חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לקראת ראש השנה תשפ"ג יקב טפרברג מאחל לכם חג שמח ושנה חדשה מופלאה ומציע מגוון בצירים חדשים ליינות החג INSPIRE 2021, מרלו ESSENCE 2018, ויין הדגל LEGACY פטיט סירה 2018

תמיד לימדו אותנו שליין יש כללים מאוד מסוימים. שותים אותו באירועים מסוימים, בצורה מסוימת, לכל אוכל יש את היין שמתאים לו…אנחנו בטפרברג מזמינים אתכם לשבור את כל הכללים. לצאת מהמסגרת. לעשות דברים קצת אחרת. צאו מהעבודה מוקדם ותעשו פיקניק. מי אמר שצריך לחכות לסופ"ש? רביעי עם הבנות זה החמישי החדש. לא צריך לחכות לארוחה גדולה. חממו שאריות במיקרו ותפתחו בקבוק. שתו כוס יין מול משחק כדורגל. שתו יין בלי שום סיבה. עם המשפחה, עם חברים, עם בן הזוג או לבד. מתי שמתאים לכם. מה שטוב לכם. לחייכם. לחיי מסורות חדשות. לקראת ראש השנה תשפ"ג וחגי תשרי יקב טפרברג מאחל לכם שנה טובה ושמחה שתכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה ומציע מגוון בצירים חדשים שיככבו בשולחנות החג. זה הזמן להרים כוס לכבוד השנה החדשה והסתיו המתקרב או על כל הזדמנות אחרת, עם ההמלצות של שלמה (שיקי) ראוכברגר, היינן הראשי של יקב טפרברג מזה כ 20 שנה. לקראת ראש השנה תשפ"ג יקב טפרברג מאחל לכם חג שמח ושנה חדשה מופלאה ומציע מגוון בצירים חדשים ליינות החג INSPIRE 2021, מרלו ESSENCE 2018, ויין הדגל LEGACY פטיט סירה 2018.

יקב טפרברג INSPIRE 2021 סוביניון בלאן פרנץ' קולומבארד

רשמי טעימה שלי: בהיר, צלול, עם שוליים בוהקים, שופע ויטאליות רעננה, עם טעמים צמחיים וחומציות דומדמניות לבנות. יין בשל, נדיב, טעמי ההדר שלו מחוממים על ידי תפוח וקיווי, אטרקטיבי ורענן. יש לו משקל ומרקם תוסס שפשוט מתעגל היטב.

שם הסדרה : אינספייר INSPIRE

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני : 60% ענבי סוביניון בלאן, 40% ענבי פרנץ קולומבר

מקור הענבים: ענבי הסוביניון בלאן נבצרו מחלקה מובחרת מהגליל התחתון , הפרנץ קולומבר נבצר מחלקה מובחרת מצפון הנגב.

הבציר: מכני בשעות הלילה המאוחרות

תהליך ייצור היין: ענבי הסוביניון בלאן הגיעו ליקב בשעות הבוקר לאחר שנבצרו באופן מכני לפנות בוקר. הענבים המרוסקים עברו קירור במחליף החום ל-12 מעלות , בדרכם לפרס הפניאומאטי האינרטי – המגובה בחנקן , על מנת למנוע לחלוטין חמצון של טעמים וארומות המצויים בענבים .הענבים נסחטו בפרס הפניאומאטי האינרטי בלחץ נמוך ביותר ,בסחיטה עדינה ואיטית וללא חשיפה לחמצן על מנת לקבל תירוש ענבים עשיר ואיכותי. המיץ שנסחט הועבר למיכל נירוסטה בו בוצעה הפרדה בין המשקעים למיץ באמצעות טכנולוגיה הקרויה הרחפה – FLOTATION . בטכניקה זו מרחיפים את המשקעים לחלקו העליון של המיכל באמצעות פעפוע של גז חנקן המאפשר להעביר את המיץ הנקי – המצוי מתחת למשקעים למיכל התסיסה. לצורך התסיסה האלכוהולית, למיץ הנקי – הוספו שמרים והיין תסס במיכל נירוסטה במשך של כ-15 יום. ענבי הקולומבר שנבצרו מאוחר יותר עברו תהליך ייצור דומה. לאחר מספר טעימות של היינות השונים, פנל הטועמים של היקב הרכיב את הבלנד הסופי . היין לא עבר תסיסה מאלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו.

תיאור היין : ממסך זה מציע מורכבות ארומטית עם עשבוניות ופרחוניות . יין יבש זה הינו קסום, פריך ורענן עם נוכחות מלאה ורכה.

אלכוהול: 12.4%

לשתייה החל מ: הוצאתו לשוק

 כשרות: בד"צ, רבנות, הרב מחפוד

טמפרטורת שתייה מומלצת: 12ºC – 10ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 65-75 ₪.

