חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רימון "האגם הצפוני" שרדונה 2021, ו – יקב רימון "האגם הצפוני" COPPER" 2016" יין קינוח – היינות שלכם לכבוד ט"ו באב, "חג האהבה"

הזדמנתי השבוע לסטודיו לצילום קולינרי של ידידי הצלם המקצועי איל קרן.  איל, מצלם יין לרבים וטובים מיקבי ישראל והוא עושה זאת בעין רגישה וביד אמונה. אצל איל לא אחת, אני פוגש בבקבוקי יין שטרם טעמתי, כאלה שלעיתים טרם הושקו, כאלה שלא אחת מהווים עבורי בהחלט הפתעה. בין היינות של יקבי כרמל, יקב מדבר, יקב רקנאטי, ועוד רבים וטובים אחרים, לרבות מקררי יין עמוסים יינות מתיישנים, ייחודיים, לא אחת בלעדיים וממוספרים. על השולחן לאחר סדרת צילומים, פגשתי בשני יינות של "האגם הצפוני" מותג הבית של יקב רימון. אז טעמתי. כי באמת, איך אפשר שלא?!  ב- 11.8.2022, יחול ט"ו באב, הרי הוא חג האהבה והוא נופל ככה בדיוק על יום חמישי בערב, עד יום שישי בערב. תסכימו איתי שזה לגמרי אחלה זמן, לצאת ולבלות ויין לשתות ולפתוח כך את הסופ"ש.  בויקיפדיה נכתב כך: " ט"ו באב מצוין ביהדות, כמועד בסימן פיוס ונחמה בעם ישראל. המשנה ב"מסכת תענית", מתארת את ט"ו באב בימי קדם, כיום שבו בנות ירושלים היו לובשות בגדי לבן שאולים ויוצאות לרקוד בכרמים כדי למצוא שידוך". כך או כך, לדעתי, לא באמת צריך לחפש סיבות לחגוג, קל וחומר לאהוב. אז הנה שני יינות מקסימים של  "האגם הצפוני" מותג הבית של יקב רימון.

יקב רימון "האגם הצפוני" שרדונה 2021

היין מופק מחלקה ייחודית על צלע הר הבנוי ברובו מסלע שנוצר מהתפרצות וולקנית מעל פלטו דלתון בגובה 870 מטר מעל פני הים האדמה עליה נטועים הגפנים עשירה במינרלים ומנוקזת היטב שילוב של מנות קור רוח מערבית ומעט אדמה על פני סלע וולקני מאוורר מעניק לכרם איכות ייחודית ויוצאת דופן.

רשמי טעימה שלי: צבע, צהבהב בהיר וצלול, עם הבזקי זהב מרהיבים. אף, אינטנסיבי, פריך ואלגנטי ואחריו תווים של אשכולית, דבש ופירות אקזוטיים בשלים. השרדונה הזה, מקרין ניחוחות של תפוח, ליים ואגס, לצד ניואנסים של עץ אלון עדין. אלה, מגבירים את הבהירות של היין ואת מאפייני הפרחים הכלליים. בחך, טעמים מאוזנים של תפוח אדום, הדרים ויערה, המצפים את אמצע החך, עם גימור קרמי. מאפיינים זניים טבעיים של שרדונה, זורמים, בלי להאפיל על ידי תווי אלון נוכחים. התוצאה היא מלנג' מענג ומאוזן היטב בחמיצות תומכת, של אשכולית אדומה, אפרסקים צהובים ותפוחי טופי.

סוג היין: יין לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה

התיישנות: 5 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

תיאור היקב את היין: יין מורכב, עשיר ומלא, עם קשת טעמים וניחוחות של פרי בשל לצד פרי טרופי ופרחים. יין מינרלי עם רמיזה של עץ אלון.

אלכוהול: 13%

בקבוק: 750 מל"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 4 – 5־℃

ייננים: שרון ביטון ומרדכי נחמיאס

כשרות: הרב אלמישעלי מהדרין – כשרות כל היינות. בד"צ בעלזא – להלן פירוט היינות: רימונים: רד סמי סוייט, רוזה סמי סוייט, פורט פרימיום, קינוח , קודאלי ענבים: כל סוגי היינות

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.יקב רימון "האגם הצפוני" COPPER 2016 יין קינוח

היין מופק מחלקה ייחודית על צלע הר הבנוי ברובו מסלע שנוצר מהתפרצות וולקנית מעל פלטו דלתון בגובה 870 מטר מעל פני הים האדמה עליה נטועים הגפנים עשירה במינרלים ומנוקזת היטב שילוב של מנות קור רוח מערבית ומעט אדמה על פני סלע וולקני מאוורר מעניק לכרם איכות ייחודית ויוצאת דופן

רשמי טעימה שלי: מי שמכיר אותי, יודע עד כמה אני אוהב את אותם יינות קינוח מתוקים, מפנקים, מחבקים ומתרפקים והיין המפתיע הזה של "האגם הצפוני" מבית יקב רימון, הפתיע אותי והרבה לטובה. למוסקט הקנלי, יש איכויות פרחוניות מתוקות ותפוזים מסוכרים מזמינים, המהווים בתכליתם, יין קינוח מפתה. הוא נפתח בניחוחות עדינים של ורד דמשק ופריחת תפוז ריחנית, בשכבות ליצ'י, אפרסק לבן, מנדרינה ולבנדר, דמויות פרחוניות מדהימות של פריחת התפוז, גרדניה, יסמין, עלי ורדים, פרחי בר אביביים ומגע של אגוז, לצד משמשים טריים. ערסול הכוס והרחה נוספים, מביאים לידי ביטוי כמה הדרים כתומים ותווים פרחוניים קלים, המהווים זר ארומטי מאוד מפתה…עם משמש מיובש, אפרסק, ג'ינג'ר מגובש, דבש גולמי ופריחת תפוז באיזון מושלם. הכניסה חלקה ו"צמיגה", אך רעננה ומלאת חיים, ללא כבדות "סוכרית" דביקה. כל אלה, מתנגנים בהרמוניה מנוצחת היטב, עם קלמנטינות ואפרסקים, השולטים במרקם המשגע בחך "השמנמן" מתקתק והקרמי, המאוזן במיומנות, על ידי גרידת לימון ואופי קלוי, המעניקים ליין מידה נאה, של עניין ומורכבות. ליין, סיומת עשירה וארוכה, נקייה ומרעננת, עם המון טעם של עוד, בצקצוק מענג בשפתיים.

סוג היין: יין קינוח מתוק

הרכב זני: 100% ענבי מוסקט קאנלי

תיאור היקב את היין: היין בעל צבע נחושת עם ניחוח אפרסק בשל, מעט תיבול, רמזים של ג'ינג'ר ומשמש, טעם מלא, עשיר, מתוק, מרוכז להפליא, מארג של טעמים אקזוטיים מאוזנים עם חמיצות טובה.

התיישנות: היין התיישן 60 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 15%

בקבוק: 500 מל"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-20־℃

כשרות: הרב אלמישעלי מהדרין – כשרות כל היינות. בד"צ בעלזא – להלן פירוט היינות: רימונים: רד סמי סוייט, רוזה סמי סוייט, פורט פרימיום, קינוח , קודאלי ענבים: כל סוגי היינות.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב רימון

קרדיט צילום: איל קרן סטודיו לצילום קולינרי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top