חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צור עולם של יין ממליצים על: יקב שילה "סוד" פטיט סירה 2018, יקב פסגות הומלנד- Psagot Homeland 2020, יקב עמק יזרעאל קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2019, לכבוד פסח תשפ"ב 2022

"יקב שילה, הממוקם בכניסה ליישוב שילה. הוקם בשנת 2005 על ידי ד"ר מאיר שומר, יהודי- ממרכז אמריקה, חם, המחלק את חייו בין מקסיקו-סיטי, שם הוא משמש כמשפטן ואיש עסקים, לבין ישראל. לפני כשש עשרה שנה, במפגש יקבים אזורי, הוא פגש את עמיחי לוריא, אז עוד קבלן שיפוצים מהיישוב 'מעלה לבונה' שייצר מעט יין כתחביב, והתרשם עמוקות מהרצינות ומאיכות היין שלו. "הוא בדיוק הקים את יקב שילה כהשקעה וחיפש מישהו שייצר עבורו את היין וגם ינהל את כל האופרציה. אני הייתי באותו זמן מגובס אחרי ששברתי את פרק כף היד וחשבתי לעצמי שלייצר יין יהיה מן הסתם קל יותר מלשפץ בתים. השבתי בחיוב להצעה שלו ורק אחרי שנה לערך, כשהיינו עמוק בבציר, הבנתי עד כמה טעיתי ועד כמה ייצור היין מורכב ומחייב…".לוריא, יינן אוטודידקט מוערך, מפליא להוציא תחת ידיו שנה אחר שנה יינות משובחים, בזכות אופיו הלא מתפשר ואף הפדנטי. תחת ניהולו, זוכה היקב להכרה בינלאומית רחבה ולהערכה רבה בקרב חובבי היין. כל ארבע סדרות היין של היקב (שור, לג'נד, סוד ופסיפס) כבר רכשו לעצמן קהל לקוחות אדוק בישראל ובתפוצות, והכמות המיוצרת עולה מדי שנה וכבר חצתה את רף ה-230,000 בקבוקים לבציר, אשר כ-60% מהם מיוצאים לחו"ל – הישג נדיר ליקב ישראלי (הממוצע הארצי עומד על כ-20%). המלאי, אגב, נמכר מהר ולא אחת מורגש מחסור זמני בתוצרת, עד הבציר הבא". יקב פסגות והכרמים הנטועים עמוק באדמת בנימין הטרשית, הוא המשך של שרשרת דורות רבת שנים של התיישבות ועשיית יין משובח, באזור בו התנאים לכך הם אופטימליים. היקב הוקם בשנת 2003 ומאז גדל בהתמדה. כיום היקב מייצר למעלה מ – 750,000 בקבוקים מ- 15 סוגים שונים, אשר למעלה מ- 70% מהם מיוצאים לעשרות מדינות בעולם. יינות היקב זוכים מידי שנה בתחרויות יוקרה ברחבי העולם, במדליות ובפרסים בינלאומיים. ביוני 2020 עבר יקב פסגות למשכנו החדש בשער בנימין. במבנה אבן יפיפה הבנוי בצורת חאן קדום המשקיף על נוף ואדי קלט והרי אדום, נמצא מצדו האחד מפעל ייצור היינות ומרתף היינות המרשים בו מתיישנות בכל שנה מעל ל-1000 חביות ומצדו השני מבנה מרכז המבקרים ואולם האירועים של היקב, ובאמצע מתחם פתוח עם גן קסום הצופה לנוף בראשיתי. יקב יזרעאל הוקם בשנת 2012  ונמצא בחלקו הצפוני של העמק ביישוב חנתון. ביקב מיוצרים כ- 90,000 בקבוקים בשנה. היקב מתמחה בגידול ויצירת יינות מהזנים סירה ,קריניאן, וארגמן וכן וויונייה וגוורצטרמינר מתוך תפיסה שזנים אלו מתאימים באופן מיוחד לגידול בישראל. היינות המיוצרים מהם מפגינים את האיכות המדהימה שיש לארצנו להציע ביין. הכרמים הבוגרים של היקב ממוקמים בשפלה, בעמק יזרעאל ובגליל. ההקפדה יוצאת דופן על איכות בלתי מתפשרת משלב הגידול בכרמים ועד לבקבוק משתלבת עם תפיסה בלתי מתפשרת על התאמת היינות לאקלים ולמטבח הישראלי. כל אלה יחד מתממשים ביקב עמק יזרעאל ליצירה של יינות פרימיום ארצישראליים אמיתיים. "צור עולם של יין" הינה חברה ליבוא יינות ומשקאות אלכוהוליים לישראל ממגוון מדינות בעולם ביניהן צרפת, קליפורניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, ארגנטינה, ניו זילנד, ועוד כשכל היינות והמשקאות המיובאים כשרים. צור סוכנויות מייבאת את מרבית היינות מחברת "רויאל ויין" ROYAL WINE ששייכת לתאגיד המזון הכשר מהגדולים בעולם. ועוסקת ביבוא יינות ייחודיים אותם ניתן להפיק במיטבם מאזורים מסוימים בעולם. צור עולם של יין ממליצים על: יקב שילה "סוד" פטיט סירה 2018, יקב פסגות הומלנד- Psagot Homeland 2020, יקב עמק יזרעאל קברנה סוביניון 2019, לכבוד פסח תשפ"ב 2022.

