חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השקת יינות לבנים 2# בבית הספר ליין ויקב שורק

זו הפעם השנייה השנה, שבית הספר ליין ויקב שורק, משיק יינות לבנים. כשהפעם קדמה להשקה פגישה עם ניר שחם, עם שולחן עתיר כיבוד מזמין, אורחים מלקוחות היקב, לצד טעימה מקדימה, רצופה בהסברים מעמיקים של ניר, על מגמות וטרנדים. אורח הכבוד, היה נשיא היקב יוסי שחם, אביו של ניר ומייסד יקב שורק. כמו תמיד, אני שותה בשקיקה את הסבריו של ניר בו אני רואה מנטור של עולם היין.

וכך אמר ניר: "לי וליקב שורק ישנה הזכות והכבוד, לעבוד לצידן של שרון כהן, מורן הדר, וד"ר גל ירושלמי, שלושתן טועמות יין מאוד טוב, ושונה ממני" זהו צוות אותו מכנה ניר שחם "דמוקרטיה עם מלך אחד".

והוא ממשיך: "עבודת צוות שהמצע שלה הנו המון כרמים והמון זני ענבים. השנה הולכים לבצור 140 טון ענבים מתוכם רק 15 טון הולכים להגיע אל היקב עצמו עם משהו כמו 40 זני ענבים שונים ותחשבו כאן על המורכבות וגם על העושר. השנה 60% מכל הענבים שיימעכו בכניסה ליקב, יהיו לטובת יינות לבנים ורוזה וזאת מגמה".

"הרבה מהענבים המגיעים אל היקב מיועדים לטובת יקבי שירות שעושים ביקב שורק על ציודו את הין שלהם כמו יקב סנילביץ, יקב אדם, יקב האחת. זוהי מסה גדולה מאוד של ענבים שנכנסת ליקב ויוצאת עם בקבוקים ותוויות של ייננים פרטיים".

"יקב שורק ובית הספר ליין הפועלים כאן, מהווים סוג של "מגרש משחקים". בלבנים, הכיוון נע עם אהבה מסוימת לסגנון מסוים של יין, באדומים יינות עם גוף בינוני, תיבול, ירקרקות, חמיצות, מורכבות ואולי זה הדבר הכי חשוב, ובסוף בא לידי ביטוי הערך הזה הנקרא "טעים לי" אבל המורכבות והעושר והמגוון של הטעמים והסיומת הארוכה שתמיד מתלווה אליה חמיצות רעננה" זה חלק ממה שניר אוהב ומעדיף וכנראה גם על לקוחות היקב שבאים ושבים וחוזרים אוהבים וקונים את יינות היקב.

וניר מוסיף ואומר: "ישנם הרבה יקבים שאוהבים את יינותיהם כבדים ושמנים ומתקתקים עם גוף מלא אבל גם אצלם אני מזהה מגמה שהולכת ומשתנה. מצד שני, יש מגמה מאוד חזקה של ייננים ש"שברו וכופפו את הברזל" והיינות שלהם מאוד קלים ואולי הפכו להיות במעט חמוצים מדי לטעמי האישי. מן בצירים כאלה של 20 בריקס, 11.5% אלכוהול, זה לא שאני נגדם אומר ניר אבל זה לא צריך להגיע, רק לשם".

לדעתו של ניר: "החמיצות צריכה לפנות מקום ליותר טעמים. במקום לבצור קצת מוקדם מדי, קצת חמוץ מדי, קצת קל מדי, קצת ריק מדי, קצת חסר באופי של הזן. עד כדי כך".

"יקב שורק מתחיל עכשיו במהלך מיתוג חדש של יינות אחרי לא מעט שנים פחות או יותר מ- 2013 אולי קצת קודם, תוויות הבקבוקים לא השתנו הן נושאות הרבה מאוד תוכן והמון מידע מעצם היות היינות יינות של בית ספר לעשיית יין ובית הספר מאוד נוכח אפילו על התוויות. המהלך הולך לחלק את התוויות לשניים מותג אחד "יקב שורק" ומותג שני שייקרא "שורק-המעבדה" שהוא מגרש המשחקים שהיום הוא זה והכול מתערבב פה במיתוג החדש יהיו פה יינות שיותר ישמרו על העקביות של יינות יקב שורק ומהצד השני יינות מגרש המשחקים הולכים לגדול. השנה קנינו כד חרס ואנחנו בוחנים יין שיעשה את דרכו  בתסיסה בדימיג'ן זכוכית, בכד חרס, במיכל נירוסטה שוכב, ובחבית עץ אלון. 4 תסיסות שונות של אותו מיץ ענבים, הם יבוקבקו בנפרד תחת המותג "המעבדה" כשההפרדה בין המותגים הולכת להיות חדה וברורה. לפני 3 חודשים הושקה השקה לבנה ראשונה שבה הושקו 3 יינות ארומטיים – ריחות שמקורם בפרי הענבים וריחות שנוצרו בתסיסה שבמהלכה נוצרו תרכובות ריח וטעם.

זוהי ההשקה השנייה ואנחנו מצפים כמו תמיד, לקהל גדול שמצטרף אלינו לחוויית טעמים של סוף שבוע.

בית הספר ליין ויקב שורק

ד.נ שמשון 99760 קיבוץ נחשון

טלפון 08-9450844

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top