חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ציון משיק את סדרת "Old City" יינות קינוח אדומים לכבוד חג פסח תשפ"ב 2022

יינות הקינוח Old City, משלימים את תהליך המיתוג מחדש של היקב במחווה למקורות ולהיסטוריה המפוארת של היקב בירושלים, עם איור מוזהב של חומות העיר על גבי התוויות – "ירושלים של זהב"!  יקב ציון, בבעלות וניהול משפחת שור הירושלמית, החל את פעילותו בירושלים העתיקה לפני 174 שנים. משפחת שור, ידועה כמשפחת היין הראשונה בישראל עם מסורת משפחתית של מעל 170 שנה בענף היין. לאורך כל השנים, היקב בבעלות וניהול המשפחה. צביקה שור, היינן הראשי של היקב, ממשיך את המסורת הייננית שקיבל מאביו. צביקה מנהל את כרמי היקב הנטועים במגוון אזורי היין בישראל מרמת ערד שבצפון הנגב ועד לצפון הגולן. במהלך השנים יקב ציון צבר ניסיון עשיר, פיתח מקצועיות גבוהה, קידם חקלאות חדשנית ורכש מכשור מתקדם ליקב. מימוש היכולות בא לידי ביטוי כיום יותר מתמיד ביכולתו של היקב להפיק יין משובח תוך שאיפה מתמדת לספק חווית יין איכותית ומרגשת. יקב ציון משיק את סדרת Old City יינות קינוח אדומים לכבוד חג פסח תשפ"ב 2022.

מי שמכיר אותי, יודע עד כמה אני אוהב את היינות המתוקים, המחוזקים, המחבקים, והמפנקים, אלה שעליהם אתם ואני חובבי היין המתוק והפורט, לא אחת מתרפקים.

ככלל, יינות מתוקים ויינות קינוח, הם דרך טעימה לסיים ארוחה או להיפגש. ובדרך כלל, הם משמשים כדרך מושלמת לסיים מפגש מלא אוכל טעים. אצל המשפחות היהודיות החרדיות ושומרות המסורת, לגימת יין קידוש מתוק זה טעם שנמצא על הלשון מגיל ינקות.

עם המתיקות האופיינית ותכולת האלכוהול הגבוהה במידה בינונית, יינות מתוקים ומחוזקים, מציעים ניחוחות עזים, וטעמים מרוכזים של פירות יבשים מסוכרים ודבש. 

עבור רבים, יין מתוק, יכול להיות פשוט כמו כל יין שנהנו ממנו במהלך הקינוח. לאחרים, יינות קינוח נבחרים במיוחד, בגלל המתיקות שלהם, אלה נפתחים באירועים מיוחדים, מוגשים בכוסות ייעודיות קטנות יותר, ונלגמים לאט לאט בהנאה וריכוז דרך בחירת התאמתם לסוגים של מאכלים כמו שוקולד, פירות, גבינות חריפות, גלידות.

טמפרטורת הגשה: ככלל, טמפרטורת היין משפיעה על טעמו. אם הטמפרטורה גבוהה מדי, טעם האלכוהול יבלוט ואת ניחוחות היין יהיה כמעט בלתי אפשרי לטעום. אם הטמפרטורה נמוכה מדי, ליין לא יהיה טעם מיוחד שכן יהיה קשה ללכוד את ניחוחותיו.

לדברי דיויד גרוניך, מנהל השיווק של היקב: "כמו בארוחה טובה, אין כמו לסיים את תהליך המיתוג מחדש של יקב ציון, עם יינות קינוח איכותיים. יינות OLD CITY הם סמל לקשר העמוק של יקב ציון עם שורשיו הירושלמים"

סדרת יינות הקינוח "Old City" כוללת את:

יקב ציון "Old City" יין אדום מתוק מתיישן 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול עמוק, כמעט שחור. באף, ניחוחות עזים של דובדבנים בשלים, דומדמניות שחורות, שוקולד ותווי קפה. בחך, הוא מתוק, נעים וטעים, עם תווי שוקולד, ריבת שזיפים, עם טאנינים רכים וסיומת מתמשכת.

סוג היין: אדום מתוק

הרכב זני: בלנד אדום המופק מ 70% מרסלאן בשלים מהגליל בשילוב עם 30% ענבי מלבק מהרי יהודה.

אזור גידול: הרי יהודה, הגליל

יינן: צבי שור

התיישנות: 10 חודשים בחביות עץ.

אלכוהול: 15%

כשרות: כשר לפסח. בהגחת הבד"צ העדה החרדית ירושלים. בד"צ בית יוסף. U P.

תיאור היקב את היין: בציר מאוחר של זני ענבים אשר הגיעו להבשלה גבוהה ומיטבית. צבע היין אדום כהה מרוכז. גוף קטיפתי עם מתיקות מעודנת וארומה פירותית. טעם עשיר ומורכב, גרגירי יער, צימוקים, פטל שחור, אוכמניות וקקאו. סיומת מהנה ומאוזנת.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C.

מחיר מומלץ לצרכן: 99 ₪.

יקב ציון "Old City" יין אדום בסגנון פורט 2018

רשמי טעימה שלי: יין קינוח מחוזק בסגנון פורט עשיר ומרוכז עם פרי כהה, רמזים של תאנים מיובשות וצימוקים, מגע של תבלין ומתיקות מאוזנת להפליא. המרקם בחך עגול, מתוק, אבל לא כבד ו"סוכרי", קטיפתי, חלק ורך, עם פטל שחור, צימוק כהה בשל, שוקולד מריר וקרמל חמאתי ואגוזי, דובדבן ושזיף בשלים, נוגעים בתווי תבלין "חמים" של קינמון וציפורן ואחריהם תווים של אלון קלוי. הסיומת ארוכה, ממושכת, כזו שגורמת לציקצוק בשפתיים ומבקשת עוד. 

סוג היין: יין אדום מחוזק בסגנון פורט.

הרכב זני: מופק מ- 100% ענבי מרסלאן בשלים שנבצרו בבציר ידני מכרם מצטיין בגליל.

אזור גידול: הגליל

יינן: צבי שור

תיאור היקב את היין: יין מחוזק. הענבים נבצרו בשיא בשלותם. התסיסה הופסקה על ידי הוספת אלכוהול משובח לשימור המתיקות. צבע היין ארגמני עמוק וכהה. גוף מלא עם ארומות עשירות של פרי אדום בשל. טעם אדמתי מתובל, שזיף ודובדבן שחור, שוקולד, טבק, אגוזי מלך וקינמון. סיומת אלגנטית ארוכה ומלטפת.

התיישנות: היין התבגר בחביות בחצר היקב תחת כיפת השמים, 21 חודשים בחביות עץ אלון 225 ליטר.

אלכוהול: 17%

כשרות: כשר לפסח. בהגחת הבד"צ העדה החרדית ירושלים. בד"צ בית יוסף. U P.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°C.

מחיר מומלץ לצרכן: 129 ₪.

יקב ציון (1982) בע"מ

חרובית 45, מעלה אדומים 9

[email protected]

02-5352540

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top