חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפנינג של יין ביקב מרסול חגיגה נהדרת שאין שכמותה אחרת

באחד מאירועי היין היותר שמחים ומשמחים, שחוויתי בעת האחרונה, התקיים בשישי האחרון הפנינג וחגיגת יין נהדרת באירוע חשיפת יקב מרסול במושב צלפון. תמורת 100 ש"ח, יכולתם לקבל פלטת גבינות עשירה ובקבוק יין רוזה, מרלו, או קברנה סוביניון מצוננים, לתפוס לכם פינת הסבה מוצלת מול נוף הכרם הנשקף, ליהנות עד מאוד מהיין, מהחברותא, ממזג האוויר, מהאנשים, מהמוסיקה החיה, ובלי להתבייש לקחת עוד בקבוק ועוד בקבוק, מאחר והיין נשפך כאן כמו מים, הרבה בזכות היותם של היינות מאוד נעימים, קלי גוף, מצוננים למידה ומאוד שתיים ונגישים, וכן, גם בזכות מחירם הנוח והתמורה שהם העניקו. היו גם אבטיחים מתוקים וקרים, היו גם המון חברות וחברים וותיקים וחדשים להכיר, היו מים קרים עם לימון ונענע וגם עמדת קפה ועוגיות.

כל מי שנכח, ב"פסטיבל היין חגיגת העשור של מועצת גני תקווה" שהתקיים שבועיים לאחור, עת לראשונה הציג היקב את יינותיו בפני הקהל הרחב, יכול היה להתרשם ולא יכול היה להתעלם, מהצפיפות הרבה בעמדת ההטעמה של היקב, בשל מגוון סיבות וכולן כמובן נכונות. היו אלה מיכל וספיר המטעימות המקסימות, היו אלה כמובן גם היינות, כל אלה היוו סימן לבאות ולעתיד לבוא.

איציק פרץ עורך דין במשרד בוטיק המתמחה בתחום האגודות השיתופיות והנדל"ן, שותפו של שמעון מרמרלי הבעלים של חברת השליחויות "צ'יטה",

ביקב מרסול, נפגשו והכירו בבית הספר ליין שורק. איציק פרץ בנם של מרדכי וסוליקה פרץ זוג הורים חקלאיים שהקימו משק במושב צלפון. לימים ההורים נפטרו והמשק עבר למשה אחיו של איציק ולמעשה כיום הוא הבעלים של המשק משק 28 ברחוב התאנה שבמושב צלפון.

משפחת פרץ החליטה לנטוע כרמי ענבי יין בחצר המשק כרמי אסטייט לכל דבר ועניין לא מעט לאור העובדה שבקצה הכרם כ-10 מטרים לפני סופה נתגלו שרידי גת עתיקה המלמדת כי גם רבות בשנים אחורה שימש המקום לגידול יין. שני השותפים החליטו לעשות צעד קדימה שתכליתו ובבסיסו אהבה לאדמה, אהבה ליצירה, אהבה לארץ ישראל,

כשבערב של מפגש בין חברים מחליטים להקים יקב בשותפות ושמו בישראל יקב מרסול המשלב בין קיצור שם משפחתו של שמעון מרמרלי להלן ה"מר"- וקיצור שמה של סוליקה אימו ז"ל, של איציק פרץ להלן ה"סול".

בכרם נטועים זני ענבי קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, ובתכנית הנטיעה כבר השנה יתווספו לכרם הזנים סירה ופטיט וורדו. בתכנית גם הקמת מרכז מבקרים על כל הכרוך בכך.

שמעון מרמרלי מספר על תחילת הדרך בקורס היין ביקב שורק שם הכיוון היה יינות אדומים אך מהר מאוד למדו שהחך והאקלים הישראלי ובכלל הטרנד העולמי מבקש יינות רוזה וב 2020 עשו השניים את הרוזה הראשון יין ייחודי, קל, פריך, מאוד נגיש, עם צבע משגע, יין שנחטף כמו לחמניות טריות על הבוקר. טווח מחירי היין כפתיחה וחשיפה נע בין 70 ש"ח ל- 90 ש"ח.

המוטו יין שותים עם חברים והיין מחבר בין אדם לאדם בין אדם לעצמו בין אדם לאדמה.

 

יקב מרסול 

רחוב התאנה 28

052-289-8484

מושב צלפון

קרדיט תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top