חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום הבירה הבינלאומי החל השנה ב- 5.8.2022 מתקרב: איך הכול התחיל ואיזה בירות נהדרות אתם חייבים להכיר?

יום הבירה הבינלאומי הוא חגיגה שמתרחשת ביום שישי הראשון של חודש אוגוסט. השנה יום הבירה חל ב – 5 באוגוסט 2022. החגיגה החלה בשנת 2007 בסנטה קרוז, קליפורניה שבארה"ב ומאז יום הבירה הבינלאומי הפך מאירוע מקומי קטן לחגיגה עולמית המתפרשת על כ-207 ערים, ב-50 מדינות שונות ו-6 יבשות. חברת רדקס RADEX הינה יבואנית בירות פרימיום מאירופה אשר ב-20 השנים האחרונות מביאה לקהל הישראלי חווית שתייה מיוחדת עם עשרות מותגי בירה המיובאים לארץ וביניהם מותגים מובילים ומוכרים לצד מותגים חדשים ומעניינים. ברוח החג הבינלאומית, מעודדים את המשתתפים לצאת מאזור הנוחות שלהם ולנסות בירות מתרבויות אחרות:

ביום החגיגה מעודדים את המשתתפים להזמין איש את רעהו למשקה בירה צונן ובכך לבטא את הכרת התודה שלהם כלפי האנשים שמכינים את הבירה, הברמנים, וכל אותם אנשי מקצוע נוספים בתחום. יום הבירה מאופיין בשתיית בירות חדשות או נדירות, האפי האוור שנמשך לאורך כל היום, לילות טריוויה, משחקי שתייה כמו ביר פונג, חלוקת ציוד בירה כמתנה ועוד.

בירה היא משקה חוצה גבולות ואומות, בחלק מהתרבויות היה נהוג לשלם בבירה, חלקם אף תגמלו לוחמים בבירה לאחר קרב מוצלח. בירה היא המשקה הכי נשתה בעולם אחרי תה ובימי קדם היה אפילו אל בירה לחלק מהעמים.

יש אינספור סגנונות וטעמים, הבירות הבולטות ביותר הן בדרך כלל בסגנון לאגר, על אף שהומצא לאחר הסגנון המורכב יותר שנקרא אייל. ולכל אחד מהסגנונות יש אינספור וריאציות.

קיימים לא מעט סוגים של בירות לרבות לאגר, אייל, פילס, חיטה, בוק, פורטר, בלונד, סאמר אייל, טריפל בלגית, IPA ועוד. ההבדלים בין הטעמים השונים נקבעים על פי אופן ההכנה של כל סוג בירה, החל מחומרי הגלם, דרך תהליך הבישול ועד למשך התסיסה. סוגי בירות נפוצים ביותר הם לאגר ואייל כאשר ההבדלים ביניהם נקבעים ממיקום התסיסה והטמפרטורה שבה הם מאוחסנים. טעמן של בירות נפוצות לרוב יהיה מסוג לאגר, כאשר סוגים של בירות אייל יתאפיינו לרוב בטעמים עמוקים, עשירים ומתובלנים יותר.

שושנע

פיתוח כחול לבן של חברת “רדקס” שהחליטה לקחת את הטעם הכי קריר ומרענן של ישראל ולחבר אותו עם בירה – המשקה האולטימטיבי של הקיץ. אחרי בדיקה קפדנית של מבשלות ברחבי אירופה, החליטו ב”רדקס” לבחור במבשלת “קסטיל” הבלגית. מבשלה שמתמחה בייצור בירות איכותיות – ובמיוחד בשילוב של טעמי פירות בבירה. התוצאה הפתיעה לטובה אפילו את הבלגים השמרנים: בירת חיטה בחוזק 4.7% אלכוהול בתוספת נענע מרעננת.

כמות 330 מ"ל

4.7% אלכוהול

מחיר מומלץ לצרכן 11 ₪.

הובגובלין IPA

נולדה באנגליה ממבשלת Wychwood על שם היער הסמוך. מאחורי שם הבירה עומד יצור מסתורי ומיתולוגי אותו צייר אמן על אחת מחביות הבירה הראשונות שנמכרו. הבירה שהייתה עד אז ללא שם אימצה את היצור ששמו הובגובלין לשמה הרשמי. בירת הובגובלין IPA הינה בירה בצבע זהוב, בעלת ארומות כשות פרחוניות והדריות וריחות של לתת לחמי, טעם מאלטי מתקתק קליל, סיומת מרירה עדינה וגוף בינוני. היא משלבת בין סגנון ה-IPA האנגלי הקלאסי לסגנון ה-IPA האמריקאי המודרני בעזרת תערובת של זני כשות אצילים קלאסיים לבין זנים אמריקאיים פירותיים. התנגשות זו של העולם הישן והחדש מספקת פיצוץ של ארומה טרופית ומרירות עסיסית.

כמות 500 מ"ל

5.2% אלכוהול

מחיר מומלץ לצרכן 15 ₪.

