ד.נ עמק האלה
גבעת ישעיהו 83

טלפון: 02-9990162
סלולרי (גדי שטרנבך): 052-3859926
אימייל: [email protected]

קרדיט צילומים: דני רובין עריכת תמונה ניר רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top