חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל היין בגני תקווה – חוגג עשור! ולי יש כמה דברים לכם למסור

בחמישי שעבר, שבוע מהיום, חגגה המועצה המקומית של גני תקווה את פסטיבל היין העשירי! אותו היא מקיימת מידי שנה. נפלה בחלקי הזכות, ללוות את פסטיבל היין הזה מיומו הראשון דהיינו עשור לאחור ויותר מזה יש לי גם הכבוד והזכות לתרום ולו במעט להצלחתו של המיזם הנהדר הזה. תחילה אספר לכם, שבימיו הראשונים של הפסטיבל עת המארגנים רק גיששו את דרכם לעתיד, היו מטעימים את היין בפסטיבל באמצעות כוסות יין המכונות "ג'וקר" אלה אותם כוסות יין נמוכות, בעלות רגל עבה, עשויות זכוכית עבה אף היא, מסוג "כוסות היין" שאולי פה ושם אתם עשויים עדיין להיתקל בהם באולמות אירועים. לדעתי האישית, אותה חלקתי בשעתו עם המארגנים שגם האזינו לי שמעו וקבלו את עצתי, אותן כוסות לא מכבדות את היין, הן גם לא מכבדות לא את המטעים ולא את הטועם, ומאז היסטוריה, כוסות היין הוחלפו לכוסות יין איכותיות, נושאות לוגו מודפס עליהן: "פסטיבל יין בגני תקווה".

לימים, הדס שמואלי מנהלת המחלקה לתרבות ואירועים במועצת גני תקווה הרוח החיה שמאחורי הפקת הפסטיבל הזה מיומו הראשון ואני הפכנו לידידים, ומדי שנה היא פונה אליי טרום הפסטיבל שאסייע בידה להביא יקבים להטעים אצלה באירוע ולפרסם אצלי על קיומו של האירוע. גם כאן יש לי הכבוד והזכות להיות זה שיזם חשף וחיבר בין כמה יקבים לבין הדס יקבים חדשים שהופיעו בפסטיבל העשור כמו יקב MAR-SOL, יקב אמאוס, ויקב גסקון ולא אתפלא אם גם כמה אחרים התחברו לאירוע בזכות הפנייה שלי ליקבים להשתתף. זאת ועוד, זוהי לי השנה השנייה שמצטרפים אליי חברות וחברים מהעבודה חובבי יין, שרוכשים כרטיס ו"נצמדים" אליי לאורך כל האירוע, טועמים ומאזינים בשקיקה למוצא פיהם של מטעימי היין.

השנה, גם הצטרף אלינו ידידי שמוליק עובדיה היינן של יקב יערה, שביקש ללמוד מקרוב איך מתנהל האירוע, איזה קהל מגיע, וכמה יין נמזג אל הכוסות בעמדות ההטעמה. עובדת היותם של חבריי עימי לאורך הערב, מעצימה עברם ועבורי את חווית החברותא והביחד.

וכך מספרת על עצמה ובצניעותה האופיינית הדס שמואלי: "במקצועי אני יזמית ,מפיקה אירועים ומנהלת את המחלקה לתרבות ואירועים במועצה מקומית גני תקווה שבדרך להיות עיר. כל חיי עסקתי בעבודה קהילתית ובעבר ניהלתי מרכזים קהילתיים בעיריית אילת. התחביב הגדול שלי זה " יין ועולם תרבות היין "  ואחריו זו מוזיקת ג'אז ובמהלך עבודתי יש לי חלומות כיצד לפתח אירועים חדשים ולבנות קהילות סביב עניין. וזה אחד מהחלומות שיישמתי  להפיק פסטיבל יין בכוחות עצמאיים דרך הכרות אישית עם יינים ובעלי יקבים . ולהעביר הלאה לכמה שיותר את האהבה לתרבות היין. זו השנה העשירית שהפסטיבל מתקיים ושומר על ערכו משנה לשנה שמטרתו לפרגן ליקבי בוטיק בארץ. היקבים חוזרים כל שנה אך אני מנסה לשמור על גיוון ולשלב יקבים חדשים שלא היו בעבר ובכך לגוון לקהל שמגיע. האירוע הוא אירוע תרבותי שפותח את חגיגות הקיץ  עם תערוכת אמנות ומתקיים במרכז התרבות והתאטרון " מרכז הבמה " . עם כ- 500 מבקרים שברובם גרים בגני תקווה ואני מזמנת להם מפגש חברתי וקהילתי של קהל שמגיע לשמוע יין, להבין יין, להריח יין ולטעום יין. השנה אירחתי לכבוד חגיגת העשור מספר יקבי בוטיק מאיטליה, ספרד וגיאורגיה. הקהל אהב מאוד וכנראה אמשיך ואצרף לפסטיבל לצד יקבי הבוטיק הישראלים יקבי בוטיק מהעולם.  לאור הצלחת 10 שנים לפסטיבל נפתחה קבוצת תרבות יין לתושבי גני  תקווה שבמהלך השנה ישתתפו בערבי טעימות של מיטב היקבים בארץ ובעולם , הרצאות, סדנאות , טיולי יין ועוד.. בשילוב מסעדות גורמה של רותי ברודו ואהרוני שאמורות להיפתח בקרוב מאוד פה בגני תקווה. ובדרך זו נמשיך ונעודד צעירים להכיר את עולם תרבות היין".

