חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כישור ממליץ על כישור לבן 2021 ועל יין הדגל עין יפעם 2017 לכבוד פסח תשפ״ב 2022

יקב כישור "מפסגות הגליל המערבי העליון. ב’יקב כישור’ מאמינים שהיין הוא קודם כל ביטוי של מה שמכונה ה”טרואר” של הגפן: הסביבה בה היא נטועה, הקרקע, תנאי האקלים באזור ומזג האוויר הספציפי, בכל שנה ושנה. בחירת הזנים ונטיעות הגפנים נעשים מתוך רצון להתאים אותם ככל האפשר לסביבה, ולא כך, שיש להתאים את הסביבה אל זני הענבים. אם במקום מסוים לא מתאים זן זה או אחר, נבחר לשם כך בזן שלישי, ונעשה את היין הטוב ביותר שניתן לעשות באותם תנאים ויתאים לטעם שלנו ולסגנון בו בחרנו: יינות נאמנים למקום ולזן הענבים, שמתאימים לאוכל המקומי ולסגנון החיים הישראלי". יקב כישור, ממליץ על "כישור לבן" 2021 ועל יין הדגל "עין יפעם" 2017.

יקב כישור "כישור לבן" 2021

רשמי טעימה שלי: בלנד לבן מקסים, כשהשלם, מביא למיצוי מקסימאלי, את סך חלקיו. האף, מציג המון בושם פרחוני, לימון משומר, ריחות טלק יפים, קלמנטינה, מיץ ליים, יערת דבש, תווים פרחוניים יפים, של עלי כותרת של ורדים ופריחת תפוז. כל אלה, מובילים בחך, לטעמים מעוררי תיאבון של אפרסקים לבנים, אגסים עלומים, מלון ותאנים, עם סיומת מתמשכת של מושק. סגנון נעים, המוגש באלגנטיות. משקל חך מדהים, לצד עדינות רעננה, נעימה וטעימה. עוד מיץ ליים כאן, חמצמצות מאוזנת היטב, עם אנרגיה ויטאלית נהדרת. פריכות, תווים צמחיים מגניבים, קצת מינרליות ואורך בלתי נגמר בפה. תמורה נהדרת למחיר.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: סוביניון בלאן, ריזלינג ויונייה

תאריך ביקבוק: דצמבר 2021

אלכוהול: 13%

כשרות: כשר לפסח. יין נקי מחשש טבל ערלה ושביעית. רבנות אזורית משגב-הרב עוזיאל אליהו. לא מבושל. U P

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° – 12°C

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב כישור עין יפעם 2017

רשמי טעימה שלי: יין פרימיום במיטבו. שני "ענבי הכוח" הללו, משלבים את התכונות הטובות ביותר שלהם בבלנד הזה: המבנה המוצק של הקברנה סוביניון ופרי דומדמניות שחורות ייחודיות עם המרקמים הלבביים והרחבים של סירה ורמיזת הטעם "הבשרנית". יין זה מביא עמו באף, אבקת קקאו ודובדבנים, עם רמזים של לבנדר. החך, מביא עמו קאסיס, פרי יער שחור, מרוכך על ידי תווים של קפה וסוכר חום. בעוד ענבי הסירה מוסיפים "חריפות" מתובלת וביטוי פרי עסיסי ובשל. הניחוחות והטעמים העשירים של פטל שחור ודובדבן שחור של ענבי הקברנה סוביניון שולטים, ובה בעת, ענבי הסירה תורמים תווי אוכמניות שופעים ורמזים לתבלינים מפולפלים, כשלצדם בהרמוניה מאוזנת היטב, ניתן לחוש ניואנס נוסף של מורכבות של תו "מעושן מתוק" מהיישון בחביות עץ אלון צרפתי. הסיומת ארוכה. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי קברנה סוביניון וסירה

אלכוהול: 14.5%

אזור גידול: גליל מערבי עליון.

התיישנות: 20 חודשים בחביות עץ אלון

בקבוק: 750 מל"ל

תאריך ביקבוק: חודש ספטמבר 2019

תיאור היקב את היין: ‘'עין יפעם" מיוצר רק בשנים מיוחדות, בעלות אופי מתאים לסגנון בו בחרנו ליין זה. זהו יין לטווחים ארוכים, שיש בו צדדים 'גדולים', אבל שומר על עידון ודיוק שהרשימו אותנו בזמן העשייה. צבע היין סגול אטום, ממש ללא גיל. האף מתפרץ, עם ניחוחות משכרים של פירות יער ותבלינים שחורים – פלפל שחור ופלפל אנגלי. מהחבית מקבלים בו ארומות של קופסת סיגרים וטבק, והכול עטוף בניחוחות אגוזיים. הפה מפתיע בהרמוניות שלו: הוא חלק וקטיפתי ובעל סיומת טאנית. זהו יין להנאה צרופה כבר בצעירותו, אבל הוא יתבגר להפליא בבקבוק. עמוק ומסוגנן. מאופיין במרקם חלק וקטיפתי, ארומת פרי אדום טרי יחד עם תיבול נעים. עשיר בטעמים ובעל רבדים רבים ומורכבים".

כשרות: כשר לפסח. יין נקי מחשש טבל ערלה ושביעית. רבנות אזורית משגב-הרב עוזיאל אליהו. לא מבושל. U P

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18° – 16°C

מחיר מומלץ לצרכן: 230 ₪.

יקב כישור

קיבוץ כישור, ד.נ. בקעת בית הכרם, 2012300

04-9085198

[email protected]

עיבוד ועריכת תמונות שנלקחו מאתר האינטרנט של היקב

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top