חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב "Beronia" – יין לבן יבש VIURA" 2021", ו- "RESERVA" אדום 2017 – עם יינות חדשים לקיץ ולחגים

יקב ברוניה Bodegas Beronia, הוקם בשנת 1973, באזור אולאורי ב- Rioja Alta ספרד. היקב נקרא על שם ה”ברונס”, שבט קלטי שישב במקום במאה השלישית לפני הספירה. היקב נמצא בבעלות קבוצת גונזלס ביאס משנת 1982. היקב מקיים קשרים הדוקים עם 150 מגדלים המספקים ענבים לברוניה, כדי להבטיח בחירה רק בענבים המשובחים ביותר. הכרמים, הממוקמים בעמק אברו, נהנים מאקלים ים תיכוני, עם מעט שלג בינואר וקיץ חמים ושטוף שמש. היינות של ברוניה עוברים יישון בחביות משולבות שגופן עץ אלון אמריקאי ודפנותיהן עץ אלון צרפתי, דבר המייחד את היקב שהינו החלוץ בשיטת יישון זו.  בשנת 1982 היקב נרכש ע"י תאגיד גונזלס ביאס וכיום בבעלות היקב 200 דונם של כרמים שבהם גדלים זנים מקומיים המאפיינים את האזור כגון: טמפרניו, גרנאש, מאזואלו, ויורה וגרציאנו. ביקב מקפידים על שילוב בין שיטות ייצור מסורתיות המאפיינות את האזור לבין שימוש בשיטות מודרניות וחדשניות. אחת מהשיטות אשר מייחדות את היקב היא יישון היינות בחביות מעורבות המשלבות עץ אלון אמריקאי ועץ אלון צרפתי בקצוות החבית. שיטה זו מעניקה ליינות ארומות וטעמים יוצאי דופן. טעמתי עבורכם 2 מתוך מבחר היינות המוצעים בישראל ברשת החנויות " יין בעיר" והם: יין לבן יבש VIURA" 2021", ו- "RESERVA" אדום 2017.

VIURA" 2021" – Beronia"

רשמי טעימה שלי: צבע, צלול, בוהק, צהוב בהיר, עם השתקפויות בגוונים ירוקים. האף, מציג תווים של אגס ואננס, פרחוניות הדרים, ניואנסים של אניס  וליים. היין שופע רעננות ואורך והוא מורכב ומסקרן. בחך, פירות אבן לבנים, עסיסיים ופרי אקזוטי. הסיומת רעננה וארוכה, יוצרת את האיזון הנהדר שבין פירות בשלים לחמיצות קלה. יין עכשווי, נגיש, אידיאלי לשתות בכל מקום וזמן.

סוג היין: לבן יבש

ארץ יצור: ריוחה ספרד

הרכב זני: 100% ענבי ויורה

תיאור היין על פי היקב: צבע צהוב בהיר עם נימות ירקרקות, ארומות פירותיות של אננס, לימון ואגס בשל ונגיעה של שומר ובפה אפרסק ופירות אקזוטיים, פריך ומאוזן חומציות ויובש. סיומת ארוכה ורעננה.

בקבוק: 750 מ”ל

אלכוהול: 12.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: º9 -12ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 50 ₪. ובמבצע ברשת: 4 ב- 180 ₪.

יבואן בלעדי מורשה מהיצרן: "אספיריט" בע"מ.

Beronia – "Reserva" 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום כהה. באף, ניחוחות של צימוקים, ניואנסים של פלפל שחור, תאנים, תבלין "חם" כציפורן וקינמון וארז. החך, קטיפתי להפליא. הוא עשיר, בשל ומלא טעם, של פירות אדומים. היישון בעץ האלון, מראה את עצמו בתווים קלויים אלגנטיים, של קוקוס ו- וניל, מעוגל עם תבלינים וטאנינים חלקים, נוגעים בדובדבן "חמצמץ", פלפל שחור, אוכמניות, טבק ודובדבן שחור, חומציות מאוזנת וסיומת מתובלת "חמימה" וממושכת. תמורה נאה למחיר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: טמפרניו (95%), גרציאנו (4%) ומזואלו (1%) הגדלים על גפנים בנות יותר מ-40 שנה אשר נבחרו בקפידה.

איזורי גידול: ריוחה אלטה.

עשיית היין והתיישנות: בתום הבציר, היין הועבר להתיישנות בחביות עץ אלון מעורבות (עץ אלון אמריקאי ועץ אלון צרפתי) למשך 20 חודשים, כדי להעניק ליין את הסגנון הייחודי המאפיין את היקב. לאחר היישון בחביות, היין מועבר להתיישנות נוספת בבקבוק, למשך 18 חודשים, לפני יציאתו לשוק.

תיאור היין על פי היקב: יין במרקם חלק וקטיפתי, גוף מלא וטעם עשיר ורענן, עם רמזים של קקאו וטופי. היין יושן ב”חביות ברוניה” למשך 18 חודשים והתוצאה – ריוחה מודרני מלטף ומורכב בעל פוטנציאל יישון מעולה. ליין ארומות של אגוזים, בדגש על שקדים קלויים ואגוזי מלך, בשילוב פירות בשלים עם רמזים לפלפל לבן. לברוניה רזרבה טעמים של פירות בשלים והוא בעל גוף מלא, מרקם חלק וקטיפתי וסיומת ארוכה.

בקבוק: 750 מ”ל

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: º16 -18ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪.

יבואן בלעדי מורשה מהיצרן: "אספיריט" בע"מ.

 

קרדיט תמונות: יח"צ אספיריט

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top