יקב שילה "סוד" פטיט סירה 2018

רשמי טעימה שלי: אני מאוד את הסגנון היינני של עמיחי לוריא היינן ואת הקו הברור, אותו הוא מוביל ביינות שלו. סגנון שמביא לו מדליות רבות וזכיות וציבור הולך וגדל של אוהדים בארץ ובעולם. צבע, סגול, דיו, עם שוליים בוהקים. אף, עם תווים חזקים של פירות אוכמניות ודובדבנים שחורים, שזורים בתווים מלוחים יותר של פלפל שחור מוקה וקקאו. בחך, טעמים עסיסיים של קאסיס קרמי, אוכמניות שחורות, קירש דובדבנים, ליקוריץ שחור ושזיף מפולפל. תחושת הפה המשיי מובילה לטאנינים רכים עוד יותר, עוטפים את היין כמו השמיכה האהובה עליך ביום גשום. זהו יין שופע ודקדנטי, מסיים עם וניל וציפורן מתוק וכל אלה, עוטפים בהרמוניה מאוזנת היטב, את תחושת הפה העשירה והרוויה. יופי של יין.

שנת בציר: 2018

הרכב זני : 100% ענבי פטיט סירה

סגנון : אדום יבש

מקור הענבים: שילה, ישראל

על היקב: יקב שילה שוכן ביישוב שילה בלב חבל בנימין. היקב הוקם בשנת 2005 ומייצר יינות איכותיים תוך שילוב בין אהבת האדמה והטרואר הייחודי באזור חבל בנימין לטכנולוגיה מתקדמת ומקצוענות ללא פשרות בניהולו של היינן עמיחי לוריא. יקב שילה מייצר כ-000,200 בקבוקים בשנה ממספר חלקות גפנים נבחרות בפיזור ארצי )מכפר יובל בצפון ועד שילה בשומרון(. במהלך שנות פעילותו זכו יינות היקב במדליות ובפרסים רבים בתערוכות יין ישראליות ובינלאומיות. יינות היקב הינם יינות עכשוויים מעולים הממוקמים במפגש הסגנונות שבין העולם החדש והישן.

תיאור היקב את היין: יין זה עשוי 100% ענבי פטיט סירה מהחלקות המובחרות ביותר של היקב.

התיישנות: היין השתבח בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 18 חודשים. רק החביות המובחרות נבחרו ליין יוקרתי זה. היין ימשיך וישתבח היטב בשנים הקרובות.

אלכוהול: 15.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C

כשרות: כל יינות היקב מוסמכים על ידי ארבע רשויות כשרות: OK, בד"ץ חתם סופר בני ברק, רבנות (מהדרין) מטה בנימין והרב יחיאל באב"ד, בהשגחת טארטיקוב. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 135 ₪.

יקב פסגות הומלנד Psagot Homeland 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם רובי צפוף. באף, תווים צעירים של פטל שחור, חמוציות, אוכמניות, עם שכבות של תותים ביניהן ורמזים לשזיפים מיובשים, קינמון ופלפל שחור. בחך, היין רך, נגיש ואלגנטי. הטאנינים המלוטשים והמשולבים, מבטאים טעמי דובדבן, עם רמזים של תבלינים מתוקים ופרי שופע. מגע סיומת של תווי עץ אלון עדינים, משתהה ממושכות.

שנת בציר: 2020

הרכב זני : קברנה סוביניון, שיראז, פטיט ורדו ופטיט סירה.

סגנון : בלנד אדום יבש

מקור הענבים: הרי ירושלים

תהליך ייצור היין: הענבים שהניבו את בלנד "הומלנד" המבוסס על ענבי קברנה סוביניון והשיראז נבצרו מהחלקות המשובחות ביותר של היקב ושל הכרמים האיכותיים ביותר שלנו בהרי ירושלים. האף מציג פרי עשיר, משולב היטב ומאוזן בצורה מושלמת.

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי והונגרי במשך 12 חודשים.

