חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תחל שנה וברכותיה יקב יתיר מציג יינות חדשים לשולחן החג – רוזה הר עמשא 2021, הר עמשא 2019, ונחל יתיר 2019 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

יקב יתירהשוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מפיק מידי עונה. היקב, שהוקם בשנת 2000 וחגג לא מכבר 20 שנות פעילות, זוכה בקביעות לתשבחות בארץ ובעולם. לקראת השנה החדשה, ראש השנה וחגי תשרי, מציג יקב יתיר יינות אדומים מבציר 2019 והר עמשא רוזה מבציר 2021.

 לדברי ערן גולווסר, היינן הראשי של יקב יתיר: "בציר 2019 בכרמי יתיר אופיין בחורף קר, עם כמות גשם ממוצעת, אביב קיצוני עם מעט נזקי קרה בלבלוב, וקיץ נוח שתרם להבשלה רציפה ואיכותית. הבציר החל מעט יותר מאוחר מהממוצע, מהשבוע השני של אוגוסט ועד סוף ספטמבר. בציר 2021 אופיין בחורף פחות קר וגשום מהרגיל עם אירוע שלג באמצע חודש פברואר ומיד אחריו שרב מוקדם בחודש מרץ. מיעוט מנות הקור בחורף השפיע על הפוריות של הגפנים וצמצם במעט את היבול. קיץ נוח יחסית, ללא אירועי חום קיצוניים. הבציר החל שבועיים מוקדם מהרגיל, מאמצע יולי ועד סוף ספטמבר"

יקב יתיר הר עמשא 2019

רשמי טעימה שלי: האף והחך מוזגים צבע אטום, שטופים בהדגשי אוכמניות עם כתמי אדמה, עור, פלפל, ליקוריץ. ניהול הטאנין טוב ומדויק, עם מרקמים רכים ושופעים, שעוטפים את רוב החך העשיר. עם השנים, היין הזה צובר עידון ונראה כאילו, הוא הופך לתווית רצינית, המדגישה כיצד הפך יין זה ליין הנמכר ביותר של היקב. טעמים של, שזיף קלוי ושוקולד מריר, עם ניואנסים של פטל שחור. איזון טוב של טעם ועוצמה, בתערובת האדומה הזו. סיומת ארוכה של פרי קדימה.

הר עמשא הוא היין הנמכר ביותר של היקב, שכבש את מקומו בחנויות היין ובמסעדות המובילות בארץ, ומקפיד להציג שנה אחר שנה יציבות ועקביות באיכות הגבוהה ביותר.

הנוף הפראי, ההר והצומח של השמורה והר עמשא (+859) נושקים ליער יתיר ולכרמים ומהווים מפגש ייחודי בין אזור ההר והמדבר, השלג והשמש, הסלע והאדמה, המייצגים את אופי יינות היקב. משם נגזר שמו של היין.

הר עמשא 2019 הוא יין אדום יבש ופירותי המשלב בשלות ורעננות. צבעו ארגמני וניחן בארומה המזכירה פטל בשל, מעט עשן ותבלינים. היין ילווה היטב מנות בשר, אומצות ופסטות עם רוטב בשר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: הר עמשא אדום מורכב מ- 59% קברנה סוביניון, 29% סירה, 7% פטי ורדו, 2% מלבק ו- 3% טנאט ממספר חלקות ביער יתיר.

התיישנות: היינות מהכרמים השונים התיישנו בנפרד בחביות עץ אלון קטנות וגדולות במשך שנה, לפני יצירת הבלנד הסופי.

ביקבוק: היין בוקבק בחודש מרץ 2021 והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

פוטנציאל יישון: מתאים ליישון של 5 שנים ויותר.