טוכר חיטה

בירת חיטה לא מסוננת, בסגנון בווארי מסורתי, בעלת גוף קל ומאוד חלקה לשתייה. קלאסית ואופיינית לאזור. מבשלת טוכר שבעיר נירנבגרג בחבל בוואריה, גרמניה, הוקמה בשנת 1672. המבשלה מייצרת עשרות סוגי בירות, כאשר הנמכרת מכולן הינה בירת החיטה (וויס/הלס). כל הבירות במבשלה מיוצרות לפי כללי חוק "טוהר הבירה 1516" כשות, מים ולתת. טוכר הינה אחת המבשלות הכי מתקדמות טכנולוגית מה שמשבח את המוצר ועוזר למנוע זיהומים ופגמים בטעם.

כמות 500 מ"ל

5.2% אלכוהול

מחיר מומלץ לצרכן 10 ₪.

אדלוויס אורגינל

היא בירה בסגנון גרמני, צבעה צהוב ומעונן עם ראש קצף לבן וגדול, והיא בעלת ארומת שמרים פירותית, טעם מתקתק עם חמצמצות קלה, רמיזות לבננה והדרים וגוף קל עד בינוני. שם הבירה מגיע מפרח בעל אותו שם נפוץ באיזור הרי האלפים, אשר למרגלותיהם נמצאת המבשלה המקורית של אדלווייס, מיוצר בקלטנהאוזן (אוסטריה) ע"י מבשלת קלטנהאוזן.

כמות 500 מ"ל

5 % אלכוהול

מחיר מומלץ לצרכן 10 ₪.

Gamma Ray

גאמא ריי מיוצרת בביבר טאון (Beavertown), מבשלה אנגלית לא סטנדרטית שהוקמה בשנת 2012 על ידי לוגאן פלאנט, בנו של סולן להקת "לד-זפלין". כלל הבירות של המבשלה הינן יצירות אמנות לא רק מבחינת הבירות עצמן אלא גם האיורים על גבי הפחיות. הפחיות מעוצבות על ידי אמן הבית והן הפכו להיות הסמל המסחרי של הבירה והמבשלה. כל הבירות של ביבר טאון לא מסוננות, לא מפוסטרות ומיועדות לשתייה טרייה. הגאמא ריי היא אחת הבירות הוותיקות של המבשלה, פייל אייל אמריקאי, בעלת ערבוב של טעמים טרופים המזכירים אשכולית ומנגו. הרעיון היה לייצר בירה פירותית ולא סטנדרטית שמתאימה לכל שעות היום וללא גלוטן. כ

כמות 330 מ"ל

5.4% אלכוהול

SIREN SOUNDWAVE IPA

סאונדווייב היא אחת הבירות הקלאסיות של סיירן, IPA בסגנון אמריקאי קלאסי, הסגנון הפופולרי אצל חובבי הקראפט ברחבי העולם. בירה טרופית והדרית מלאה בטעם אך עדינה במרירות, זהובה, אופנתית ומשולבת עם טעמי אשכוליות, אפרסק ומנגו. בירה לא מסוננת.

כמות 330 מ"ל

5.6% אלכוהול

חיים ונטורה, מנהל תחום הבירה בחברת 'רדקס' המתמחה ביבוא ושיווק של בירות פרימיום: "שפע סוגי הבירה, הטעמים המיוחדים וההיצע הגדול, גרמו לנו להתאהב בדיוק כמו הצרכנים בבירות המיוחדות הללו. המטרה שלנו ב'רדקס', היא תמיד להקשיב לצרכן ולהמשיך לרגש כל פעם מחדש עם בירות מיוחדות וטעמים מפתיעים ומעוררי חושים, אנו נמשיך להעניק ללקוחותינו חווית קניה יוצאת דופן, הכוללת מבחר ענק של בירות ומוצרים נוספים."

חברת רדקס RADEX

כי Radex זה בירה ובירה זה Radex!

הרעיון מאחורי חברת Radex נרקם אי שם בתחילת שנות האלפיים בווינה שבאוסטריה.

שפע סוגי הבירה, הטעמים המיוחדים וההיצע הגדול גרמו לנו להתאהב ולהחליט שאנחנו רוצים לחוות את החוויה הזו גם פה, בבית. בשנת 2002 הבאנו את הבירה הראשונה ומאז ועד היום נחתו בישראל מעל ל-40 מותגי בירה שונים ומגוונים.
נסענו לאירופה, יבשת הבירה.
התחלנו מאוסטריה, שם גילנו בירות לאגר וחיטה מדהימות. משם המשכנו לגרמניה וצ'כיה, מדינות שבהן הבירה היא מעל לכל, וכדי שלא ישעמם עברנו לבלגיה, אל הבירות הפירותיות, החזקות והמיוחדות. לבסוף קינחנו בפיינט אנגלי מצוין שמחליק בגרון וגורם להרגשה עילאית.
מאז ועד היום אנחנו שוקדים יום יום כדי להביא לקהל הישראלי את הבירות הטובות ביותר.
ניתן להשיג את מוצרינו במעל ל-400 מסעדות וברים היישר מהחבית, ואם רוצים לשתות בבית, אפשר להשיג אותם ברשתות השיווק, במרכולים ובחנויות המשקאות המובחרות.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top