על היקב: יקב פסגות ממוקם בצפון הרי ירושלים על רכס גב ההר. אזור זה היה משופע בכרמים וביקבים בעת העתיקה ששרידיהם קיימים עד היום. מרתף החביות של היקב נמצא במערה עתיקה שהתגלתה במהלך הקמת היקב. מאז שהוקם בשנת 2003 גדל היקב בהתמדה וכיום מייצר 11 סוגי יינות שונים הזוכים מדי שנה בתחרויות יוקרה, במדליות ובפרסים בינלאומיים, וכ-300,000 בקבוקים המיוצאים לעשרות מדינות בעולם.

תיאור היקב את היין: אלגנטי, מאוזן, מבושם ומתובל, עם ארומות וטעמים של פרי אדום.

התאמת אוכל ויין: מאכלי בשר ועוף, בשרים על האש, מאכלי קדרות ועוד.

אלכוהול: 14.5%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C

כשרות: עבור קהל לקוחותינו שמקפיד על השגחת כשרות מהודרת היקב מייצר פס ייצור של יינות מבושלים, ומשנת הבציר 2016, התחדשנו בכשרות המהודרת של העדה החרדית בד"ץ.
בנוסף, ליינות שלנו כשרויות של ה OU, ושל הרבנות מועצה אזורית בנימין. כל יינות היקב כשרים לפסח.

יינן: סם סורוקה

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב עמק יזרעאל קברנה סוביניון ספיישל רזרב 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, דיו סגול ועז. האף, מאוד אקספרסיבי ואינטנסיבי. הארומה מכילה שכבות של תות עץ בשל, דובדבנים ושזיפים שחורים, היביסקוס, אורן, רצפת יער ורמז לשבבי עיפרון, אוכמניות, קאסיס שופעים. בחך, זהו יין בעל טעמים ליניאריים ארוכים. הגימור ממוקד מאוד, עם חומציות בהירה מאוזנת היטב, שעושה חשק לחזור ללגימה נוספת, ותשתלב היטב עם מאכלים דשנים.

שנת בציר: 2019

הרכב זני : 100% קברנה סוביניון

סגנון : אדום יבש

מקור הענבים: קדמת צבי, ישראל

על היקב: יקב עמק יזרעאל מתמחה ביצירה של יינות מזני ענבים אוהבי שמש, המתאימים במיוחד לאקלים המקומי. העשייה הייחודית ואופיו של היקב משקפים עולם חדש של יין ישראלי מקורי. יינות יקב עמק יזרעאל מתאפיינים בשילוב של מורכבות ואיזון טעמים יוצא מהכלל יחד עם שמירה על קו ים תיכוני המתאים באופן מיוחד למטבח האזורי בכלל ולאקלים המקומי החם בפרט. צוות הייננים בחר בקפידה שלושה זני ענבים המהווים את מרכז העשייה של היקב. ארגמן, קרניאן וסירה, המביאים כל ענב בדרכו הייחודית ביטוי לטעמים מקומיים, ביחד עם התאמה יוצאת מהכלל של הגפנים לאקלים הארץ הישראלי החם. זני ענבים אלו ביחד עם זנים משלימים כגון גרנאש, ויונייה ועוד יוצרים יחד את שתי סדרות היין העיקריות של היקב. את יינות עמק יזרעאל מוביל היין Icon Jezreel שקיבל את הציון 92 והוגדר כאחד מחמש היינות הטובים ביותר בישראל בשנת 2018 במגזין האמריקאי Advocate Wine של מבקר היין רוברט פארקר. יינות יקב עמק יזרעאל משווקים ביותר מ- 15 מדינות ברחבי העולם בחנויות יין , מסעדות יוקרה ובתי מלון ובכך מגשימים את שאיפת היקב להוות שגריר של איכות ציונית מקורית.

תיאור היקב את היין: קברנה סוביניון מקדמת צבי ברמת הגולן, יין עם גוף מלא ופירותי, עשיר בטעמי פטל ואוכמניות, עשבי תבלין, קקאו ואקליפטוס.

התיישנות: מיושן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בשילוב חביות חדשות וישנות, על מנת להגיע לעושר טעמים ומורכבות. יין נפלא לשתייה כרגע שימשיך להתפתח בחמש השנים הקרובות לפחות

אלכוהול: 14.8%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C

כשרות: כשר למהדרין. כשר לפסח ולכל ימות השנה..OK, רבנות מקומית עמק יזרעאל, KP, לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

קרדיט תמונות: יקב שילה ויקב עמק יזרעאל – אייל קרן צילום קולינארי

קרדיט תמונה יקב פסגות – באישור אורי צרור יח"צ צור עולם של יין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top