ועכשיו ליין תמורת 40 ₪ לתושב המועצה, 50 ₪, לאורחים מבחוץ, אתם מקבלים כוס יין איכותית ופונים מכאן אל עמדות ההטעמה: יקב MAR-SOL, יקב מוניץ, יקב גסקון, יקב בראון, יקב אור הגנוז, יקב פויוז'ן, יקב אמאוס, יקב הארבעה, גראפה רפאל, יקב מדבר, יקב פנטיני עם יינות מאיטליה, ויינות גיאורגיים יבוא מורלי משקאות ולקינוח "איש הפסיפלורה".

כאן המקום לציין שכל עמדות ההטעמה מופיעים כאן ללא כל דרישה כספית כדמי השתתפות מהמועצה והם מקבלים במה של כבוד תרתיי משמע באירוע המתקיים כבמידי שנה ב"מרכז הבמה" גני תקווה.

יהיה זה נכון לומר שאם אתם כבר כאן, מן הראוי שתטעמו מהכול…אבל באמת שאין הדבר אפשרי ודי יהיה אם בעמדה אחת "התאהבתם" ביין או שניים או יותר והמטעים "השקיע" בכם והירבה לספר ולפאר את היינות והנה "נתפסתם" והתנועה שלכם לעבר העמדות האחרות החלה לפתע "זוחלת" קימעה, מחפשת לעצמה מקום לשבת, להתרווח, אולי גם לאכול משהו ולהאזין למוסיקה החיה ולזמרי הליווי.

ובעצם, זה פחות או יותר מה שקרה לחברותיי ולחבריי שליוו אותי. פתחנו בטעימת יינות גיאורגיים אותם הטעים דוד גולן ממורלי משקאות. מיינות יבשים דרך יינות חצי יבשים לבנים ואדומים. זו הייתה טעימה מסקרנת, מאתגרת של זנים שאת שמם רבים מאתנו אפילו לא יכולים לבטא ועדיין זו הייתה פתיחה נהדרת לערב ארוך רווי ביין. מכאן המשכנו לעמדת ההטעמה של יקב בראון, ומכאן לעמדה של יקב מדבר יינות שאני אישית מאוד אוהב.

עמדת ההטעמה של יבואן היינות מאיטליה אורן צילינסקי הייתה אבן שואבת ואורן לא חסך מילה בכדי לתאר את יינותיו מקום מוצאם, זני הענבים, הטרואר, לרבות צפי של ארומות וטעמים עובדה שהביאה אותנו להשתהות זמן די רב בעמדה ולחזור ולבקש וגם לקבל מילוי חוזר וחוזר של חלק מהיינות.

מכאן המשכנו לעמדת ההטעמה של יקב MAR-SOL וכאן החגיגה הייתה בעיצומה. אפתח בעובדה שהייתה לי הזכות לטעום ולסקר לראשונה, חודשים אחורה את יין הרוזה של היקב, אחר כך, לחבר בין היקב לבין הדס במועצה לקבל במה להצגת היין, אחר כך בזכותו של חברי היינן שמוליק עובדיה מיקב יערה שחיבר בין היקב לבין מיכל אולבסקי פוקס המקסימה והמקצועית (בעברה מיקב שורק) והיא וביתה ספיר, הטעימו את יינות היקב יין רוזה, יין מרלו ויין קברנה סוביניון, לצד נקניקים מעשה בית של הבעלים והשותף של היקב שמעון מרמרלי, כל אלה משכו לאורך כל הערב קהל רב וצפוף אל עמדת ההטעמה עובדה שריגשה רבים ומקורבים.

העמדה של יקב מוניץ (שראל ואיתי מוניץ) אף היא משכה אליה קהל רב, הרבה בזכות יינות היקב הנהדרים זוכי המדליה.

העמדה של יקב גסקון (קובי קקון ואבי לצידו) אף היא הייתה עמוסה וצפופה בתור של ממתינים ושוב בזכות היותם של רבים מיינות היקב יינות זוכי מדליה והעובדה שקובי ואבי לא "התקמצנו" והטעימו גם את יין הדגל שלהם יין פשוט נפלא ה"גרנד גסקון".

ידידתי יהודית מיקב "אמאוס", עמדה נרגשת בעמדת ההטעמה עם עיניים בורקות מאושר. שוב, נפלה בחיכי הזכות לטעום ולסקר הראשון את יין הקברנה סוביניון שלה ואף לחבר אותה עם הדס במועצה בכדי לקבל עמדת הטעמה. אתם צריכים להביא בחשבון שחרף העובדה שvמועצה אינה גובה אגורה והמטעימים דמי השתתפות, עדיין ישנן עלויות נילוות ליינן וליקב בערב שכזה, בין אם זה תשלום למטעמים ובין אם זה כך וכך בקבוקי יין שהיקב "שופך" בערב שכזה. מיהודית למדתי שהיא "כיסתה" את העלויות שלה ע"י מכירת יין עובדה שריגשה אותה מאוד הן בזכות היותו של היין שלה אהוד על הטועמים והן בזכות העובדה הפשוטה שהיא לא "יצאה מופסדת".

קרדיט תמונות: דוברות גני תקווה, ישראל פרקר ודני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top