חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Castel Grand Vin 2020, C Blanc du Castel 2021 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי – חוגגים 30 שנות עשיית יין ביקב קסטל

חברים שאני מאוד מעריך ואוהב, יודעים עד כמה אני אוהב יין והביאו לי במתנה את 2 יינות הדגל של יקב קסטל. "הכול התחיל כמעט במקרה. אלי בן זקן, יליד אלכסנדריה, עלה לארץ עם משפחתו, בשנות ה- 70 ממילאנו. עם מעט הכסף שהיה בידו הוא קנה נחלה במושב ליד ירושלים ורצה להגשים חלום; להיות חקלאי בארץ ישראל. אלי בנה לול ונטע בוסתן של פירות שונים.  הכרם הראשון ניטע בשנת 1988, בסמוך לבית המשפחה וליקב, על פי המסורת הצרפתית הנהוגה בבורדו – בצפיפות רבה ובגובה נמוך. ארבע שנים לאחר מכן נקראו המשפחה והחברים לבציר הראשון. בציר זה יושן משך שנתיים בשתי חביות עץ אלון שייבא אלי בעצמו מצרפת. באביב 1995 מושקים 600 בקבוקים ראשונים, ואלי נותן ליין את השם “גראנד וין”. החברים התלהבו אולם אלי לא היה בטוח עדיין בטיב היין. בעזרת העיתונאית דליה פן-לרנר נשלח בקבוק אחד למנהלת בית המכירות "סות’ביס" שבלונדון. התגובה הנלהבת שנשלחה בחזרה, שכנעה את אלי לטעת עוד גפנים ולפתח את היקב. השם ‘קסטל’ ניתן לו על שם המצודה הצלבנית הנמצאת בסמוך. יקב קסטל,  מייצר כ־400 אלף בקבוקים בשנה. Castel Grand Vin 2020, C Blanc du Castel 2021  – חוגגים 30 שנות עשיית יין ביקב קסטל".

יקב C Blanc du Castel 2021

רשמי טעימה שלי: שרדונה נפלא, לחובבי מגע עץ החבית, בשרדונה שלהם. נפתח בכוס אלגנטי וממוקד, עם זר ארומאטי מקסים באף, של נקטרינה לבנה, ליים ומינרליות צורנית, סגנון עוצמתי, מותסס בחבית, מפוצץ באפרסק צרוב, תווים של אלון מקורמל, לימון מתובל ושקדים מרוסקים. אני אוהב את תווי אבן הצור, אבק השריפה, ותווי העץ. החך, ארוך ומתמשך, עם איזון מצוין. מרקם חלק כמשי, רמזים של יערה, מאוזנים על ידי גוונים עשבוניים. "מיד-פאלט" קרמי עשיר. הסיומת ארוכה ורעננה. יופי של יין. 

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה

תיאור היקב את היין: C’ Blanc du Castel’ מאופיין בבוקה עשיר וחמאתי וחומציות מרעננת, טעמו מלא ועגול, עם קורטוב של פרי הדר, פרי טרופי צהוב ושקדים קלויים. זהו יין מאוזן היטב ובעל סיומת ארוכה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 12-14° C

התיישנות: היין תוסס ולאחר מכן מתיישן במשך כשנה על משקעיו, בחביות עץ אלון צרפתיות, בסגנון בורגון.

פוטנציאל  התיישנות: ליין יכולת התיישנות והוא ממשיך להתפתח בבקבוק. היין מגיע לשיאו כ- 4 שנים לאחר שנת הבציר.

כשרות: כל היינות כשרים תחת הכשר בד”צ בית יוסף

VEGAN – FRIENDLY – יקב קסטל הנו 100% טבעוני

מחיר מומלץ לצרכן: 145 ₪.

יקב Castel Grand Vin 2020

רשמי טעימה שלי: האף, נפתח על תווים אקספרסיביים, של דובדבנים שחורים מרוסקים, פטל שחור וקסיס, עם רמזים של תבליני אפייה, לבנדר ועשן עץ,  מעורבבים עם רמזים מעודנים של פולי קפה קלויים. עם תווים אווריריים, אצילים ועדינים של גרפיט, פירות יער בשלים וריחות פרחוניים עדינים, המודגשים בעדינות, על ידי תווים מעט מעושנים המזכירים חביות קלויות, שכולן תורמות לכושר הבעה והרמוניה. ניואנסים של קקאו, מסיימים את מערך הניחוחות המאוד אטרקטיבי הזה. החך, מפואר, שובה לב, במרקם הנפח שלו ומציג קלאסה נהדרת, יחד עם מבנה מושלם. התקפה רעננה ומלאה, חושפת את בשלות הפרי ואת האיזון המושלם, בין טאנינים לחמיצות, המדגישים את הדיוק של מיצוי איכויות מקסימלי ומותירה רושם של נדיבות. אלה מובילים לחך אמצע, על טעמי אבן דובדבן, ושוקולד מריר, בבסיסם של טאנינים מסותתים. הסיומת ארוכה מאוד, המתקיימת על ידי טאנינים בשלים. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש – יין הדגל של היקב

הרכב זני: 60% קברנה סוביניון, 25% מרלו, ו-15% פטי ורדו.

תיאור היקב את היין: Castel Grand Vin הינו יין אלגנטי וקלאסי, היין האדום הראשון מבית יקב קסטל. בעל צבע עמוק, בוקה מרוכז ומורכב המלווה בטעמי פירות יער שחורים, תבלינים וטאנינים רכים (אך מוחשיים). זהו יין מאוזן הנוטה לקטיפתיות חלקה ובעל סיומת ארוכה ונקיה.

Castel Grand Vin מגיע לשיאו כ – 8 שנים לאחר שנת הבציר.

מומלץ: לחדרר את היין טרם ההגשה.

התיישנות: 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי רובן חדשות

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18° C

כשרות: כל היינות כשרים תחת הכשר בד”צ בית יוסף

VEGAN – FRIENDLY – יקב קסטל הנו 100% טבעוני

מחיר מומלץ לצרכן: 245 ₪.

יקב קסטל

יד השמונה
הרי יהודה 9089500 ישראל
טל’: 02-5358555
פקס: 02-5700995
דוא״ל: [email protected]

ימים ושעות פעילות

א׳ – ה׳: 9:00 – 16:00
יום שישי: 14:00-10:00
ביקורים, טעימות ואירועים בתיאום מראש בלבד.
שבת: סגור

קרדיט תמונות: אתר האינטרנט של היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top