יקב טפרברג מרלו ESSENCE 2018

רשמי טעימה שלי: אף, יפה ומורכב – תחילה נכנסים דובדבן שחור, שזיפים ופרחים טריים חתוכים, ואז נכנסים הל, אגוז מוסקט ונגיעות של קקאו וניל, שנותנים לאף עומק ותוכן. גם לחך, יש עומק ומורכבות נהדרים – טעמים של דובדבנים אדומים, פירות יער מעורבים ועשבי תיבול יבשים, עם מרקם קרמי וטאנין משיי, המחמיא על ידי חומציות רעננה ותוססת.

שם היין : מרלו אסנס ESSENCE

שנת בציר : 2018

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני : 100% ענבי מרלו

מקור הענבים : ענבי המרלו נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה שונה לחלוטין הכרם הראשון והעיקרי נמצא בעמק האלה ליד הישוב גבעת ישעיהו בעוד הכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. הכרם של גבעת ישעיהו  נמצא בעמק בין שני ערוצים המנקזים אוויר קר מהרי ירושלים, בקרקע שולית עם אבנית גבוהה. מנגד הכרם של הרי אפרים מתאפיין בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים , בתנאי אקלים הרריים  ובעוצמת צימוח מתונה. שני כרמים אלה מאופיינים בהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת  לטמפרטורת לילה קרירה התורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות.

הבציר : מכני בשעות הלילה המאוחרות

תהליך ייצור היין : ענבי המרלו הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות כשהחלקה של עמק האלה הקדימה את זו של הרי אפרים בכ-3 ימים. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי המרלו למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית . עם סיום ה- cold soaking  העלנו את הטמפרטורה, הוספו השמרים והחלה התסיסה האלכוהולית של ענבי המרלו בטמפרטורה של 25 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך כ-יום אחד . עם סיום ההשריה -extended maceration , סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית…

התיישנות: היין החל את  תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה  למשך 18 חודשים . לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר בקבוקו,  היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך כ-8 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

 תיאור היין : היין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק , באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות אדומים בשלים , דובדבן  ,נגיעות טבק ומחטי אורנים בפה , היין חלק ,בעל גוף מלא ,טנינים בשלים , איזון וסיומת ארוכה וטובה.

אלכוהול: 14.7%

כשרות: בד"צ, רבנות, הרב מחפוד

טמפרטורת שתייה מומלצת: 16ºC – 18ºC

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב טפרברג יין הדגל LEGACY פטיט סירה 2018

רשמי טעימה שלי: "אלגנטי", הוא אולי לא הדרך הרגילה לתאר פטיט סירה, אבל יין הדגל הזה המלוטש והמאוזן היטב, לטעמי ראוי לתואר. הוא נפתח באף, עם ניחוחות בולטים של פטל שחור ווניל, תווים אדמתיים של חימר רטוב.  בחך, הוא מביא עמו טעמי פטל שחור, פלפל שחור וטעמי עץ עדינים המתמקמים יפה במבנה הטאני החזק שלו, עם חומציות "תוססת", הבעת שזיף בשל ורמזים של דובדבן כהה וסיומת חלקה, המספקת מאפיינים של קקאו ואספרסו, שנמשכים זמן רב לאחר שעזב את החך.

סוג היין: אדום יבש – יין דגל

הרכב זני : 100% ענבי פטיט סירה

מקור הענבים :ענבי הפטיט סירה נבצרו מכרם במבוא חורון הנמצא בעמק איילון , כרם זה מתאפיין בתנאי מיקרו אקלים ייחודיים . משטרי גידול קפדני תוך כדי חדירת אור לנוף ובמקביל דילול אשכולות אפשרה הגעה לבציר של ענבי איכות בריכוז טעמים וארומות .

 הבציר : מכני בשעות הלילה הקרות

תהליך ייצור היין : ענבי הפטיט סירה נבצרו בבציר מכאני והגיעו ליקב לפנות בוקר. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הפטיט סירה למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית. עם סיום ה- cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית הטבעית של ענבי הפטיט סירה – על ידי השמרים החיים באופן טבעי על גבי הענבים בכרם ובסביבת היקב – בטמפרטורה של 28 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שלושה ימים נוספים.

עם סיום ההשריה – extended maceration, סחטנו את הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית…

התיישנות: היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. לאחר סיום התבגרות היין בחביות , היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך 5 חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

תיאור היין : צבע היין אדום מלא ועוצמתי. האף של היין מורכב ומתאפיין בפירות שחורים ודובדבנים בשלים עם מעט קפה ,טבק ועץ אלון עשיר.  בפה היין מלא ועוצמתי עם טאנינים רכים ומלאים. גוף היין עגול ומאוד הרמוני עם טעמים ארוכים . מורכב

אלכוהול: 14.5%

כשרות: בד"צ, רבנות, הרב מחפוד

טמפרטורת שתייה מומלצת: 16ºC – 18ºC

לשתייה החל מ : הוצאתו לשוק אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו

הצעת הגשה : עם צלי בשר ברוטב סמיך ועשיר

מחיר מומלץ לצרכן: 180-200 ₪.

יקב טפרברג

ת.ד. 669 ד.נ. שמשון 99803 צרעה טלפון: 02-9908080

אימייל: [email protected]

קרדיט צילום: איל קרן סטודיו לצילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top