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18° C

כשרות: בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א. U K

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

יקב יתיר נחל יתיר 2019

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות מושכים של קפה טרי, דומדמניות שחורות, עשן ועשבי תיבול קלויים, דובדבן כהה ותבלין חבית, עם הרבה אופי ארצי. כל אלה, מובילים לחך מעודן ואלגנטי במיוחד, עם טאנינים מוצקים המחזיקים במקום ליבה של קסיס, אניס, שבבי שוקולד מריר וגווני זפת. גוף מלא, שבו פרי וחבית, משתלבים זה בזה. גימור ארוך מכסה אותו. יש הרבה פירות שחורים והמון מלית טאנינית מאחורי הכול. יופי של יין.

ביין אדום זה שואף היקב לבטא באופן הטהור ביותר את הפרי האזורי.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: היין מופק מ- 75% סירה ו- 25% מלבק ממספר חלקות ביער יתיר.

התיישנות: היין התיישן במשך שנה במיכלי עץ גדולים (1200-5400 ליטר) שמעגלים את היין בלי להשרות טעמי עץ כלל.

ביקבוק: היין בוקבק בחודש ינואר 2021 והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

לנחל יתיר 2019 צבע ארגמני וניחן בארומה המזכירה פטל אדום ושחור, מעט מעושן. טעמו פירותי, עסיסי, רענן וארוך. מהווה ביטוי נוסף של אזור הגידול שלנו בדגש על עסיסיות ומינרליות. נחל יתיר ילווה יפה מנות בשר, קדרות בשר ואומצות.

פוטנציאל יישון: מתאים להמשך יישון לטווח של חמש עד עשר שנים.

אלכוהול: 14%.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18° C

כשרות: בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א. U K

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב יתיר הר עמשא רוזה בציר 2021

רשמי טעימה שלי: רוזה יבש ומלוח בעל משיכה קלה. באף, רמזים למושק ארומטי, תבלינים ופריחת ורדים, לוקחים אותך לחך תוסס ורענן ומרקם של פירות יער אדומים וניואנסים מלוחים. הסיומת, מתפקעת בחומציות ענבים טעימה הדורשת, ומספקת, הנאה רבה. יין של קיץ ומרפסת אחר הצהרים, שעת שקיעה, אבטיח וגבינה בולגרית, שפת ים של זוגות אוהבים מוקף בהמון חברים.

סוג היין: רוזה יבש

רוזה הר עמשא הנו יין מינרלי עם טעמי פרי רענן, מלא וארוך. צבעו ורוד אדמדם, ניחוחו – אפרסק, תות ואשכולית אדומה. הוא משתלב באופן נפלא עם מגוון מנות מהמטבח הים-תיכוני, שילוב היוצר חגיגה אמיתית לחיך.

הרכב זני: מורכב מ- 70% גרנאש ו-30% מורבדר, ממספר חלקות ביער יתיר. הענבים נבצרו מוקדם על מנת להעצים את הרעננות ביין.

עשיית היין: הענבים הושרו עם קליפותיהם למשך 24 שעות במיכלי נירוסטה ואז נסחטו. התירוש תסס בטמפ' נמוכה במכלי נירוסטה וחביות עץ ניטרליות (500 ליטר) ולאחר סיום התסיסה היין הושאר במכל עץ גדול  למשך 6 חודשים.

אלכוהול: 12.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9-12° C

כשרות: בד"ץ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א. U K

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

אודות יקב יתיר:

יקב יתיר נוסד בשנת 2000 והוקם באזור תל ערד הייחודי.  כרמי יקב יתיר נטועים בגובה רב, באדמת גיר חרסיתי על גבי מדרונות בלב יער יתיר, היער הנטוע הגדול ביותר בישראל,  המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב. הכרמים נהנים מאקלים חצי מדברי, יבש וקר בלילה, תנאים היוצרים אזור גידול (טרואר) ייחודי. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידיאליים לגידול ענבי יין. יקב יתיר זוכה בקביעות באותות הערכה וציונים גבוהים בתחרויות יין בינלאומיות, וזכה השנה ב7 ציונים ומדליות ממבקרי היין הנחשבים בעולם.

יקב יתיר

תל ערד

08-6212255 

קרדיט צילום: איל קרן סטודיו לצילום קולנארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top